Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Länk till Tongli var det ja.
www.chinahighlights.com/suzhou/attractions/tongli.htm
Gemma: Det later mysigt med en naturupplevelse och kulturtripp. Det var nog klokt av Dig att avstyra HK, frestelserna ar VALDIGT stora nar det galler shopping dar!!
Jag var i HK for ett par ar sedan, dessvarre forsvann mitt bagage under ett dygn sa jag TVINGADES att shoppa. Flygbolaget gav mig 150 dollar direkt pa plats nar vaskan visade sig ha stannat i Europa. Istallet for fornodenheter sa blev det en fantastisk Diane von Fursenbergkjol som jag har haft mycket roligt i!! En oforglomlig incident var nar jag nu var ute efter ankomsten till hotellet for att shoppa ihop en emergency-garderob. Efter en lang flygresa sa kande jag for att byta underklader varpa jag innan vi lamnade hotellet lanade ett par kalsoner av min sambo. Tillslut fann jag en underkladesbutik i en Mall. Damerna som arbetade dar var mycket hjalpsamma och jag forklarade att jag ville ha ett vitt set trosor och bh. Jag blev anvisad att prova BHn i ett provrum. For sakerhets skull drog jag pa mig trosorna utanpa kalsongerna ocksa OCH da kom en dam in och undrade hur det gick! - Gissa hennes min nar jag har star dar iford herr-kalsonger!!
Oj Gemma...
Du klarar ialla fall att få mig galen av avund...
Vilken fantastiskt pittoresk liten by(?). Det verkar vara ett fantastiskt resemål och otroligt eksotiskt för oss som sitter i höstregnet på andra sidan jorden!
Jag vet vad du snackar om ang. latent shoppingbehov! Jag har varit SÅ duktig i det sista(inte frivilligt utan påtvingat pga lätt överhettat mastercard). Men i förra veckan gick jag amok igen och nu formligen kokar det stackars guldkortet...
Nu ska jag leva på vatten och bröd och tänka fromma tankar ett par veckor!!
Man vill ju spara sig inför Paris resan, eftersom jag lever i hoppet om att jag inte reagerar som Izunia! Jag vill verkligen shoppa!
Stålis och Gemma! är mkt intresserad och nyfiken på kinesiskt vin... Om ni kommer över kul info och god vin är jag idel öra!
Provade ett annat foto på myheritage.com och fick 78% Sophia Loren.... My god! Dream on girl! Min käre fick träff på Ashton Kutcher och Stalin... Eh.. lite osäker över den mixen!!
Lapinette! Ta med digitalkameran och visa oss nyfikna ditt nya slott! Jag är supernyfiken... Hoppas det är lika fint som ni kommer ihåg! Jag minns hur det var för oss, vi trodde det var sååååå mkt större än i verkligheten! Man går ju gärna runt och bygger på i huvudet!
Ha det gott flickor!
mlu...
Hysteriskt.... Vad sa hon?
Tog det lång tid innan din väska kom? Jag hatar när sådant sker, pest och pina att inte kunna frächa till sig efter en lång resa.... Men jag antar att en Diane von Fursenberg kjol kan bli ett schysst plåster på såren!!
Utvandraren:
Njae, hon sa nog inte sa mycket men hennes blick sa allt...
Vaskan dok upp ett dygn senare som tur var sa hade dom nog ratt bra koll pa den sa jag var aldrig orolig att den inte skulle komma men ja, det blir ju alltid lite extra krangel nar sadant hander!
Gemma!
Vilken sida rekomenderar du om man vill lägga ut bilder?
Är det bäst att skaffa sig en sådan sida som du har eller?
Utvandraren: som sagt, de stora kinesiska vinmärkena heter dynasty och great wall. Och de är väl... sådär. Mest en kul grej, med schyssta etiketter. Finns ingen vintradition här, vad jag vet, bara sprit. Och Qing dao öl lär smaka bra, rätt ljust.
mlu: helt rätt att tröstshoppa diane istället för tråkiga nödvändigheter. Fick du tillbaka grejerna sen? Heeeelt galen bild av dig i kalsonger under trosorna :)
Utvandraren igen: såklart känns det inte alls särskilt exotiskt för mig att vara i Kina, kul att du påminner mig. Och du har fått mig att ladda ner Firefox för jag vill ju SÅ gärna veta vilken kändis jag liknar.
Kram: G
utvandraren: Jag har en hemsida som jag köpt för dyra pengar och suttit och redigerat i ett dyrt (men bra!) program som heter GoLive.
Sen skaffade jag i ett nafs en blogg på MAJS SThlm:s inrådan. Den "internationella" blogspot-sajten var spärrad på min (kinesiska) dator, så den jag använder nu är svensk. www.blogg.se är gratis och Funkar fint.
Vet att izunia gjort en hemsida i nåt webbaserat program.
Kram, G
Sådär... nu är jag i Firefox. Det känns och låter så tufft! Ska testa "din" site nu, Sophia L.
Gemma! Jag har endel foton som jag skulle vilja visa någon.. men helst inte gemene man! Så uppdatering i en Blogg kanske inte är helt rätt!?
Men det är lite tungjobbat med mail också tycker jag!