Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Utvandraren: om du vill ha tips inför en eventuell slottsjakt bistår jag gärna med mina erfarenheter. Vi var mycket effektiva och metodiska!
Stålis: Jag LEVER för inför bröllopet-snack!!!
Ja, det var länge sen du hade en sån här lång monolog ! But we love it! Så härligt att läsa om vad som händer där på andra sidan jordklotet. Själv sitter jag med ett tråkigt säljutskick på kontoret på Östermalm och kan inte låta bli att läsa BT hel förmiddagen. Så lyxig är min tillvaro för tillfället. Fast snart är det dags för lunch men mannen i mitt liv!
Utvandraren igen: Gillar ditt perspektiv - att suga länge på "ny"-känslan. Apropå skorna som får tillbringa fredagkvällen i garderoben. Har insett att stövlar är det bästa alternativet för då kan jag knöla ner bandaget och få nån sorts stabilitet (tänker inte minst på att killen som gifter sig alltid ger oss en flaska Moët när vi bjuder hem honom så det lär bli trevligt vin i morgon).
Lapinette, lunch med mannen... jag får nöja mig med helgerna. Och ikväll måste han äta middag med kollegor, kommer hem när jag somnat och åker innan jag vaknar... och ses gör vi inte förrän på bröllpet i morgon kväll :(
En till grej som jag avundas er är att ni med lätthet kan ta er mellan olika europeiska städer, som Paris eller Stockholm. Nästa gång jag och mannen är i Europa nästa gång blir till jul, och denna gång åker vi till hans bror i Tyskland, följt av några ynka dagars Sverigebesök då vi försöker klämma in så många släktingar och vänner som möjligt. Tack och lov är vi tillräckligt ego för att inte bry oss om att en del kommer känna sig förfördelade.
Tack för alla tips damer! Jag ska skriva ner och sa far jag försöka hitta när vi är där.
Eftersom bugeten är tight just nu kan jag nog inte shoppa loss varsomhelst.. Men jg är väldigt svag för Dior...deras skor och väskor..:)
Hej tjejer,
forlat om jag bara hoppar in pa Er trad men brukar lasa den nar jag letar allehanda info pa BT da den ju ar helt fantastisk!! Shoppingtipsen ar super. Sjalv lever jag i London sedan 6 ar och gor just nu ingenting forutom fyller dagarna med allehanda "lady of leisure"-aktiviteter.
Gifter mig i November i Sverige, min blivande ar ocksa svensk men ja, som Ni forstar efter en tid utanfor landet blir man ju internationellt praglad. Darav mitt intresse av denna trad! Maste dock tillagga att London kanns lite som provins-stad till Stockholm och inte sarskilt exotiskt eller spannande. Men sjalvklart blir man ju bortskamd!!
Kina later helt fantastisk spannande. Har sjalv bara varit ett par dagar i Beijing for nagra ar sedan och tyckte det var otroligt haftigt. En otrolig blanding och saa STORT.
Nu skall jag inte "kapa" traden men tankte bara komplimentera att det ar kul lasning nar man anda sitter o hanger pa BT och letar fotografer och annat infor den stora dagen!! Bistar garna med shoppingtips om Ni behover fran denna del av Europa. ( Hrm..sanningen att saga sa har jag lite koll pa enhel del andra stallen ocksa ) UTOM Stockholm det har ju andrat sig sa otroligt mycket sedan jag flyttade.
Gemma - det känns fortfarande otroligt lyxigt att luncha med mannen. Har nu åtnjutit Grodans raggmunk på deras uteservering och hälsat på vänner som gått förbi. Visst är det så att det kan gå månader utan man stöter på någon man känner och så helt plötsligt så springer man på människor man inte sett på massor av år inom en vecka. Jag har en sån vecka! Eller så är det för att solen skiner så härligt som jag helt plötsligt tittar upp från trottoarkanten.
Gemma, Falska sedlar?!
Jag vet att det är vanligt med falska 100RMB-sedlar, men trodde att det där med falska sedlar från automaten var en sån där skröna, samma som att merparten av alla kineser tror att i nästan hundra procent av fallen, så får du ut fel antal sedlar när du tar ut pengar från en automat! Kineser är så godtrogna så att de tror att allt deras kompis sagt, är sanning. Även om deras kompis kompis har sagt det!
Tro mig, min blivande VET att jag väntar på ett frieri inom en snar framtid.
Jag har till och med frågat rätt ut; "Du vet att jag väntar på att du ska fria snart? Så vi kan börja planera bröllopet? Jag vill bli din fru snart!"
Jag ger honom hintar varje dag, vilket egentligen är emot min princip att inte tjata ihjäl ett ämne, men bröllop är ju så roligt!
Jag älskar att planera, men överaskningsmomentet med frieriet vill jag för allt i världen inte gå miste om, så "it is out of my hands now". Han friar när han friar, men är det inte snart så kommer han märka att mitt humör går nedåt betydligt. ;)
Angående några bröllopspalats har jag inte sett några, men jag har sett många bilder från liknande fotosessioner med både brudgum och brud helt i vitt, i stela poser i fejkade vinterlandskap, och självklart flertalet timmar retuschering av bilderna.
Lite gulligt tycker jag.
Lapinette skriver att det är sol i Sverige?
Här har det regnat hela veckan, och imorse åskade det så husen skakade.