• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Lapinette

Det är fint med klänning! Har inte börjat med stövlar än men när stövlarna åker på blir det gärna kjol till jobbet.

Här kommer det två små slott vi har bott på. Det här ligger utanför Avignon och har underbart god mat och trevliga rum.
    www.chateaudemazan.com/

Det här ligger i Aix en Provence. Vet att dessa ordnar bröllop.
    www.chateaudelapioline.fr/

• Gemma

Lapinette, tack, det mås bättre! Känner mig svettig och otymplig när jag inte kan skutta runt som vanligt, jobbigt! gick till jobbet i morse men shit vad man måste tokstirra i marken, betänk att hela stan är en byggarbetsplats.

Vilka fina slott!!! Lapinette, när vi var i provence bodde vi typ i folks ladugårdar (passade budgeten bättre), men det var mysigt ändå.

Utvandraren, vi kollade bara i loiredalen eftersom vi skulle gifta oss där (plus att det är den slottstätaste delen av landet). En fördel är dessutom det går direkta TGV från Charles De Gaulle som tar en dryg timme...bra när så många gäster kom från Sverige.

Lapinette igen: Stövlarna blir för mig nästa steg. Dels kan jag stuva ner bandaget utan att det syns, dels är klackarna bredare och stadigare. Kanske redan ikväll... hmmm... fast det blir nog gympaskor ändå.

Utvandraren: Jag känner av någon anledning ringa sympati för dina ring+jeansproblem ;) Men jag förstår vad du menar.

Nej förresten. Skulle med glädje krafsa runt en kvart varje gång jag behövde få tag på husnyckeln.

• utvandraren

Lapinette!
    De ser jättefina ut de med!
    Slottet i Aix, hur många rymmer det? Inte väldigt informativ hemsida...
    Och vilket hade bäst mat?

• Gemma

Utvandraren: Vi fick pris för hyra av hela slottet (alla rum) i ungefär ett dygn... kommer inte ihåg hur mycket men det var OK prisvärde. De kan dessutom åta sig att fixa allt från bil (finbilen alltså) till frisör och smink på plats osv.

När det gäller priset minns jag som sagt bara att vi typ... inte dog. Men det är klart, priset per gäst är relativt högt med den kvaliteten och omsorgen. I gengäld var det förvånansvärt svårt att hitta slott utan plaststolar och "räkpyramid på sin bädd av majonnäs-ananas".

• Gemma

Ehm... vem är Alain Ducasse? Tyckte bara att det luktade otroligt gott från köket när vi var på plats ;)

• utvandraren

Alain Ducasse är kökschef på restaurangen mad samma namn i Paris, har 3stjärner och kräver 6månaders framförhållning eller stora mutor att komma in på....
    He's BIG girl.....

• Lapinette

Hmmm...bäst mat, svårt att säga men jag har det senaste minnet från Mazan och en enorm middag där vi båda inte ens orkade äta upp efterrätten. Min man åt där foie gras tillagad på 8 olika sätt...mmmmm så gott!

Vet inte hur många Pioline rymmer. Vi bodde i deras annex och hade en egen liten trädgård i samband med rummet. Vet dock att de tar emot bröllop då det var ett av alternativen vi tittade på innan vi bestämde oss för Mariefred. Hade även några favoritrestauranger i Mogins som stod högt på listan.

• mlu

Ert slotts-diskuterande ar oerhort inspirerande... men det skall ju inte bli nagon "nasta" gang sa i det har fallet far man val inse att valet redan ar gjort och brollopet gar av stapeln i Sverige!! Kan ju alltid ta en liten weekend-tripp!!

En inte alltfor spannande helg i London. Fick dock mer spanning an vad jag behovde da jag under lordagen var o shoppade dyra gronsaker och frukt i Notting Hill pa den organiska kedjan "Fresh and Wild". Stillade samvetet over bil-akande och idogt anvandande av vatten med att handla bananer till tripla priset. Kunde dock ha slutat illa da jag lamnade min Yves Saint Laurent -jacka pa stolen efter en espresso och gick!! - Sa FAR man inte gora!! Kom pa det 40 minuter senare da vi installerat oss for ett glas vin i solen. Fick gora en blixtutryckning och ja, jackan hangde kvar. Fantastiskt. Vad nara att hela helgen blivit forstord och inte bara den...

Gemma: Du undrade om Cafe Rouge finns kvar i Hampstead och ja, det gor den, liksom Hagen Daz. Annars ar tyvarr inte restaurang kvaliteten i denna del av London sarskilt bra. Vi har doc en fantastisk Japan....Mmums.

Utvandraren: Shoppat min ring (ja, bada aven vigselringen som annu ligger i sin ask) i butiken med de turkosa pasarna!! Go for it! Har man sett nagot dar man gillar sa tycks det glittra mer an allt annat. Visserligen betalar men mer for namnet och kanske kunde man fatt LITE storre sten nagon annanstans for samma pengar. Jag hittade tusen argument varfor Tiffanys var battre men jag forstar att du redan har en ansamling egna sadana!

• utvandraren

Hej mlu!
    Jag har redan fått den lilla turkosa asken av m2b...
    Vigselringen ska köpas i Paris i december då vi är där.
    Jag har valt ett helt enkelt band till min solitär, funderade fra och tillbaks men tror det blir bäst för mig så...
    Vilken kombo har du?

• utvandraren

Gemma igen..
    Fanns det kapell eller liknande på slottet?
    Har inte du en Georg Jensen Fusion? Var ska du ha solitären? Och hur kommer det seg att HA-behovet gjort sig till känna nu, det är väl inte så länge sedan ni valde ringarna? Nyfiken....

Jag ska ringa och reservera Champagne nu.. den som vi ska ha på den stora dagen!
    Tjingeling!

Svar på tråden Summan av allt