Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Jag får allt hålla med Gemma att regnet är uppfriskande efter all tryckande, fuktig,klibbig hetta som jag har levt i de senaste månaderna. Men måste det regna så mycket på en gång?
Gemma, lyckligtvis så VILL min man gifta sig, han gjorde det klart för mig redan när vi hade dejtat ett tag, att här skulle det bli giftermål innan det blir barn.
Jag är tyvärr alldeles för förlegad och traditionell för att fria själv, för mig är det mansgöra, precis som att byta däck och rensa stuprören! ;)
Så fria, det ska han göra, stackarn.
Men att komma till skott och fria innan jag är alldeles övermogen, det är en annan femma, om jag känner honom rätt.
Då behövs lite uppmuntran och vinkar, hur förnedrande det än är!
Lustigt det där med kinesiska sedlar och all förfalskning som pågår.
Säkerligen har någon lurifax lurat till sig din äkta sedel och bytt ut den mot en falsk, då det ju är en omöjlighet att få 100-sedlar i växel. Däremot har jag hört att de ska släppa en 500RMB sedel snart! Men det kan ju vara den där "min kompis har sagt det, därför stämmer det"-sanningen.:)
Har du provat att gnugga din falska sedel mot ett vitt tyg eller papper? De färgar inte av sig, det gör däremot de äkta.
Har alltid undrat om det stämmer.
mlu, ett bröllop i november låter riktigt mysigt! Tänk alla tända ljus, murriga färger och lite tyngre mat jämfört med sommarmånaderna...
Jag har själv funderingar på November, eller borde jag säga VI?
Svårt det där.
Stålis, hoppas för din skull att det blir ett romantiskt frieri. Min man friade aldrig. Han hotade istället... vi har pratat om att gifta oss så länge, ända sen vi träffaded men det har alltid kommit något ivägen. Till slut sa han helt enkelt, antingen gifter vi oss i sommar eller så går vi till borgmästaren nästa helg. Ja det var bara att välja.
Har haft en ganska jobbig vecka, tillbringat en natt på Astrid Lindgrens sjukhus med magknip (potentiell blindtarm) på dottra, hon spydde ner hela rummet, mig och ja allt innan vi efter 7 timmar och lavemang kunde åka hem. Sen vart vi helt slut och mannen blev sjuk och går hemma och gnyr som en liten gnu. Jag får axla rollen som omhändetagande hustru och mamma...vilket inte alls går så bra till högklackat och champagne. Och bilderna från fotografen är så fina att jag ligger vaken om nätterna och bara ler. Jag har snart ett bildspel klart.
Fantastisk lägenhet Gemma, blir sugen på att flytta dit, till kina. Jag får väl söka jobb där. Nu är det vällingdax...
Mlu: Jag bodde på Hampstead HIghstreet vid Café Rogue, finns det kvar? Brukade äta middag på Haägen Dasz ;) Huset var en gammal traditionell villa som jag delade med en drös studenter från hela världen, hyran var skyhög med tanke på att rummet var på 12 m2 och ventilationen bestod av ett hål i fönstret, men jag var så lycklig över min lya!
Cedergrenska låter ståtligt, har bara sett skylten.
Och fellow lyxchix, just nu skapas historia, nu sker det orimliga: Klockan är halv tre och min make är på väg hem! skälet: Han vill ha tre timmar på sig för att göra sig fin inför chefens bröllop ;) Ayin (städerskan) har strukit hans skjorta och blankat skorna, själv tänker jag helt sonika gömma mig bakom hans lysande uppenbarelse, med min dumma klumpfot.
Åh, och det började en skojig kille i klassen idag. Edward, en otroligt snygg (okej då, inte skojig, SNYGG) ung man från Great Britain. Med den i särklass snobbigaste accent jag nånsin hört, skönt nonchig attityd och GRÅ TRÄNINGSSTÄLLSBYXOR SOM HÄNGDE I GRENEN.
Jag har sagt det förr, men jag lever för kontraster.
Kunde inte låta bli att damma av min gamla cockney, femton minuter in i konversationen kunde han fortfarande inte tro mig när jag sa att jag inte var från england ;) Jag har alltså fånigt lätt för uttal, det gäller även kinesiska MEN så svårt att minnas orden, jag kan höra dem tvåhundra gånger och de slinker ut genom det andra örat lika många gånger.
Stålis: Dagens glosa: "feichang ku". Betyder "jätte-cool".
Och... när det gäller fejkpengar får man helt enkelt se upp så att de inte byter ens pengar, alltså ponera att du sitter i en taxi, ger en äkta hundring till taxichauffören som i smyg byter den mot en falsk, utbrister "den här vill jag inte ha! Den är falsk! Du får ge mig en annan!" och tvingar en att "ta tillbaka" den falska sedeln. Liksom... vad gör man? Nä, man får ha ögonen med sig och undvika att betala med stora pengar om man inte är på nåt stort ställe.
Nu ska jag sova lite framför det enda sevärda på TV just nu: Austrailensiskt barnprogram.
Trollis: Vår lägenhet är superbekväm, bäst av allt är vårt hembiträde, hon är helt underbar. Hon märker allt, jag hade omsorgsfullt tvinnat mannens skrynkelskjorta till en liten boll och virat in den i en handduk för att få till det rätta skrynklet, sen gömde jag den högst upp på en hylla som hon borde vara för liten för att nå. Men hon upptäckte den ändå, drog (förmodligen) fram en stol, pillade ner paketet och strök skortan! Så gulligt. Sen tog det tre dagar för mig att tvätta, tvinna och lagra skjortan (i en låda längst in i garderoben). Åh vad jag ska sakna henne en dag.
Trollis igen: Vill, vill, vill se dina bilder.
Och... nu känner jag faktiskt för att gå på bröllopsfesten. Chefen har hyrt en anrik restaurang / nattklubb med terrass som har grym panoramautsikt över flodpromenaden The Bund. Och mmmm. Moêt (i hope).
Kram, G
Stålis, Mlu: Vi gifte oss också på hösten, i oktober. Med en sprakande brasa i entrén och nyplockade höstlöv med namn (placeringsskyltar alltså) på borden... härligt.
Vad avis jag blir Gemma. Vill också gå på bröllopsfest. Fast jag ska väl inte klaga som varit på två den här sommaren.
Själva satt vi på ekonomisk rådgivning igår kväll. Min man ställde som vanligt tusen frågor och jag satt och lyssnade med ett leende. När vi kom ut därifrån var vi båda helt utpumpade (tänk er då hur den stackars rådgivaren måste ha känt sig). Gick bums in på närmaste ställe och satte oss och åt och drack lite vin. Sen kändes det genast bättre. Jag bubblade på som en tok på vägen hem i t-banan. Tror min man skämdes lite.
Förresten under middagen tog jag upp din (Gemma) diskussion om kinesiska glosor då min man nämnde just glosan för "skriva". Sen var jag inne på "piff" igen som jag tycker är så sött (slangord för vin och näsa på franska). Tänk att språk kan vara så roligt!
Trollis igen: Läste ditt inlägg noggrannare, förstår att du och framför allt din dotter hade en grotesk natt, sänder dig tusen champagnerusiga trösttankar. Du får komma in här och drömma lite när det blir tungt, det brukar jag göra. För... även om jag inte ens kan föreställa mig hur tufft det är att vara småbarnsförälder kan det vara påfrestande nog att bli överfallen av arton miljoner fotgängare, bilar, vespor och bussar varje morgon. Och lukta på sopor, fiskrens, avgaser... bläh. Då känns den här tråden mest som en livlina ;)
Kram, G
Godmorgon ladies!
Äntligen fredag... och stressiga veckan slut!! Sooooo nice!
Hade inte tid att "komma" inom igår så det var lite läsning till frukosten, mycket trevligt må jag säga!
Gemma- Igår blev det sushi till middag, tillbringade kvällen på Alex som har blivit utnämd till den BÄSTA sushi restaurangen utanför Japan! Inte illa... Om ni har vägarna förbi Oslo så bör man stoppa där!
Jag älskar sashimi med smarrig riesling till!
Stålis- Håller tummarna på att det kommer snart... Jag hade "värmt" upp min m2b med lite hintar och långa blickar i skylten hos fina juvelerarbutiker. Det funkade fin,fint! Fick ett underbart romantiskt frieri i Central Park, New York!
Gemma igen- vill gärna ha tips på fina locations i Frankrike... Kräver plats till 30-35 pax(det har ställt till det för mig hittills, de flesta brukar ta runt 20).
Trollsländan! Stackare... tappa upp ett varmt bad med lite lyxig badolja, tänd lite ljus och skäm bort dig i helgen! Man behöver ju inte lämna huset för att lyxa lite.... Hoppas familjen är frisk snart!!
I morgon ska jag på Operabal... Klå den tjejer!!
Ska klämma in mig i en (nästan)autentisk 1700-t klänning, mask och gå på middag, Carmen(igen) och sedan snubbla runt i wienervals! Jag kan lite, men m2b har inte en aning om vad dans är... Vi missade kursen som ingick i priset eftersom ingen av oss haft tid!
Ciao!
Åhhh, vad ni alla har roliga saker för er i helgen! En bal på slottet skulle inte sitta helt fel. Själv tackade jag ned till en "Sex in the City" kväll med några kompisars kompisar då jag känner att det där med alkohol har det nog blivit lite väl mycket av på sistone. Har dessutom blivit beroende av min man...vill vara med honom jämnt! Trodde faktiskt inte att jag skulle bli sån.
Trollsländan - hoppas din familj tillfrisknar snart! Måste vara rena mardrömmen att ha hela familjen sjuk. Är det magsjuka... i sådana fall känner jag ändå mera sympati för dig för usch, när folk slåss om toaletten.
Hej Gemma, Lapinette och alla andra! Nu ar jag "tillbaka" pa BT. Som fru! Mycket lycklig, men slutkord sadan som antligen far aka pa smekmanad nasta vecka. (naja, det blir bara 5 barnfria dagar, ingen hel manad) Har nog inte varit har inne mer an ett par ganger under sommaren for jag helt enkelt inte haft tid-jag har planerat brollop! :)
Det finns inte en chans att jag hinner lasa igenom hela "bla, bla deluxe" samt "Summan av allt" sa jag har bara skummat litet pa ytan for att halla mig litet a jour om livet pa BT. Hursomhelst, jag hittade iallafall bade Lapinette och Roslagsbruds lankar till era brollopsbilder NI VAR VERKLIGEN JATTEFINA! Ganska olika brollop, men ni var SA tjusiga bada tva. Och sa sag jag den lilla kommentaren om att Lapinette hade sprungit pa min syster-kul!
Kaisa - underbart att du är tillbaka! Så du har varit inne och smygläst lite här och sett min kommentar om att jag träffade din syster i somras. Kommer fortfarande ihåg när vi stod på en buss på denna möhippa och din syster nämner att hon tror att jag har skrivt på samma tråd som dig på BT. Så var det med den anonymiteten! Kan tillägga att jag hade så skoj på den möhippan och bröllopet. Festade som jag var 19 och var sist att lämna skeppet.
Nu måste du berätta ALLT! Har ni flyttat till Sverige? Hur var bröllopet på Gotland?...eller minns jag alltihop fel? I sådana fall får du ursäkta. Snälla visa foton. Vi frossar i bröllopsfoton här inne på denna tråd.
Sitter för första gången hemma i soffan i min lilla förort med min laptop i knät och uppkopplad! Underbart! Sitter här med en underbart vin från Provence, tittar på bilder på vår nya lägenhet efter att ha gråtit över "So you think you can dance". För att försvara dessa tårar så kan jag bara säga...jesus, vilka dansare, vilken känsla...det var finalen och självfallet gråter man när någon åker ut.
Ja, då har jag varit här inne igen och skrivit massor. Gemma...nu är det din tur. Hur var bröllopsfesten?