Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Brud_juni:
Stort grattis! Härligt att det kändes rätt vid första provningen!
Brud_juni - Härligt att det kändes så bra och vilket fynd för MS-klänning! Nu får du hålla dig borta från alla bröllopsklänningar så du inte blir sugen på någon annan. Det var det jag inte lyckades med ...så jag ändrade mig massor med gånger innan jag tog ett beslut. Fast...då köpte jag ju inte alla klänningar jag blev kär i...det hade blivit en hiskeligt dyr historia.
Izunia - jag har inga bra knep för onda fötter. Har lidit massor i mina dansskor. Blodet har runnit, plåster, sår och gråt. Igår kväll bjöd min man in mig på middag för att fira 4-månader som gifta . Vi gick till Värdshuset som ligger nedanför vår gata som en mästerkock har öppnat. Iklädde mig då ett par mycket höga svart skor. Vi åtnjöt champagne i baren (i väntan på vårt bord) och sedan drack jag Chablis medan mannen intog en röd italienare till sin lammgryta. Till efterrätt vart det en drink med choklad och hallon. När vi skulle gå därifrån så hade mina fötter svällt. Tur att det bara var 2 backar hem...i sakta mak. Snacka om att man börjat närma sig pensionärsvarning. Vandra sakta, sakta, arm i arm med sin man hem.
Idag har vi varit på Skokloster. Som då är ett gammalt kloster norr om Stockholm (och inte någon skofabrik). Har gått en promenad i skogen och sedan suttit ute och ätit i slottscafét. Sen gjorde vi ett stopp i Sigtuna på vägen hem.
Snart ska vi in till Gamla stan och Grill Ruby för en matbit med O's vänner som är här från Paris.
Lapinette, jag det känns underbart! Jag är inte särskilt rädd att ångra mig. Jag fattar ofta mina beslut väldigt snabbt. Det var likadant med förlovningsringen. Jag blev kär i den första jag provade, och trots att jag säkert provade 100 stycken efter den visste jag att den första var som gjord för mig. Jag var verkligen inte inställd på att köpa den här klänningen men så fort jag såg mig i spegeln var jag helt såld. Nu återstår alltså nio långa månader innan jag får bära den. Ååå vad jag längtar!
lapinette, jag känner igen det där..När vi var i Bryssel i lördags satt jag ner vid ett bord och mina fötter svällde upp till dubbel storlek!!!! allvarligt! jag vet inte varför...pansis är man nog... :D
Var är alla? När jag för en gångs skull sitter framför hemmadatorn är alla borta
Haft en mysig söndag. Fick med mig A ut i skogen för att plocka svamp. Så just nu lagar jag pasta med trattkantarellsås (med vitt vin, grädde och blåmögelost).
Brud_juni2007 - härligt med skogsutflykter. Själv har jag mått dåligt idag, halsont och mensvärk, så jag har mest legat och tyckt synd om mig själv. Har haft datan uppkopplad men hamnar ständigt på soffan istället. Jag som trodde att jag skulle göra så mycket nytta idag...inte mycket! Dessutom har jag varit på ett jädrans humör. Stackars O!
Lapinette, låter jobbigt. Det enda man ska göra såna dagar är att vara riktigt ynklig och tycka synd om sig själv och låta mannen skämma bort en...
Å min pastarätt blev sååå god! Efter middagen trasslade vi in oss i vår lilla soffa med en godispåse och hyrfilm. Hur mysigt som helst. Och jag kan inte låta bli att undra om vi fortfarande kommer att ligga ihoptrasslade och pussas framför hyrfilmer om tio år som gifta och några ungar. Jag hoppas det i alla fall...
några ungar senare... ja ni fattar väl mitt svammel
Hej på er! Uppe igen i sadeln, efter ännu en helg som inte var särskilt vilsam. sitter här med halsont och sympatiserar med Lapinette. Gårdagskvällens oljemassage var i alla fall skön, förutom partiet där de knådade min stackars mage. Finns det NÅN som uppskattar tryck på magen..?
Fredagen gick vi ut, drack en massa champagne och finminglade på Shangri La:s skybar Jade 36, med en hisnande utsikt. Sen trängde vi oss glatt i taxikön (den diskret väntande snubben märktes överhuvudtaget inte), varpå han sa: HELLOO, I'm waiting here! Och jag, champagneglad och inte alls lika diskret, skrattar högt och utbrister: "Relax man, you're in China! "
Han: "What, they don't have MANNERS in China?"
Jag: "Oh yes they do! CHINESE manners!"
Vid det här laget har ett stort gäng kommit ner från baren och lyssnar och skrattar igenkännande. Mannen ser förbluffad och olycklig ut, funderar en stund över hur han ska reagera och bestämmer sig slutligen för:
"Well -FUCK YOU!!!!
Vi har helt klart varit för länge i det här landet, hehehe. För här gäller alltid "Först till kvarn."
Lördagkvällen hade vi vår första parmiddag, med sex personer. Moetmingel i trädgården, trerätters och småprat. Men i söndags fick jag en liten, liten champagnebacklash när jag insåg att det inte längre känns lika lyxigt med bubblor som förr. Och jag vill vrida klockan tillbaka, klagade inför mannen och bad honom att vi åtminstone kan begränsa intaget till 1-2 glas. Dessutom är det SKITDYRT. Om vi dricker 6 glas som i fredags är man ju liksom uppe i över 700 spänn bara för champagnen. OK om man firar något speciellt men inte en vanlig fredag.
Brud juni: STORT grattis till klänningen! Och jag håller med de andra tjejerna: Undvik att titta på andra! Nio månader är en lång tid, njut av tanken på din egen ;)
Stålis: Jag läste din berättelse om biltvätten högt för mannen, vi älskade den båda två.
Izunia: Du har sett mer av Paris än jag! Och lyckats köpa blott ett enda plagg, grattis! En stor bedrift.
Nu ska jag gå till skolan, i fina farliga skor för första gången. Spännande.
Kram på er!
G
Sa har vi bokat brollopsresa, eller rattare sagt JAG. Vi aker till Sydafrika och blir antagligen safari kombinerat med Viktoriafallen eller Kapstaden. Tyvarr kandes det inte bokningsproceduren sarskilt romantiskt, utan mer som -"vad skall vi gora, reservationen forfaller"
-"ok da tar vi det da!"
Men jag hoppas att resan kan bli helt fantastisk i alla fall och inte "just another trip".
Gemma: Later som om Du haft en bubblande och trevlig helg. Sjalv gor jag en diet under 10 dgr dar jag bara far dricka ort-te, farska fruktjuicer OCH Champagne!!(Forutom ett mal mat om dagen samt massor av frukt.) - Kunde varit varre!! Drack lite Champagne till en kokad hummer i lordags och lyxade till med ett glas igar nar vi satt i solen och at sondagslunch!!