Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
vilken vacker klänning!
Jag är svaaaaaaaaaaaag för brudklänningar..hade kunnat ha pa mig en varje dag!
Lapinette...you´ve got mail!
mlu: Min klänning är i alenconspets, som är en "bas" av chantilly som sedan är handbearbetad och "uppbyggd".
Tyckte min klänning var dyr, men om nu råvaran är så kostsam så... shit, kanske inte ändå.
Kul i alla fall att man inte kan fejka spets hursomhelst, när man nu kan fejka det mesta annat. Fast... på Debenhams hade de, förra året, en nära nog identisk kopia på min klänning (en tjej som kallar sig bullisklubben hade den) och den var otroligt välgjord, för att kosta 6000:-
Tipsade till och med en och annan som hörde av sig om min klänning, om debenhams-varianten.
De flesta brudklänningstillverkare tycks ha åtminstone någon Monique Lhuillier-kopia (eller allegori, eller vad man nu ska kalla det) numera så det borde väl inte vara omöjligt att få tag på en billigare variant?
När jag köpte min klänning, förra sommaren, var det fortfarande "hennes" grej, hyfsat exklusivt. Framför allt fanns det inget liknande i Sverige, de flesta klänningar var som stora taftpyramider... not me.
Lapinette: "din" designer finns inte i Sverige va? Hon hade väldigt vackra, väldigt speciella modeller.
(Som ni märker tar jag fortfarande varje tillfälle i akt att motivera för mig att min brudklänning var ett - gulp! - smart köp. Blir lika glad varje gång när rara Lapinette skriver rara saker, double happiness liksom. Och... double happiness är f.ö. det ledande cigarettmärket i Kina!)
izunia: Me to! Måndag: Rembo. Tisdag: Alberta F. Onsdag: Vera W. Torsdag: Valentino. Fredag: Collette D. Lördag: Monique L. Söndag: Plyschpyamas. (sex dagar får räcka).
Utvandraren: Jättejättefin klänning! Gillar det korta, sydda bandet och allt annat med för den delen. Precis så elegant och glammig som det anstår en Sophia Loren.
Girls: Om tre veckor har vi bröllopsdag. Och jag ska tralala, ha min klänning för tredje gången i mitt liv. Mumsetimums.
Söta mannen... hade bokat in en extra hotellnatt i Paris för att åka till Pradabutiken och inventera åt mig! Så nu har vi pluggat tänk- och icke tänkbara modeller. Med avdragen skatt (vi får alltså tillbaka 20% bara för att vi bor här om vi köper grejer i Europa!) kommer jag ner i halva priset jämfört med om jag köper en väska här.
Kram, G (inte snål men inte dum)
Bäst av allt: De ska öppna en Hennes & Mauritz här i vår, säger ryktet! Och ryktet är alltså min väninna som jobbar åt dem som - håll i er nu - "den perfekta kroppen". Japp, hon är alltså utbildad kirurg MEN jobbar alltså som kropp! Bisarrt or what! Så om ni vill skylla på nån för att plaggen inte passar så är det hennes fel. Själv gillar jag henne skarpt för hon är exakt proportionerligt en storlek större än jag på alla håll, så kläderna passar perfekt (36 på mig, 38 på henne).
Kram, G
Det var en väldigt vacker klännning! Jag hade nog inte förstått hur roligt det är med brudklänningar. Sen jag köpte min har jag tittat på massor på internet (det ni avrådde mig från, jag är busig) men känner precis som med förlovningsringen att jag har hittat RÄTT! Nu börjar jag fundera kring alla andra detaljer, typ slöja eller inte, bukett, frisyr, skor... Aaah... Jag längtar så jag spricker!
Igår ringde jag till en butik som säljer Maggie Sottero för att fråga hur mycket min klänning kostade. Och vilken njutning det var att höra hur mycket jag har "sparat" på att köpa en begagnad (den snåla jäveln jag är, njuter nästan lika mycket över priset som för klänningen).
Jag har bokat fotograf nu också. En kompis make, som är superduktig. Han har fotat mig förut. Dessutom lovade kompisen (även hon duktig på att fota) att fota mig gratis från morgon till en stund efter vigseln.
Ni märker kanske att jag pratar mycket pengar, men det är onekligen en viktig faktor när man planerar ett fint bröllop till budgetpris. Vi planerar att lägga 60 000 kronor på hela bröllopet. Jag är ändå övertygad om att vi kommer att få vårt drömbröllop med den budgeten så länge vi håller tungan rätt i mun.
Nu måste jag städa supersnabbt och förbereda fika. A's jobbarkompis med fru kommer hit om en timme!
Gemma: Vilken gullig och snall man Du har som skall besoka Prada at Dig!! Hoppas att han hittar vad Du vill ha, det gor han sakert!!!
Sjalv har jag resvaske-bestyr just nu da jag i somras korde bagagevagn slarvigt pa vag till parkeringsplatsen i grus och lyckades gora ett hal i min fina och slitna LV-resvaska. Kom pa haromdagen att jag nog borde laga den sa att jag kan resa fashionabelt till brollopsresan. Butiken sager att det tar minst 6 veckor att fa den lagad och maste inspektera och ge kostnadsforslag. Ar lite sugen pa att ga till skomakaren och be honom fixa det aven om det kanns lite omoraliskt mot den fina vaskan!
Gemma dina veckodagar ser bra ut!! Man behöver nog ha en ledig Brud-dag! haha!
Måndag: Balenciaga. Tisdag: La Sposa. Onsdag: Vera W. Torsdag: Valfri designer som vill bidra... Fredag: Maggie S. Lördag: Monique L. Söndag: mjukis
Vad häftigt med att vara kroppsmodell..verkligen häftigt att hon egentligen är kirurg!
Andi kan fa jobb i Shanghai. Det hade varit kul att komma till din sida av världen. Har aldrig varit i Kina. Far se om jag kan övertala honom. :)
Ja, komsi komsi! Lovar, you will love it. Det är en väldigt speciell tid här just nu.
Brud Juni: Mmmm, busigt. Har du fått hem din klänning redan? Jag hade min hos mamma och pappa så jag hade inte möjlighet att titta på den förrän på bröllopet! Spännande och lite läskigt!
Kram, G
Gemma, klänningen är hos mina föräldrar just nu. Så småningom kommer jag att ha den hemma, men då med strikta regler om när jag får titta på den.