Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Tant Lapinette säger att njut av tiden...den går så fort. Helt plötsligt är man 30 och därefter så glömmer man bort vilken ålder man har (eller ska man säga "förtränger" vilken ålder man har). Faktum är att de bästa åren i mitt liv har jag haft efter 32. Det var då jag träffade min man.
Ikväll har jag lovat maken att följa med till nyöppnade Media Mark (typ ett tyskt OnOff)där de hivar ut flat screens och annat trevligt till låga priser. Har nämligen lovat maken en flat screen den dagen vi har en permanent boende tillsammans. Vi får se om det blir en ikväll eller om vi avvaktar men han ska i alla fall få klämma och känna lite på dem. Någon belöning måste han ju få när han idag har blivit medlem på SATS.
Sen blir det hem och äta lax, dricka vitt vin från Provence och bara slappa. Jag har köpt vitaminer, Kan Jang och halstabletter så attans vad frisk jag ska bli!
Izunia, jag har aldrig följt någon av omgångarna av Idol, men jag har sett klipp där de sämsta sångarna skämmer ut sig grundligt, det är skojigt.
Hoppas du får en trevlig fredagskväll!
Lapinette, tack för rådet, jag njuter för fulla muggar av min tillvaro just nu. Men jag är övertygad om att "the best is yet to come". Krya på dig nu!
Jag är 25, jag. Lite ung! Jag är hemma och är sjuuuk, och tycker supersynd om mig själv. Gemma, jag lovar att maila dig snart... vi flyttar 1/11 och det blir TOTALT kaos så jag har börjat slänga grejer redan nu. Varje kartong mindre vi måste flytta kommer innebära minskad risk för akut hjärnblödning hos mig.
Best case scenario: vi hämtar nyckeln till nya lägenheten 31/10 på morgonen. Vi torkar då ur alla skåp i den så det bara är att packa in. På kvällen, typ vid 18, kommer mina föräldrar (ja, för det är ju på en tisdag) och så flyttar vi snabbt allt på kvällen och börjar flyttstäda. 1/11 klockan 12 har vi flyttstädat klart och lämnar in nyckeln.
Worst case scenario: vi måste göra ALLT på morgonen 1/11. He he he.
mycket långt...nu har jag nog missat något eller så är det åldern som tar ut sin rätt . Vart ska ni flytta??? Här har jag minst skrivit 10 sidor om vår nya lägenhet och missat din?!
Det kan vara så att jag bara nämnt den i förbifarten! Men jag är jätteglad, en alldeles nybyggd HR till resonabel hyra som ligger närmare t-banan, stan och vårt hunddagis än den vi har nu! Det blir underbart. Men jag är liite stressad över flyttproceduren.
Gratulerar! Förstår att du är stressad. Jag börjar känna mig stressad och vi skriver papper om 1,5 månad men vet fortfarande inte exakt flyttdatum. Det är bara och vänta ...sen blir det att boka flyttgubbar, slipning av golv och allt som ska göras.
Ahaa... jag var inte yngst alltså! Känner mig stundtals vuxen faktiskt. Det känns som om mycket mentalt mognande hände någonstans mellan 20 och 23! A fyller 30 snart! Det däremot tycker jag känns läskigt. Att säga att min pojkvän är 30...
Ikväll blir det god mat och Idol och förhoppningsvis lägger jag mig i tid, för i morgon ska jag jobba (börjar 7). Lite nervös att komma tillbaka till jobbet (mitt UNDERBARA sommarjobb), det känns som jag har glömt hur man gör när man jobbar... Och sen har dom bytt lokaler också.
Vill liksom inte skriva av rädsla för att negligera alla era tvivelsutan ljuvliga inlägg... men gör det ändå. Läser i morgon, noga.
Nyss hemkommen från svenskträff deluxe. Det var comme ci comme ca. De bofasta var typ stureplansstekare och sen var det en hel drös folk från typ.,,, ah, nu låter jag hemsk på alla sätt och vis men... HÖRBY och VARBERG som kommit för att se formel 1. FAtta... och jag som fick 2 formel 1 biljetter av mannen på riktigt bra platser dessutom! Men jag gav dem tillbaks för jag tycker inte att man ska kasta pärlor för svin. Någon annan blev nog hemskt glad.
Min väninna, syrianska Noor, var the light of the night. Som jag sa till henne innan vi skildes åt utan för det nattöppna apoteket som ligger precis mellan våra hus: "The best time tonight by far was when you and i popped downstairs to have dinner." Jag har alltid så himla trevligt med henne... och hon bjöd friskt på sig själv... höll jämna steg med mig trots att jag druckit 2 glas pieper H och hon INGET för hon firar nån sorts Ramadan light. D v s ingen alkohol på en månad. Måste betyda att hon är en i grunden roligare person än jag!
Men alltså vad ska jag hitta på för alkoholfritt till henne på middagen i morgon? Jag har mynta... och lime... och is... alltid en början..?
MLK har skickat en låt, jaaaa! Och om sex timmar ska jag upp och iväg till skolan, that's right, skola trots att det är lördag för att kompensera för klämdagar.
Kram på er, G.
Varför gör alkohol att jag skriver som en parodi på en trettonårig brud från sumpan,..
Jag gillar Gemma på lyset!