Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Även om jag själv aldrig skulle kunna göra detsamma utan att ge mig tillkänna. Jag har noll pokerface, varken i verkligheten eller på nätet.
Lapinette min man är SKITJOBBIG med tekniska grejer, så himla konkurrenslysten. Dessvärre är jag numera bättre på datorer än han, sedan jag gick Berghs. Dessutom är jag ju flytande både på Mac och PC, i photoshop, illustrator, quark och indesign... plus att jag sysslat lite med filmredigering, flash och GoLive.
Men han kan i gengäld mer word än jag, excel är jag hopplös på och Autocad fattar jag inte alls.
Lapinette, vet att du gillar excel! Jag känner mig som en fluga i ett spindelnät. Photoshop är bra, där får man skapa sitt eget livsrum.
Nä, nu ringde jobbklockan.
Om vi ska titta på våra mammor och komma fram till hur vi förmodligen kommer att se ut i framtiden kan jag bara säga - SILVERGRÅTT!!! Både min mor och min far är totalt silvergrå ...och själv har jag för länge sedan börjat. Bokade in klipptid och färgning i nästa vecka.
När våra diskussioner (för att diskutera det älskar min man att göra...i massor) går lite över styr då höjer vi båda rösten, tyvärr. Trodde faktiskt inte att vi två som annars är så coola kunde få in lite sydländska influenser i vårt förhållande. Jag lärde mig att bli "hysterisk" i mitt förra förhållande (med en sicilienare). Är faktiskt rätt glad över att mina känslor väcktes upp ur en dvala och stormade ut även om det inte funkar i längden. Nu med min fransman är vi normalt lugna, snälla, fina och ödmjuka mot varandra men emellanåt kan det bli häftiga diskussioner. Bara bra och nyttigt tror jag.
Visst är det osexigt med okunskap?! Faktum är att ett av mina ex (en som känner mig mkt väl) sa åt mig när jag var tillsammans med en annan att han inte trodde att mitt nya förhållande skulle hålla då min nya pojkvän inte var tillräckligt intelligent. Han hade rätt! Nu menar jag inte att jag är något slags geni för det är jag verkligen inte men det är verkligen inte skoj att vara tillsammans med någon som inte har sunt förnuft och allmänt vetande...trots examen i ekonomi på universitetet.
Intellekt kan vara väldigt attraktivt så länge det inte blir nördigt! Men som Gemma sa en gång tidigare, bara det att vara vaken och streetsmart kan räcka i många situationer. Tror kanske särskilt kvinnor är benägna att bli attraherade av kunnskap... Män vill nog oftare vara den som vet mest!
Jag var "tillsammans" med en karl när jag var ung(yngre.. ) som var så inihelsike snygg! En av de finaste jag någonsin mött... DEt höll i 3 veckor eftersom det inte fanns NÅGOT på innsidan. Tror han var för lat för det... Utseende ger en mkt gratis men det är kanske inte alltid det håller i längden...
Mitt första riktiga förhållande, var med en kille som var fem år äldre än mig, och när man är sexton, så kan det kännas mycket. Han var så dreamy gorgeous att han, som du säger utvandraren, ALDRIG kunde anstränga sig för att imponera intellektuellt. Man får så mycket gratis när man är snyggare än medelmåttan.
Kom precis hem från en vända på stan med H, och följde med för att tvätta bilen, första gången för mig.
Först kör man in på en platå, sitter kvar i bilen medans fem kineser racertvättar bilen. När den är tvättad får man gå ur bilen, och de går loss med något slags sämskinnhanddukar och torkar bilen överallt med tryckluft. Två kineser försvinner in i bilen med dammsugare och trasa. En annan snabbrengör mattorna. En annan öppnar huven och inspekterar, rengör, fyller på spolarvätska. En annan tvättar och polerar däcken. Tills sist polerar de all yta i bilen med någon slags, säkert supermiljövänlig spray. Allt som allt tog det kanske 15 eller 20 minuter.
Priset? 15 yuan, runt 14 kronor, om ens det.
Jag älskar det här landet ibland.
hej tjejer! jag är tillbaka fran min Paris resa...det är alldeles för mycket att ta igen pa denna traden!! :)
Hej Izunia!!!
Har ni haft det bra?? Vill ha massa rekomendationer till vår Paris resa i december....
Jag har skrivit här i en annan trad om lite saker vi gjort..jag ska klistra in..
Paris var väldigt trevligt!! oj oj vad stort....
Jag maste säga att självklart är alla gamla vackra byggnader väldigt romantiska, men Paris som helhet har jag uppfattat som väldigt smutsig och fattig...
Vi bodde i Montemartre, precis vid Moulin Rouge. I the red light district haha!
Inte mycket shopping blev det...en tröja...
Men vi har sett Notre Dame, Louvre och Mona Lisa, ätit middag i Eiffeltornet, varit pa bat-tour och sett Lido-showen, Sacre-Caer, Disney land och hälsat pa Jim Morrisson, Edith Piaf och Oscar Wilde pa kyrkogarden!!
ja bla annat...
Oj... ni hann med mkt! Hur många dagar hade ni?