• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Lapinette

Kontaker är du ju bra på och om ni inte har några lån så kanske en hög med pengar...men mygel, förstår du dig på sånt?

Jag ville att vi skulle börja bo i Sverige då vi försöker att få barn. Som du säger det finns nog inget bättre land att bo i än Sverige när man får barn. Har jag betalat skatt under halva min livstid så vill jag ju få ut något av det.

• Lapinette

Ha så skoj på lektionen!

Svamp finns det massor av! Vi hittade lite kantareller när vi var ute på landet för några veckor sedan. Fick höra av min ena väninna att de hade plockat 14 liter i helgen. Njutningen med att plocka svamp är att lufsa omkring i skogen och andas frisk luft. Jag har verkligen ett behov utav det varav jag tror att jag aldrig kan flytta till en "riktig" storstad.

• Gemma

Hemma efter skolan, trött, väntar på väninna som ska komma och fika. Mannen ska äta middag med massa tjocka asienchefer ikväll.

Känner mig mör men glad, bestämde mig igårkväll för att byta klass, var nära ett sammanbrott. Det var FÖR svårt, jag trodde det skulle bli lättare med tiden men det blev bara värre, en "running to stand still"-situation med hundra nya glosor i veckan, massa grammatik, evighetslånga meningar och många nya skrivtecken, mina klasskamrater hade läst mellan 6 månader och två år och jag, 2-3 månader. Klart, allt går ju när man pluggar dag och natt, men alltså... c'est pas moi. Jag mår mentalt dåligt när mina hälar är så fnasiga som nu (läs: alltför oregelbundna pedikyrer). Eller... när naglarna flagar och mannens biscottiburk ekar tom.

Och... skittaggad är man ju ändå, tjattrar glatt på kinesiska med precis alla och tänker fortsätta med privatundervisningen vid sidan om. Men jag vill ha KUL när jag lär mig! Magont is not my style.

Nu ska jag gå och välja nagellacksfärg, göra mig en god espresso och bara njuta av min frihet! Kram, G

• Gemma

Tänk vad mycket roligare livet blir när man är en krävande typ ;)

• Gemma

Åååå kantareller! Små, spänstiga, smältande kantareller... kom till mamma!

• Gemma

Tror inte de finns här, däremot en massa andra gåtfulla typer, en del luktar ammoniak när man lagar dem, andra ser klart hallucinogena ut.

Min väninna önskade i alla fall Pomelo, den nya "it"-frukten här (kommer minst en ny "it-frukt i veckan), som en fotbollsstor, grön apelsin ser den ut. Alla tjatar, jag har aldrig smakat, nu ska det ske.

• Lapinette

It-frukt, vad är det? Låter inte hälsosamt.

Idag lite trötter efter några glas vin i trevligt sällskap på Riche igår kväll. Mannen är i Grenoble på tjänsteresa så jag passade på att möta upp två kompisar efter en stenhård pump. Faktum är att det är första dygnet utan man på jättelänge. Tänk vi som var ifrån varandra titt som tätt förut. Känns konstigt utan honom i min närhet nu. Så fort man blir van.

Mitt pump-pass fick jag klara av utan träningsskor. Vet inte vad det är som händer med ordentliga Lapinette. Jag börjar glömma saker. Är det inte strumpor så är det vattenflaska eller som igår skor!! Kan då informera att pump går aldeles utmärkt att utför i strumplästen.

• utvandraren

Hejsan!
    Här var det inte många aktiva...

Gemma- Det är ett fantastiskt svampår i år och jag har plockat både gula- och trattkantareller. Karl Johan och Rödgul trumpetsvamp! Jätteskönt att komma iväg från stress och vardag ut i svampskogen...

I våras plockade vi över hundra kilo Murklor också(vilka vi troligen kommer att ha kvar tills vi dör eftersom det inte är nyttiga att äta så ofta...). Mamma och pappa har ett gammalttorkskåp som fungerar som svamptork, fungerar alldeles utmärkt!

Vad ska man använda Pomelo till? Jag har sett den hos grönsakshandlaren men inte riktigt vetat vad jag ska ha den till... Kanske du har tips? Man vill ju vara inne!

Lapinette! Jag tror ordentliga Lapinette har viktigare saker att tänka på än träningsskor.... så som ny lägenhet, man etc...
    Klart man blir disträ av det!

• mlu

Svamplockning verkar harligt!! Sjalv har jag spenderat storre delen av dagen i bilen, akt kors och tvars London och sjalvklart hamnat i trafik-kaos overallt. Ar nu hemkommen efter att avslutat mina arenden med att spisa sushi pa det lokala shoppingcentret i min ensamhet. Tank att man kan lara sig njuta av maten nar men gar ensam pa restaurang. Tidigare tyckte jag det var ohyggligt jobbig och laste tidningar eller an varre, stadade ut planboken eller nagot sadant. Kanns moget och vuxet!!
    Spenderade en stor del av sommaren pa rivieran och dar kande man sig lite mer som en kuf om man at sjalv. ( Min husband -to be var hemma i London och jobbade och reste ner over helgerna!) Antar dock att sjalva proceduren kring maltiden ar betydligt heligare i Franrike an har i England dar folk lever pa crisps och ol!! (Oj, hoppas jag inte trampar ngn pa tarna nu)

• Lapinette

Du trampar inte alls då jag själv tycker detsamma. Fick t o m lära mig i skolan (när jag pluggade i Frankrike) att måltidern tillsammans med familjen i Frankrike är heliga.

Så du var nere på Rivieran i somras. Vilken stad? Vi bodde ju i Cannes tills i augusti. Saknar det emllanåt och då speciellt de härliga promenaderna i bergen och våra favoritrestauranger. Värmen och sommaren kan jag faktiskt vara utan så när jag tänker på Rivieran är det antingen vår eller höst...då är det som bäst där.

Svar på tråden Summan av allt