• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Lapinette

Min man har precis beställt 10 flaskor av vår bröllopschampagne....för det var så billigt på internet. Observera att vi fortfarande har någon flaska kvar...trots att vi har druckit flitigt och haft många anledningar att fira i sommar.

Alla flaskorna är fraktade till hans mamma så det blir att ta ett par var varje gång vi är på besök.

• mlu

Jag har en "three-stone" i rott guld men infattningen(claws) runt diamanterna ar i platinum vigselringen blir "Lucida", under weddingbands uk.tiffany.com/expertise/diamond/rings/diaband_lucida_ring.aspx&
    Ar superfina ihop, men vigselringen ligger ju annu inlast i kassaskapet!!
    Diamanterna pa vigselringen ar inte sa stora och gar bara runt halva ringen, tror det ar mer praktiskt.

Ringkop i Paris, romantsikt sa att det forslar!! Lycka till!!

Jag funderade ocksa lange fram och tillbaka men kunde inte riktigt motsta gnistret!! Vad jag tyckte talade mot en slat ring (jag testade dock inte pa Tiffanys) var att de smidigare tunnare som jag gillade ej kom upp i hojd utan sag valdigt platt ut.

• Lapinette

Min vigselring ser ut som Lucida fast i vanligt guld. Har nio diamanter som går runt ca halva fingret. Är jättenöjd!

• mlu

Lapinette o Utvandraren: Jag har ocksa vanligt rott guld in mina ringar men undrar om inte skenan runt diamanterna i vigselringen ar i platinum liksom "klorna" pa forlovningsringen. Hjalp, vi var ju och handlade forra veckan och sedan lastes ringen in. Har jag helt fatt hjarnslapp...-Tror det! Passar helt enkelt battre i rott guld!!

• mlu

Utvandraren:
    Din ring ar jattefin!! Tittade ocksa pa den innan jag valde min "three-stone", vilken god smak Du har...

Tror att den ar lite lattare att hitta vigselring till. Sjalv blev jag lite skarrad da vi var i Stockholm i Augusti och en expedit pa Kaplans forklarade for mig att min ring var nog tankt att baras for sig sjalv!! ( Inte sa psykologiskt da kunden vill kopa en brollopsring till sin forlsovningsring) Hrm...men eftersom Tiffanys har en annan linje sa kunde jag ju inte annat an att ga dit igen...

• Gemma

Hej på er! Morgon... solen skiner, bilar tutar. Kinesiska trädgårdsmästare / allt i allon brölar hälsningsfraser till varann, godmodigt för det är på vår gård och där är alla glada och snälla. Speciellt nu när det är så fint och trädbusken har stora, rosa blommor.

Gårdagskvällens mingel var trevligt, vi var på ett ställe runt hörnet, som vanligt en gammal villa med mysig trädgård, teakmöbler, loungemusik, tapas, vin... Den globala umgängesformen,. Bra mycket mer lockande än en rökig, unken pub eller hur?

Utvandraren: Jag är jättenöjd med min (våra, vi har samma) vigselring. Men jag skulle gärna ha fler fina ringar och smycken! Redan från bebisåldern fick jag regelbundet fina stenar och smycken av min pappa (fast då låstes det mesta in i bankfack). Kanske är det därför som jag inte brytt mig - förrän nu? Min man har heller aldrig köpt smycken åt mig. "Jag kan ändå aldrig tävla med din pappa", muttrade han låtsasförtörnat. Sen har vi helt enkelt inte haft råd, allt vi tjänat har slunkit rakt i in i våra bostäder. När jag pluggade köpte han en liten våning åt mig i innerstan för att jag skulle ha nånstans att bo (han var kvar i sydsverige). Och... för oss har målet varit att äga vår bostad och inte ha några lån överhuvudtaget. Och det har vi uppnåt nu (nästintill i alla fall). Härligt, nu kan man rikta sina drömmar åt andra håll!

Fast just nu drömmer jag om frukost mest av allt. Mmm, baguette med keso. Sen ska jag slinka över gatan till tennisklubben och lyfta lite vikter, medan rara ayin stökar och bökar och städar och stryker. Life is sweet, men oj vad det finns mycket opluggade glosor.

Kram, G

• Gemma

Lapinette: Vet att du gjort det förr, men kan du inte lägga in en länk till era ringar? Kram, G

• utvandraren

Gemma! Oj, vad förnuftiga ni är...
    Jag och min man har massa lån, men jag tror iofs inte att vi hade löst in dem även om vi kunnat, det är bra skattemässigt sett att ha lite lån. Kanske det är olika från land till land?

Fick mail från "ditt" slott, det var ok med eget vin men man fick betala korkpengar.... Men det ser ruskigt fint ut!

• Lapinette

Här kommer länken till JeanMarc Garel. Både min förlovningsring och min vigselring är i det märket. Dock så hittar man inte min vigselring på websidan men förlovningsringen är en Triology.

www.jmgarel.com

Svar på tråden Summan av allt