Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
jag hade gärnat gatt pa lite fler bröllop..skulle egentligen gatt pa 3 i sommar förutom mitt eget...det blev dock inga fler än mitt eget! Kul var det! :)
Imorgon aker jag till Bryssel mina damer, och därefter bär det av till Paris. Jag är ivrig att springa iväg och shop til I drop!
Ha det underbart och hälsa Paris från mig. Love it...fast när det kom till kritan så ville vi inte bo där. Är så glad att sitta här hemma i Stockholm men snar inflytt i ny lägenhet. Har nu övergett vinet (det är slut) och sitter med äppeljuice i glaset och tittar på möbler.
Här var det lugnt på tråden, något säger mig att ni har fullt upp på andra håll!
Själv har jag jobbat tills nu, suttit över öronen i papper, mått, tygprover hela veckan, men nu ska jag ta ledigt i åtminstone 24 timmar, det är jag värd!
Blivande ska ta med mig på romantisk middag ikväll, vi får se vad han kan hitta på för gott, jag är superhungrig! Är det bara jag som glömmer att äta när det är mycket att göra på jobbet?
Utvandraren, hur var operabalen? Fick fästmannen också på sig tidsenliga kläder? Och är lemmar välbehållna efter dansen?
Lapinette, jag kan riktigt föreställa mig hur ni går i ert lyckliga rus över att äntligen köpt ett gemensamt boende, dagarna i ända. Visst är det fantastiskt när man tar stora steg i livet tillsammans?
Gemma, jag är precis som du med inlärning av kinesiskan. Jag kan komma ihåg orden underbart bra under lektionen, men så fort jag ska använda orden i vardagslivet så tar det stopp. Som tur är så kommer min H ihåg orden, men har svårt för uttalet. Det brukar sluta med att han viskar orden till mig, och jag får uttala dem.
Lite underligt kanske, men funkar, det gör det.
Hej på er! Dödstrött efter en hård vecka och en natt som varade till 3, vilket är jättesent för mig. Stället hade varmröda väggar och dekadent fyrtiotalsstämning, liten terrass med sagolik utsikt över Pudongs skyline, halvtrist mat men obegränsat med både Moët och Veuve Cliquot. Plus naturligtvis en galen mix av Asienchefer, expatfruar, fnittriga kinesflickor, ett brasilianskt sambaproffs, en amerikansk primatforskare, tyskar, fransmän en masse, koreaner, japaner...
Idag orkade vi bara i sakta mak träna på gymmet och äta en lååång lunch på en mysig restaurang, sen var vi på Tiffany och Van Cleef & Arpels och provade jättejättestora diamanter! För jättejättemånga pengar!
Ni tjejer som är kunniga på området, ÄR det högre kvalitet på solitärerna (gillar de klassiska, runda) hos kända namn som Tiffany, Harry Winston, Piaget, Bulgari etc, eller betalar man mest för varumärket? Några tips till en som fantiserar om en likadan ring som du, Utvandraren, har? Alltså den klassiska tiffanyfattningen och typ... lite drygt 1 karats storlek. I alla fall var det mest dessa som intresserade mannen ;)
Kram, G
Understryker alltså att det rör sig om en fantasi.
Jag är inget proffs på stenar men min man läste på en hel del innan han friade till mig. Är det en viss storlek och kvalitet på stenen så är det ju densamma oavsett om det är en från Tiffany eller en från något annat ställe. Sen beror det på hur den är slipad för att få bästa effekt. Själv är jag nöjd (läs - för tillfället ) med de diamanter jag har.
Nu är det bara möbler och inredning som rör sig i min lilla skalle. Har idag vandrat runt i innerstadens alla möbelaffärer. Från söder över till Kungsholmen där vi även hann med en sushi-lunch på Roppongi för att sedan forsätta in mot city. Har nog hittat stället där vi ska beställa vårt matsalsbord. Fina bord som kan måttbeställas och lackas precis enligt önskemål.
Stålis - vad härligt med romantisk middag. Vi har mest haft spontana middagar sen vi kom till Stockholm. I Frankrike gick vi inte ut lika ofta men när vi gick ut så var det mer romantiskt och specifikt. Ska kanske försöka införa det igen men just nu uppskattar vi så den där spontaniteten (är ju forfarande ovana vid det).
Förutom att ha tittat på möbler så slank jag in i en shop för att visa mannen en potentiel vinterkappa (behöver något varmt för en vinter i Sthlm). Det hela slutade med att jag köpte den! Oj, denna månad är den dyraste i historien. Nya glasögon, kofta, jacka, stövlar, ett sängbord och så handpenning för lägenheten. När man ändå är på väg mot personlig konkurs så kan man lika gärna gå dit med stil och klass...eller hur girls?!
Lapinette: Antar att klassificeringen med VVS osv är densamma överallt, men hos Tiffany pratade de en massa om "The Tiffany Cut". Har en diamant runt halsen på cirka 1 carat som jag fick av pappsen när jag döptes, plus en klase på mina fingrar, de är söta men inte sjutton blingar de som tiffanys 200.000-kronors ring som jag provade igår...
Utvandraren: Vill du ha tips om speciella slott? I så fall kan jag rekommendera en pärla i precis rätt storlek och stil för er (tror jag). MEN den ligger i Loiredalen dvs bara där vi letade.
Om du vill gifta dig på annat håll kan jag ge generella tips om hur du letar effektivt. Dock inga enstaka slott.
Kram, G
Här i har vi varit och röstat. Min man var så stolt över att få gå och rösta på allt utom Riksdagsvalet då hann knappt ens har röstat i Frankrike de senaste åren (då han bott utomlands). Så i princip har jag lagt två röster i kommun och landsting. Gällande trängselavgifterna så övertygade vi visst varandra med våra argument så vi båda ändrade oss i vallokalen så en av oss rösta ja och den andra nej.
Vi tillhör de där som mycket sällan diskuterar politik och min man verkar vara öppen för de flesta partier och lösningar. Själv har jag sedan barnsben blivit intutad en viss färg och har lite svårare för att gå över linjen till den andra sidan.
Gemma - visst ger slipningen av stenen det där lilla extra. Min förlovningring blingar rejält i rätt ljus. När jag var och tränade härkomkvällen (step för Lina) så undrade jag var det var som reflekterade så i mina ögon ...insåg tillslut att det var min underbara förlovningsring som blingade till när jag lyfte handen mot taket. Ljuste i träningslokalen gav visst perfekt reflektion.
Nej, nu ska vi ta en tur i de stora möbelaffärerna.
Fick just veta av min mamma att en av mina bästa kompisars gård brunnit upp. Alla hästarna dog också. Det stod i tidningen.
Det där var hela hennes liv, och nu är allt borta.
Vad säger man?
Jag läste om gården som brann upp i tidningen, Gemma. Tyckte att det lät hemskt tråkigt och sorgligt. Kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas om hela ens liv gick upp i rök på det viset. Man tänker alltid att "det händer inte mig", men NÅGON händer det ju, och det kan lika gärna vara du eller jag.
Själv sitter jag och jobbar efter att ha haft ett slappar-dygn med H. Igår åt på en mysig italiensk restaurang och sen åkte vi hem och segade framför flertalet avsnitt av en brittisk dokumentärserie om porrbranschen som jag tvingade H att se med mig. Lite skämmigt att erkänna, men jag är nästan lite sjukligt fascinerad av porrbranschens och alla dess sidor.
Gemma, jag är en novis på diamanter, det enda jag vet är att jag vill ha en blaffig, maffig sak till förlovningsring.
Jag tror att Tiffanys har riktigt bra kvalité på sina stenar, men sen kommer det säkert ett pålägg på priset på grund av att det just är en Tiffany-ring med Tiffany-cut, det är jag övertygad om.
Men visst har de fantastiska ringar?
Är det en vanlig solitär, med en rund briljant du är ute efter i din fantasi?