• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Gemma

mlu: Annars är det väl curry som gäller i London? Hörde att stan har fler curryhak än Bombay och Dehli tillsammans!

Och ni girls, ni bara reser och reser... själv har jag av nån anledning tappat behovet ;) Önskar bara att få vara med min man över huvud taget... den här veckan har vi inte setts EN ENDA KVÄLL! Och nästa vecka åker han till Frankrike. Nåja, tur att jag numera har ett hektiskt social schedule, plus jobb och plugg.

Men ja... är avis på er som kan gosa så mycket med era män.

• mlu

Utvandraren;
    Vi planerar att aka antingen sondag kvall efter brollopet dvs 26 november alternativt pa efterfoljande fredag kvall den 1 Dec. Skall titta lite pa biljetter. Kanns lite hektiskt att resa direkt da vi antingen maste aka hem till London forst och hela sondagen forsvinner som vi planerat for brunch och umgas med vara gaster i Stockholm. Alternativet att resa fran Sverige gar ju men ja, kanns lite komplicerat med packning och sa. Speciellt eftersom jag planerar att vara i Sverige nagon vecka innan brollopet. Men vi far se. Det kanske loser sig ada jag ser flight-alternativen...

Gemma:
    Jo det ar riktigt att Curry dominerar men finns enhel del annan bra Asiatisk mat ocksa saklart. Sjalv sa foredrar jag
    nog de flesta andra asiatiska kok fore indiskt men visst kan det vara gott ibland. Laste dock att ett naan-brod innehaller mer an 1000 kcal!! Hrm...och saaa fortvivlat gott ar det ju inte med curry.

• mlu

Tjejer, har ett tips i helt vardelost vetande. Tricket for att fa snittblommor att sla ut snabbt tycks vara att kora torktumlaren i samma rum. Mina tva fina buketter jag kopte igar och gladde mig at att de skulle sta sig lange ar nu i "full blomm". Hrm...kanske ett bra tips da man koper sista-minuten blommor nar man har bjudning sa ser det lite mer "naturligt ut" i hemmet. - eftersom vi alla alltid, fest som vardag, har monsterbuketter i perfekt skick framme eller hur??

• Lapinette

utvandraren - så ni ska till Sydafrika. Var inte du inne på Japan (som mig) fast en present till mannen? Från Japan till Sydafrika. Vi funderar på en paketresa i 14 dagar där man bl a besöker Krugerparken i 2 dagar och resterande tiden kör man Garden route. Hotell och bil är då bokat hemifrån men sen så blir det ju rätt fritt. Har varit inne på lite Sydafrika trådar här på BT och letat.

Och badrum!!! Hur kommer ert att se ut? Vilka färger och vad blir lite annorlunda/extra? Jag sitter nu bara och drömmer. Måste först in i vår lägenhet och måtta lite och framför allt samla ihop pengar innan vi renoverar badrummet.

Gemma - är du inne och skriver om klänningar igen?!

Brud_juni - din resa låter underbar! Måste vara väldigt speciellt att praktisera på ett sjukhus nere i Afrika.

Nej, ska nu springa iväg och luncha med mannen som är åter i Stockholm.

• Gemma

Lapinette: Jag ÄLSKAR klänningar! Sitter och suktar efter vackra rembos, vera wangs och annat... åh om man kunde gifta sig igen ;)

• utvandraren

Lapinette!
    Sydafrika resan är jobbrelaterat, eller för wine nerds only! Vi är 15 sommelierer som ska åka... Lite i mesta laget men det innebär också extra power så man kan få bra besök och middagar av producenterna.

Till J i födelsedagspresent blev det långweekend till Paris på ett romantiskt 4* hotell! Så kan vi gå på Tiffanys och hämta ut våra vigselringar och bli gröna i ansiktet av avund på Hermés....

Badet är helt klinkersbelagt i grått och vitt, vi har en stor, lång bänk i amfigranit(typ konstgjord sten) med handfat. Vi tog ut duschkabinettet och har satt in badkar och bakom det blir det en mosaikvägg... Funderade på golvet också men tror vi behåller de schackrutiga klinkersarna.
    Gå in på www.bisazza.it och dröm dig bort! Tror det blir fint med en avvikande vägg i eventuellt grönt mönster. Skåpdörrarna är idag grå men jag vill ha helträ i ek.

• utvandraren

Sedan ska vi bestämma vilken typ av blandare vi ska ha till badet, gammaldags eller hypermodernt? Har sett en grym men den kostade typ 15' och det tycker jag är för dyrt för en kran....

• utvandraren

Mlu....
    dåa har du lite att göra! Det var inte så länge till!

• Gemma

Utvandraren: Skojsigt, jag är "grön av avund" på din ring men äger ju numera en hel del Hermes... så låt oss bara... eh... glädja oss åt varandras materiella lycka ;) Och så sukta lite. Men ALLTSÅ vad jag lyckas undvika jobb, plugg och alla de där andra måstena.

Ert fel, helt och hållet.

• utvandraren

Jag ska investera i en rosa scarf....
    Men FY Gemma! Back to your books!

Svar på tråden Summan av allt