• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Lapinette

Det tog extra lång tid då Tele2 mitt i hela den första processen avslutade min beställning pga att jag bytte namn! Bra va! Killen som fixade om abonnemanget till mig sa - flytta inte under de följande veckorna för då händer samma sak. Trodde Sverige var uppbyggt på personnummer.

Gemma har en spets som är gjord i norra Frankrike som heter alencon-spets. En otroligt vacker spets som jag fick äran att ärva.

• Gemma

Hej darlings, det är min fot som får skriva nu, den är så stor att den liksom tagit över nu.

Mannens kostym blev fantastiskt fin! Så nu har han fortfarande bara en enda, fast beroende på att han tycker att alla de gamla sitter illa. Skräddarsytt ger tydligen den effekten.

Andra skoldagen var både bra och dålig, bra för att det är så kul och klassen är så festlig (speciellt de två turkiska killkompisarna som är 34-åriga tonåringar med bedrövligt uttal men enormt självförtroende), dåligt för att JAG är det. Fattar typ... nada. Och det är inte så konstigt när de andra har läst mellan sex månader och ett år, jag har alltså bara läst TVÅ månader. Men jobbigt likafullt att sitta där som ett ufo.

Lapinette, förstår att du vill flytta in nu nu nu! Men oj vad mycket ni har att se fram emot! Rosévin på er balkong... eller på någon av uteserveringarna. Promenader vid Karlbergskanalen. Mmm.

Här är riktigt kallt nu, krispigt, höstlikt och doftande av våt mull. Faktiskt! Kan inte förstå hur snabbt det går. Plommon överallt i butikerna, och päron. Löv på trottoaren så man får se upp så att man inte halkar.

Brud juni, du är SÅ duktig. Själv slank jag över gatan i morse till vulgo-hotellgymmet och lyfte lite skrot, i det spöklika heltäckningsmattelandskapet. Med regnet trummande mot rutan var det riktigt trevligt. Och när jag kom hem var vår darling ayi (städerska - strykerska) kvar, så vi pratade en lång stund på kinesiska. Hon lärde mig vad tallrik heter på shanghainesiska respektive beijingdialekt och jag lärde henne vad det kallas på engelska.

Nu ska jag gå och lägga mig för skolan börjar som vanligt tidigt i morgon. och med klumpfoten i släptåg behöver jag gå hemifrån fyrtio minuter innan, istället för tjugofem.

Kram, G.

• Brud_juni2007

Izunia och Lapinette, modellen Dion. Jag tycker den är väldigt söt, inte riktigt vad jag hade tänkt mig från början men det är absolut värt att prova den. Kanske känns den helt rätt och då tvekar jag inte att köpa den (även om jag inte ens provat en enda brudklänning än).

• Izunia

Brud_juni2007 jag hade ocksa en MS klänning och jag var otroligt nöjd! Väldigt välsydd och vacker!

• Gemma

Brud juni, prova! Bara då vet man om det är "WOW!" eller bara... ok. Eller inte alls.

Min dress såg som sagt helt oansenlig ut på hängaren, en spetskorv, hade expediten inte insisterat så hade jag aldrig provat den.

• Gemma

Och jag behövde bara prova två olika klänningar, visste direkt ;)

• Blivande Fru Stålhandske

Gemma, Vilken var den andra du provade?
    Försöker bestämma mig för vilken stil av klänning jag kan vara intresserad av när det är dags. Jag vet sedan innan att jag är en spets-fantast, så det lutar åt detta.
    Vilka designers brukar använda mycket spets, har ni några tips? Jag har fastnat lite för Caroline Castigliano, men jag kan alltid övertala mig själv åt något annat håll, så velig är jag.

Lapinette, det är tråkigt när det blir sådär krångligt med byten av abonnemang osv. De får väl ändra sitt system om de märker att sådana misstag görs när folk byter namn? Ibland verkar det inte som om många företag i Sverige vet vad kundservice innebär. Vill de inte att alla kunder ska vara nöjda?

• Gemma

Kvällskonversation i Casa Gemma:

G: - Ska jag förhöra dig? Jag kan massa nya glosor, jag kan lära dig dom.

M: - Öööh... shoot.

G: - Vad heter "glömma"?

M: (kompakt tystnad).

G: - Tänk på... brudklänning.

M: - Wang!

G: - Jaaa! Man får inte GLÖMMA brudklänningen! Och nästa då: "Skriva".

M: - ...

G: Okej, en FRANSK ledtråd nu. "Bajsa."

M: Xie! (uttalas shie).

G: - Alltså man blir ju riktigt stolt.

• Lapinette

Intressanta samtal i Casa Gemma. Själv hämtade jag ut mina nya glasögon igår så nu sitter jag här med lätt yrsel. Det känns lite som om jag sitter i ett akvarium med förstoringsglas. Efter att ha hämtat ut glasögonen mötte jag upp min man och gick till Bo Concept för att kolla på sängbord. Vi har en del av deras möbler i (Cannes) och skulle behöva köpa till lite saker. Trist och upptäcka att de har slutat med ljusa träslag (vilket vi har i vårt jättevackra skåp). Tröstade oss med att äta på Sabai-Sabai innan vi gick hem och la oss på soffan. Gud, så slö jag har blivit!

Brud_juni-Dion, det vet jag t o m vilken det är utan att kolla. Du känner på en gång när du provar om det känns rätt.

Svar på tråden Summan av allt