Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Utvandraren - vi kommer att få ett så pass stort badrum att det går att ha både badkar och dusch men jag tror att jag istället för duschhörna vill ha en lång bänk med tvättmaskin och torktumlare under och ovanför bänken två skåp där allt smink ryms i den ena och i den andra handdukar. Skönt att ha en "arbetsbänk" där man kan stå och vika kläder...eller kanske byta blöjor . Funderar också på att ha en fondvägg i mosaik eller en lodrätt bred rand. Hmmm.. färg i badrummet för mig är antingen grått, eller blått men väggarna ska vi behålla i vitt kakel. Det finns så mycket snyggt. Ska in och kolla på sidan du rekommenderade och drömma lite mer.
Ahhh, tror du har sagt det förut - att du ska åka med jobbet. Skulle absolut uppskatta en vinresa till Sydafrika. OM vi åker dit blir det självfallet ett par stopp för att prova och köpa viner.
Gemma - ha så skoj med glosorna!
Lapinette!
Stora bad regerar.... Vårat är bara 6m2. Men med god plats till tvättmaskin, vi valde bort tumlaren eftersom jag också ville ha bänkplats... Vår handfatbänk(nedsänkt) är nog nästan 2 m, det är grymt!
Vi har Bisazza i köket också och det är verkligen läckra! Köpte från en förhandlare i Bromma eftersom m2 prisen i sverige var nästan 1000kr billigare....
Vårt kök är bara ett drygt år gammal m a o en vacker och modern historia i vitt och grått. Där kommer vi inte lägga våra pengar (pust!). Det enda som egentligen är att fixa i lägenheten är just badrummet, som idag är ok men inte mer än så. En av orsakerna till valet av denna lägenhet var att badrummet är stort. De flesta badrum inne i stan är så små så man får backa ut när man väl kommit in och det ville vi inte ha.
Hmmm...från bröllopsplanering till inredning. Tänk att min man var orolig över vad jag skulle hitta på efter bröllopet. Inte bland känner han mig inte tillräckligt väl.
Hela vår lägenhet gick i tridsriktig Manhattan GRÅ!
Väggar, köksinredning, bad... you name it!
Ganska fint men ack så trist i längden!
Köket fick vara kvar, men med varm brun/koppar mosaik blev det riktigt bra! Sen har vi valt supercool spis från SMEG och en riktig blaffa av amerikanskt kylskåp! Naturligtvis de också i grått....
Sen har vi väldigt högt till tak, till tider 4,5m så det är klurigt med hur man ska möblera och göra med lampor! Har inte löst lampproblemet i köket än...
Under de åren i Cannes hade min man glödlampor hängande direkt från tak och väggar. Tyvärr vande man sig så tillslut såg man inte eländet. Nu känns det helt ok att vi inte köpte lampor till den lägenheten då det var en helt annan stil där än vad vi kommer att få.
En fråga vad har ni för träslag på möblerna? Vi har ljusa färger och nu är det absolut inte populärt utan det ska helst vara valnöt. Svårt för oss som får leta som galningar efter ett ljust matsalbord eller så är det bara att köpa allt nytt...eller är det helt ok att blanda? Jag är ingen "wild an crazy" människa utan gillar ganska så enkelt och avskalat.
Och visst grått överallt blir ganska så tråkigt i längden. Jag hade vitt över allt i min hyresrätt och efter ett tag så blev hallen i varm solros gul och sovrummet i blått. Måste ju ha lite färg. I vår nya lägenhet är det idag ganska så neutrala färger. Förutom vitt och grått i köket är väggarna olivgröna. I sovrummet tror jag att det gick i grått och vardagsrummet i vitt.
Sorry...jag skriver mycket om inredning idag.
Ojdå, här kollar man inte på några dagar, och massor av sidor att läsa igenom. Denna tråden är det full aktivitet i!
Jobbet har sysselsatt mig hela veckan då jag hade en stor order att förbereda. Den är nu lagd, äntligen, så ikväll har jag lite tid att spendera vid datorn med annat än mönster och dylikt.
Men snart är vankas det middag, nord kinesisk mat, mums!
Öööööööh dom har publicerat förfärliga texter på hemsidan utan att låta mig redigera dem! Nu måste jag jobba hela natten lång. Så går det när man negligerar jobbet.
Utvandraren: Jag har redan fått mitt straff som du såg och det var gruvligt ;)
Lapinette!
Vi har mestadels ek, och lite bok(tror jag? lite ljusare än ek?). Vårat köks/matsalsbord är massiv norskek i ganska grov stil, med plats till 12-14. Till det har vi valt Arne Jacobsens 7an i mörkbetsad ek.
Sedan har vi någon antik byro som är vitmålad etc. Jag tycker gott man kan blanda!
Vet att flera av de skandinaviska designerna som A.J, Bruno Mattson etc fortfarande har ljust trä i kollektionerna. Sedan kan ni se på auktion också. www.lauritz.com är grymma på designerprylar(och smycken... hehe). Men det gäller att ha tur....
I vardagsrummet som är 5 kantigt har vi(läs jag..)valt en fondtapet till ena väggen. Den går i 2 nyanser av grönt och är blandning mellan floral och grafisk. Blev cool men med 4 m till 1 listen i stuckaturen i taket och 5-6m bredd blev det MYCKET mönster. Vi håller resten neutralt!
Gemma! Stackare... Vad har dom dig till om du inte får godkänna innan publicering? Dålig stil....
Stålis! Ha en riktigt trevlig frikväll!
7an stolar skulle det stå Lapinette, om det var kryptiskt!