• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • mlu

Gemma: Usch nar man drabbas av "vill ha Prada vaska"-viruset. Inte sa latt att bota denna akomma direkt. - Annat an att besoka en institution dar dom tillhandahaller dylika varor!! Oh Nej, skall inte uppmuntra till excess shopping men oj vad fina manga av vaskorna i nya hostkollektionen ar!!!
    Hrm...handvaskor och skor....kan man egentligen fa for manga??

• Gemma

Storlekar: Jag var lite tonårsknubbig men det mesta försvann för ett par år sen, så för mig gäller det omvända. Går nog inte att säga nåt generellt med andra ord. Magen försvann i samma veva. Fast personligen tycker jag att det är mysigt och gosigt med lite mage på tjejer. Mycket finare än på våra stackars män...

Har ni förresten tänkt på hur uttrycksfulla magar är? Min i synnerhet, den reagerar blixtsnabbt så fort jag mår dåligt, har misskött min hälsa, stressat osv. Lår och bakar är inte alls lika underhållande (eller jobbiga, beroende på hur man ser det). Man ska nog, som det så vackert heter i reklamen, vara snäll mot sin mage...

• Gemma

mlu: Pradas höstkollektion är en enorm konspiration som är skräddarsydd especially for me :( och dig uppenbarligen. Extra elakt eftersom den kinesiska import-lyxskatten är helt vansinnig!!! Ett påslag på typ trettio procent eller mer!!!

• mlu

Usch, trettio procent paslag, -som man vet ar en skatt, ar verkligen inte vad man onskar nar det redan ar svart att motivera sina vask-inkop.

Du far gladja dig at att mycket annat ar billigare i Kina an i Europa.

Nar jag var i Beijing for ett par ar sedan shoppade jag en fin vas pa nagon marknad nedprutad till 10 (heter dom Juan??). Haromveckan var jag i Notting Hill och besokte en fancy inredningsbutik och fick se "min" vas for £48!! Kanske skall gora en tur till Kina och handla vaser!!

• Lapinette

mlu - Så du menar att om vi kommer över får vi se dig stå på Notting Hill säljandes vaser.

Gemma - har svårt att se dig som knubbig. Själv var jag rund och go som liten men det försvann i och med att jag växte på längden i mellanstadiet. Tycker att knubbighet kan vara personligt och trevligt...bara jag själv slipper det.

Och magar...japp, det är därför jag har ett par extra kilon just nu. För att jag mår bra! När jag är stressad och olycklig blir jag ohälsosamt smal. Det sätter sig direkt i magen.

• Blivande Fru Stålhandske

Gemma, jag har endast fått lära mig att man kan säga "Zou!" till tiggare får att få dem att gå, men jag har svårt att få till en nog arg ton när jag är så fokuserad på att hålla tredje tonen, så det fungerar föga har jag märkt. Stick låter mycket bättre! Give it to me!

Ikväll har det varit födelsedagsfirande med ett överflöd av mat, muslimskt. Soppor, tofu, buns, lamm, grönsaksblandningar, pumpakompott, you name it. Allt sköljes ned med just Great Wall Cabernet Sauvignon. Jag vet inte mycket om vin, men gott var det i alla fall inte! Jag höll mig till min "Happy Mouth någonting".
    Efteråt skulle de flesta på tvåtimmarsfotmassage, men jag och blivande smet hem för att se ett avsnitt av Prison break. Det är den enda serien jag har fastnat för, någonsin, så otroligt spännande!

mlu, för ett par veckor sedan var jag i en äldre del av staden, med trånga gator och fullt småaffärer, full kommers såklart.
    På något sätt krånglade vi in oss på en bakgård där de sålde vaser, vaser, vaser så lång ögat kunde nå. Från riktigt små till manshöjd. Så underbart vackra och unika. Där stod dem, utan skydd för regn och solblekning, dag ut och dag in och väntade på köpare.
    Jag tror nog att de väntar på dig!

• mlu

Blivande fru Stalhandske: Ja, det verkar nastan sa!! Jag maste nog forsoka hitta nagot forum dar jag kan salja vaserna vidare i sa fall for vi har ganska fullt hemma. Men...tal att tankas pa!! Dessvarre ar min tilltro till min saljformaga for inte alltfor stor. Forsoker bli av med en gammal TV pa E-Bay, nastan gratis! Bara att komma och hamta och ingen vill ha den!! Suck...

Lapinette: Vet ej om du sag att jag skrev till Dig langre bak i traden idag ang. Sydafrika. Alla har varit sa aktiva sa det "rullade" snabbt bort. Men om Ni funderar pa Sydafrika sa kolla priserna att boka sjalv. Speciellt Safari-lodger verkar otroligt mycket billigare per dygn om man gor det sjalv an via resebyran!

• Lapinette

Älskar denna tråd! Så mycket bra kontakter och råd man får.

mlu - läste ditt inlägg och tar till mig. Har börjat kolla lite priser på SA och vi får se när jag får tillstånd från herrn i huset att boka. Igår hjälpte jag honom att fylla i en jämkning och för pengarna vi borde få tillbaka så sa tyckte jag att vi skulle boka Afrika-resan. Vi får se...

Izunia - jag mailar dig under dagen. Ikväll ska vi dit och titta och mäta! Ska bli så spännande att se lägenheten alldeles för oss själva. Helt otroligt att man har betalat så mycket pengar för något som man endast har sett i 20 minuter tillsammans med 30 andra!

• Gemma

Hallå!

Å ni bara reser och reser och lyxar och lyxar. Och här sitter man begravd i... eh... nu kom jag av mig.

I alla fall. Idag var sista dagen att anmäla sig till en av skolans fem utfärder (man väljer ett resmål och sen stannar man över natten). Min väninna undrade om vi skulle åka så jag gick till kontoret för att förhöra mig lite. Men mannen som hade ansvar tyckte inte om att jag undrade så mycket så han började gorma att jag skulle betala (på kinesiska) varpå jag nervöst svamlade att jag skulle fråga min kompis. "Du kan inte ta med en kompis", fräste han, "bara personer som går på skolan får följa med. Annars skulle ju alla ta med en massa kompisar." "Eeeh... hon går på skolan", sa jag, medan jag backade ut från kontoret.
    Snacka om att man tappade lusten. Berättade för chicksen (mitt lilla tjejgäng på 5-6 pers) och de föreslog att vi skulle göra en egen resa istället, där man slipper sitta som ett fördummat får bland 150 koreanska, betydligt lydigare elever. Så nu gör jag research på de 6 unesco-skyddade kanalstäderna häromkring. Verkar supermysigt. Nu ska jag bara lobba för min "favorit".
    Bifogar en liten länk.
    Min väninnas förslag, att hon och jag skulle åka till Hongkong och där bli joinade av våra män på fredag kväll, stekte jag sorgset eftersom jag har ett latent shoppingbehov som garanterat skulle spricka ut i full blom... nä, natur- och kulturupplevelser känns betydligt mer safe. Och välbehövligt.

Nu har jag släpat hit två handymans för att fixa mannens badrumslampa. Den exploderade när ayin (hembiträdet) var här som ni kanske minns. Nu har det gått två veckor och jag är trött på att hitta manlig, avrakad ansiktsbehåring i MITT handfat.

Ikväll ska jag nog pallra mig över gatan till tennisklubben och powerpromenera på löpbandet, trots vidunderligt sensommarväder. Och sen ska mannen och jag äta middag på vår lilla favvorestaurang. I morgon åker han ju till Frankrike på businesstripp.

Stålis, glosor kommer snart.

Kram, G

Svar på tråden Summan av allt