• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Gemma

Utvandraren: Tror att dom menar väl... vill inte störa mig när jag läser kinesiska. Men jag föredrar att bli störd ;) Har mailat och skällt så allt kommer bli bra nu.

Inredning: Vi har bara gröna tantmöbler och ikeas budgetsortiment.

Det är i vår nya, sköna värld.

Vår gamla (skön den också på sitt sätt) finns instuvad i ett magasin samt mamma och pappas garage.

Fast.. det mesta byggde vi in i vårt femåriga sisyfos-renoveringsprojekt, smegspis, handmålat kakel från Franska kakelbutiken, lejontassbadkar, blandare från Porsche, spis från SMEG, tyska strömställare för 800 spänn styck, original-bakelitströmställare från tjugotalet, restaurerade al fresco-målningar i hallen, svävande trappa som jag ritat själv... härligt härligt men farligt farligt.

En gång fick räcka. Mannen hotar med att bygga ett eget hus härnäst, jag säger som jag brukar: Över min döda kropp.

Tycker att era renoveringsprojekt låter supertrevliga dock. På en vettig trivselnivå, med livskvaliteten i behåll.

Vi var utan kök i sju månader och utan badrum i fem. Duschade på gymet och åt på papptallrikar, diskade i badkaret.

The Gemma way - allt eller inget. Svårt när man bara har en on och off knapp utan något däremellan.

Och nu ska jag plugga en sväng... fast Bisazza-kakeldiskussioner är bra mycket gemytligare.

Kram!

PS vi har smeg här också, pilutta ;) och en mikrovågsugn som ser ut som ett rymdskepp från sextiotalet. Haier heter den och strålningen som kommer ur den är ingen lek.

• utvandraren

Gemma! Stör dig lite till innan studierna...
    sisyfos-renoveringsprojekt???
    Förklara.. låter fantastiskt! Har ni sålt eller vad?
    Tänker lite på det ibland, hur mkt man eg. får igen av alla dyra, märkesprylar som man smäller in i lägenheten. Våran är för liten för barn, så det är begränsat hur länge vi kan bo där...

• Lapinette

Vi kan växa något i vår nya lya men då blir vi utan gästrum. Tror dock det blir helt ok då vardagsrummet är gigantiskt. Svärmor kan få sova där när hon är på besök.

Fondväggar är snyggt. Vi får se om det blir någon sådan. Tänkte annars få in lite färg genom att hänga textiler på vägg och matcha med kuddar. Då kan man ju även byta när man tröttnat på det mönstret och den färgen.

Gemma - vi valde att köpa något som inte behöver renoveras då vi inte har någon erfarenhet (LÄS - vill inte skiljas). Badrummet är som sagt var det rummet som kan tänkas fixas iordning och då tror jag ändå att vi kommer att försöka behålla vissa delar av det.

• Blivande Fru Stålhandske

Lapinette: Låter superkul att fixa till det hemma, att få det som man vill ha det runtomkring sig, med sin äkta make äntligen vid sin sida, permanent. Kan riktigt känna din lycka!

Själv viker jag nästan aldrig från min blivandes sida, och han aldrig från min. Då vi båda jobbar hemifrån så ses vi oftast hela dagarna i ända, äter ihop, sover ihop. Självklart med vissa stunder då vi åker på separata jobbmöten eller då jag åker på pedikyr/manikyr.
    Fast då är han oftast på massage eller schamponering samtidigt på samma salong, så det räknas kanske inte som alone-time?
    Vi spenderar så mycket tid ihop att det nästan är lite sjukligt och skrämmande, men vi trivs just nu, och det har varit så i mer än tre år nu, att vi spenderar nästan all tid tillsammans. Han har dock lite mer behov av egentid än jag, som inte kan vara ensam en halvtimma utan att känna mig riktigt, riktigt... Ensam.

Utvandraren, har du funnit ditt slott för dig och din prins än?

Gemma, jag blir lika förvånad och genomäcklad varje gång de uppharklande loskorna kommer från dessa kineser. Det roliga är ju att bland dem är det helt socialt accepterat beteende, inget konstigt alls!
    Det är något jag aldrig kommer att förstå, detta äckleri.
    Har du någon ny glosa till mig, o du lärde?

Testade sajten där man kunde se om man var lik någon kändis nyss, tre olika foton, alla fick första träff på hundansiktet Reese Witherspoon, alla med mer än 80% likhet, en med 96! Uäk.

De andra procenten delades av Jessica Biel, Jessica Alba och Heather Graham, då ljusnade det hos Stålis. :)

• utvandraren

Stålis! Gillar du inte Reese? Hon ser lite speciell ut är jag enig i men: hundansikte? Jag tycker hon är underbar, hela paketet!

• utvandraren

Jag ska prova med flera bilder och återkommer sedan... Borde klara mer än 76% tycker jag....

Utvandraren, jag kan gå med på att hon har lite mysig, välkoordinerad klädstil och är sockersöt. Det är dock inte jag, jag vill ju vara snygg, cool och häftig. ;)
    Döm själv, nu ryker anonymiteten helt!

[IMG]i89.photobucket.com/albums/k210/hokka/petrah.jpg[/IMG]

• utvandraren

Du är ju supersnygg ju... Det häftiga är väl upp till dig men från naturens sida kan du ju inte klaga!

Svar på tråden Summan av allt