Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Lapinette; Jag var i Nice, vi har precis skaffat oss en liten lagenhet dar sa jag passade pa att vara dar lite och njuta av solen samt och fixa iordning lagenheten. LAS: Handla god mat(inte sa svart i Frankrike!) stada, titta ut mobler, kopa balongplantor etc etc till varje gang min kare sambo kom ner. Han tycker det ar valdigt smidigt och enkelt saklart. Undrar hur kul har tycker det blir om vi borjar resa ner samtidigt!
Tycker att det ar hysteriskt roligt att kopa en smorgas "on the go" nar folk sager; Bon appetit. Vid ett tillfalle i somras akte jag efter att landat fran flygplatsen in till Nice, var superhungrig hamtade var bil som vi hade pa langtidsparkeringen. Slog tva flugor i en small da jag korde bilen till snabbtvatten samtidigt som jag kopte min efterlangtade lunch pa "Total". Folk verkligen tittade pa mig dar jag at "Pain Suedoise" och drack Yoplait UTANFOR biltvatten!! Men det har definitivt sin charm att ta maten for nagot mer seriost an en pase man bara plockar upp och tuggar i sig varhelst man ar. Vandan av Starbucks!!
Ha, ha ...åt också en "sandwich sudeoise" på vägen upp genom Frankrike i augusti.
Härligt med lägenhet på Rivieran. Vi vart tvugna att släppa vår med utsikt över Cannes, havet och pool. Det blev inte ekonomiskt försvarbart att ha den kvar för något weekend besök då och då.
Nej, det ar ju en utgift men jag hoppas att vi anvander den sa att det kanns ok ialla fall. Problemet ar ju att man vill ju inte helt stalla in alla andra resor heller... Suck.. Men jag har i alla fall gjort det fint och trevligt att vara dar sa haller tummarna for att vi utnyttjar den sa att det kanns forsvarbart ekonomiskt.
Cannes ar ju ocksa jattefint. Lyckades inte ta mig dit sa ofta denna sommar blev avskrackt av all trafik. Akte dit en kvall i Augusti for att besoka en vaninna, det tog 2 timmar och 30 minuter!! Nice-Cannes enkel vag!! Pust!
- Och jag som trodde jag var hardad av att kora bil i London!!
Oj, vad hade då hänt på motorvägen. Normalt tar det ca 20 minuter från flygplatsen till Cannes (fast då bodde vi uppe på en av kullarna och behövde inte åka hela Rue de Carnot ned).
Visst är det så. Har man ett hus/lägenhet någon annanstans så vill man utnyttja det och då blir andra resor lidande. Men det är ju underbart där så ni får det säkert toppenbra! Vi har varit nere i regionen i nästan 3 år och min man har bott där tidigare så nu är det dags för oss att se något annat. Vi hoppas dock på att komma tillbaka en dag.
Borde kanske skrivit flytta tillbaka för jag menar att bo permanent. Om du vill ha lite tips på restauranger utanför Cannes eller något annat mysigt att se och göra säg till.
Godkväll, tittar in lite snabbt innan sängdags. Är sällan inne här numera, oftast läser jag bara era inlägg men orkar sällan skriva. Jag är helt fokuserad på uppsatsskrivande och planering inför Afrika-resan. Nu har jag dessutom åkt på nån äcklig virusinfektion som tvingar mig att stanna hemma och vila upp mig. Får världens ångest av att inte kunna vara produktiv. Hoppas jag blir frisk snart! Mycket te med honung och c-vitamin...
På fredag ska jag prova MS klänningen. Jag hoppas verkligen på att den är fin och att jag blir förtjust - för en MS till bättre pris kommer jag aldrig att hitta.
A har börjat läsa finska (mitt hemspråk) och mitt hjärta gör volter varje gång han tränar glosor... Han är underbar!!
Utvandraren, låter underbart med svampplockning. Måste hänga med mamma ut i skogen snart igen. Min favorit är trattkantareller och sist vi var ute hittade vi inga.
Hoppas ni andra mår strålande!!
Kramar!!
Brud_juni2007 - tänkte faktiskt på dig imorse. Undrade vart du och Roslagsbrud har tagit vägen. Trist att du är sjuk men bättre att du är det nu än när ni ska till Afrika. Var det i oktober ni skulle åka? Själv är jag fortfarande sugen på SydAfrika med lite safari och Garden route men först fokusering på flytt.
Satt igår och bläddrade i badrumsinredningsbroschyrer (vad långt ord det blev!). Vill ju göra om badrumet och det är så himla skoj att drömma om hur det skulle kunna bli. Trist bara att man inte kan välja fem stilar i ett badrum.
Lycka till med klänningen!
Goddag!
Brud_juni2007. Vart i Afrika var det du skulle? Vet att jag läst det förut men lider av lite tidig alzheimers!
Jag ska till Sydafrika i slutet på janurai, det blir bara 10 dagar men jag gläder mig massor! Lite tid i Capetown och massa vingårdsbesök! Jättespännande! Min m2b ska inte med men väl min bästa vännina!
www.eastguesthouse.co.za/index.php
Här ska vi bo mesta tiden!
Lapinette! Ska samla massa tips till er...
Gjorde en kul sak på myheritage.com
Man blir jämförd med en kändis och jag blev 76% Sienna Miller.... JA, jag vet att de sista 24% är viktiga de med... men lite glad blev jag i alla fall!
Ska prova med ett annat foto senare!
www.eastguesthouse.co.za/
denna funkar nog bättre....
Lapinette och Utvandraren, jag åker den 12/10 - alltså om exakt tre veckor!! Första anhalten är staden Moshi vid foten av Kilimanjaro. Där ska jag praktisera på ett sjukhus i ca tre veckor, åka på safari på helgerna, mm. Sedan åker jag buss till Dar es Salaam och tar båten till Zanzibar, där A möter upp mig och min reskamrat. Vi vet inte ännu var vi ska bo, men vi vill satsa på sol och bad. Där stannar vi en vecka innan det är dags att åka hem igen.
Ska försöka skriva på c-uppsatsen hemifrån. Inte det lättaste... Jag brukar alltid åka till skolan och jobba där. Det är liksom lättare att vara diciplinerad där.
Lapinette, låter kul med badrumsinredning! Inredningstidningar är superhärliga att läsa!