• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Gemma

mlu, jag hade ett horribelt ögonblick när jag insåg att jag gått upp en hel storlek inte skulle få plats i min brudklänning! Fem veckor innan bröllopet! Skälet var att jag slutat skolan, fått jobb direkt och inte längre befann mig i ett kroniskt stresstillstånd! Ja, så jag la i godan ro på mig hela sommaren utan att märka det.
    Och jag som inte KAN banta... men jag löste det hela genom att träna flitigt, och inte dricka en droppe vin på hela tiden. Det räckte tack och lov. Har du köpt din brudklänning redan..?

Kram, G

• Lapinette

Ytterligare en som åker till Sydafrika. När åker ni och hur länge? Jag hoppas på att vi åker dit i februari men än så länge så vågar jag knappt ta upp det ämnet då det är flytten som är prio 1 hemma.

Diet med champagne låter inte helt fel. Vi tog ett glas i fredags men annars har vi varit rätt så lugna på bubbelfronten (om vi jämför med i somras). Har 10 flaskor som ligger och väntar hos svärmor som ska fraktas hem men just nu är det mest rödvin som går åt hemma hos oss. Passar lite mer under höst/vinter.

Min man har suttit och kollat efter designtips hela helgen och kommit med förslag...som jag har ratat (får man skylla på sin mens?!). Nu vågar han inte prata mer inredning med mig och är helt inställd på att vi två har så vitt olika smak att vårt lägenhetsprojekt kommer att bli en segdragen historia. Själv tror jag bara att mitt humör var totalt ur gängorna fast vissa av hans förslag var faktiskt ganska så dumma .

• Gemma

Mmm.... mysigt. Lyssnar på favvokanalen P5 Radio Stockholm, har sent omsider kommit på att det går utmärkt att streama radio till datorn.

• Gemma

Lapinette, mannen och jag har en i det närmaste identisk inredningssmak... vilket bara gjorde att vi gick ner oss så djupt i träsket som det bara är möjligt ;)

• Gemma

...fast jag gillar dekor och boudoirprylen och det gör inte han, lika mycket. Hellooo, mans- och kvinnostereotyp eller vaddå...

• Lapinette

Faktum är att när vi köpte möbler till lägenheten i Cannes så var vi inte ett dugg oense. Jag tror att helgens uppror mest bestod av något slags trots från min sida. Jag tyckte det blev lite väl mycket som helt plötsligt ska renoveras...från att han för en vecka sedan sa att vi flyttar in och sen får vi se.

• Blivande Fru Stålhandske

Jaså, nu är ni inne på bantning? Tycker hela bröllopstorget svämmar över av diet/lägg om din livsstil-trådar, får alla sådan panik inför bröllopet när det kommer till kroppsformen?
    Själv har jag ingen sund inställning till mat, jag har nog provat de flesta dieter jag har kommit över, och som bekant, så fungerar de aldrig i längden.
    Lagom är bäst såklart, men det blir lätt så tråkigt när det finns så mycket gott att ätas och drickas. ;)

Mannen och jag har väldigt lika inredningsstil, även om jag kan dras åt lite "kvinnlig" stil som budoir också.
    Men för det mesta försöker vi kompromissa, vi båda ogillar hem där det verklogen SYNS att kvinnan stått för all inredning, som den amerikanska "shabby chic" till exempel.
    Jag ser gärna att det ska synas att en man bor i hemmet också.
    Könsstereotypiskt? Javisst.
    Men det är skönt att slippa att alltid vara så nedrans PK som man är i Sverige, eller hur? ;)

• Gemma

Blivande stålis: Jag håller med dig men... vad göra när man köpt sin drömklänning och man inser att man vuxit ur den ;) Så min vinfria "diet" var rätt nödvändig. Och fullt tillräcklig!

Gemma, stackars taxiköman som oskyldigt trodde att i Kina gäller vanligt hyffs! Trängas for the win!

Gemma, förstå mig rätt: Jag lovar, till 150 procent, att jag kommer att tokbanta inför bröllopet för att lyckas klämma mig i klänningen. Så jag förstår dig fullständigt!

Svar på tråden Summan av allt