• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Gemma

mlu: Ja, han är så snäll! Och jag var också snäll och hjälpte honom att packa ikväll, trots att jag inte vill att han åker. Är din make borta mycket på jobb? Misstänker det eftersom Hampsted inte är gratis ;) Jobbar du själv förresten?

Brud juni: Det ÄR skitviktigt och en smula ångest detta med budget. För det känns så knasigt att satsa så mycket på en och samma dag. Men helt ärligt, det känns inte alls som om allt tar slut efteråt, tvärtom är bröllopet något som ständigt finns med en i tankarna och på bild under resten av livet.

Grattis till fotografen!!! Tycker personligen att du gjorde jätterätt som valde en person som du känner och litar på. Han som fotade oss var verkligen den enda jag kunde tänka mig att ha, förutom min väninna som är pressfotograf... hon tackade jag men paniken lyste ur hennes ögon så jag bytte självmant till en annan fotograf som inte stod oss riktigt lika nära. Jo, för till och med proffs kan tycka att det är lite pirrigt att plåta just bröllop, har jag förstått.

Men med vår kompis funkade det klockrent hela vägen.

Nu ska jag sova för det är natt och skola i morgon bitti. kram, G

• mlu

Gemma: Det var snallt att hjalpa till med packningen. Det brukar jag ocksa gora till min sambo ibland nar han reser i jobb, mer eller mindre uppskattat nar jag aven ibland inte kan lata bli att inflika lite skotselrad; knola inte ihop den slipsen i fickan, glom inte TSE kahsmirtrojan pa flyget. Daremot att jag en fena pa att valja skojortor och slipsar till kostymer. Riktigt roligt! tar desto langre tid for mig att packa min egen vaska. Japp, han reser endel men inte sa jattemycket och lange. Nagra dagar varannan vecka kanske i genomsnitt.
    Jag jobbar inte sjalv just nu. Ar egentligen jurist men funderar starkt pa att hitta pa nagot annat. Fragan ar bara vad...??

• Lapinette

Ahhh, vad ni skriver mycket! Hinner inte läsa allt för nu ska jag rusa iväg till den nya lägenheten. Yahoo!!!!

• utvandraren

Lapinette? Hur var det? Fiiiiiiint?

• Izunia

min A ska ocksa resa iväg imorgon sa jag maste stryka lite skjortor nu! :) good wifie....

• Gemma

snuskigt tidig morgon... känns inte heltigenom lyxigt.

mlu: min bästis här i Kina är också jurist, trollsländan som hänger här likaså, tänk att ni besitter all denna power OCH all den koncentrationsförmåga (som krävs för att sitta och absorbera det - sorry - absolut osexigaste språk som någonsin uppfunnits), respect! Själv får jag panik av en ynka lagparagraf, begriper inte vad de försöker säga! Saknar helt klart någon sorts intelligens.

Så... jag omger mig med er rara chix som jag kan fråga ;)

Mannen ja... packade ner hans krispiga, nysydda skjortor, kostymen från hans KTH-dagar (funkar än!), en uppsättning leisure wear och vägbeskrivningen till Prada och Victorinox (han ska till sig själv köpa en datorryggsäck för han går och släpar på det där åbäket till PC hela dagarna).

Nu: snabbsminkning. Sen skola + lunch med chixen och lobba för resa till vattenstad + träna på fina, söta gymmet i shoppincentret. Med rulltrappan (ner till gymmet!!!) placerad preciiiis mellan Van Cleefs & Arpels, Hermes, Prada och Tiffanys... Liksom FÖRSTÅR ni hur svårt det är att undgå påverkan?

Kram, G

• Gemma

Izunia... jag hatar att stryka. Så vår ayi får göra det. Men tvätten sköter jag själv! Trots att hon egentligen får betalt för det.

• Gemma

Izunia igen: Om ni bor här kommer ni också ha Ayi. Till och med studentskorna har det. Pris: 500:- per månad.

• Gemma

...åtta timmar i veckan. (Men många Ayis kostar max 15 kr i timmen.)

• Lapinette

Så skönt, min man stryker inte sina skjortor utan köper Eton som ej behövs strykas. Han hänger upp dem snyggt efter tvätt och sen är det klart. Voilà!

Vad märkligt att se lägenheten igen och speciellt med de nuvarande ägarna. Vi gick igenom hela lägenheten med tumstock och sen satt vi sömniga på t-banan hem och funderade. Vardagsrummet är inte alls så stort som O trodde. Stort, ja visst, men inte enormt. Sen så höll O plötsligt med mig...badrummet ska renoveras! Tror jag var mer verklighetsförankrad än honom. Kom sen hem och måttade alla möbler och rum hemma för att lättare förstå och få en känsla av vad vi flyttar till.

Det kommer att bli bra! Så härligt att gå ut på gatan och vara mitt inne i stan. Lagom avstånd till jobbet och lägenheten är fin. Ska nu bara fixa till den så den blir vår.

Izunia - tack för tips. Jag mailar dig mer info under dagen.

Svar på tråden Summan av allt