• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Gemma

Jag kan ju inte posta ju :( Blir ju utsparkad 9 gånger av 10 :(

• Gemma

I morgon SKA det gå. Nu ska jag sova... och samla kraft inför evighetslånga inlägget som kommer i morgon. Kram, G

• Blivande Fru Stålhandske

Gemma, testa att surfa på www.anonymouse.com.. Hemska reklamannonser som poppar upp hela tiden, men det ska fungera i alla fall.

• mlu

Hej, pa Er alla.

Lange sedan jag var har och surfade. Tillbaka i London efter en liten helg-visit till Nice, 21 grader och solsken igar..mmm.

Brollopet narmar sig med stormsteg, huh - mindre an tva veckor kvar!!

Kopte det sista "pysslet" idag for att gora klart alla trycksaker som skall tas med till Sverige. Sa nu blir det dags att konvertera matsalsbordet till papperverkstad igen.

Fick en smarre chock idag da jag blev kallad "Blo**y fu**ing foreigner" av en liten dam med val-lagt har och drakt!! Chocken har annu inte lagt sig!! Stod och vantade pa bussen, gav upp och sprang ifatt och vinkade efter en mycket efterlangtad taxi. Dom om min forvaning nar han signalerar att han kommer till mig men en liten dam sager att hon tar den istallet. Hrm...har inte for vana att knycka taxisar av pensionarsdamer sajag fragade taxichaufforen lite forsynt vem han stannade for och vilket hall damen skulle at. Da kommer utbrottet; - You "blo**y fu**ing foreigner taking our english cabs"!! Sedan lipade hon och uttryckte mera okvadesord till saval mig som taxicahufforen. -Och hon som skulle fatt tagit taxin fore mig om hon haft ett LITE annat sprakbruk!!

• mlu

Utvandraren:

Sag i traden langt har ovan att Du sett min meny och undrade om vinerna till. Tyvarr inga favoriter, det blir helt enkelt for dyrt. Vi har gatt pa paket nr II som dom hade pa Cedergrenska och hoppas att det blir bra. Till Lojromen blir det en Pinot Grigio delle Venezie fran Italien. Forhoppningsvis ganska mild. Vad gillar Ni bast till lojrom, jag borjar undra om inte jag gillar ol eller champagne bast till det??

Till oxfilen skall vi ha en Syrah fran Sydafrika. Porcupine Ridge?? Hur ar den nagon som vet??

Till hjortonen skall vi ha ett spenska desertvin. Skulle helst vilja ha Chateux d'Yquem eller en tokaj men njae,sa frikostigt kan det inte bli. Det far vi bjuda pa har hemma om vi inte ar for manga!!

• Lapinette

Tänk att även små damer i dräkt kan vara så oförskämda. Jag hade nog bara stått och gapat chockartat om detta hade hänt mig. Kanske hon liksom jag (i torsdag) hade fått nog?

Åhhhh, vad jag emellanåt längtar till Cannes. Ljumna vindar, vår terrass, promenader i Esterel och vår pool!!! Har ett foto i köket med närbild på mitt ansikte och poolens vackra mosaik i bakgrunden. Tittar på det när jag åt frukost medans det duggregnar utanför. Suck! Försöker tänka så här - underbart att vi har fått uppleva denna period, nu är det dags för en annan del av våra liv.

Till löjrom dricker jag helst champagne men jag ska villigt erkänna att jag är absolut inget proffs när det gäller att kombinera mat och vin. Kan bara de enklaste knepen men champagne går ju till allt !

Vi hade inget dessertvin (där snålade vi in) men däremot så handplockade vi vinerna utifrån en given budget från Gripsholms Värdshus. Hamnade självfallet på vår övre gräns...vad annars? Var på restaurangen ca 1 månad innan bröllopet och provade ca 10 olika viner (hur härligt som helst) och självfallet hamnade valet på två franska, en Chablis och så en rödvin från en ekologisk odling i Provence.

mlu - vad spännande! Snart dags för er. Du vet att du sedan måste visa massor med kort för oss här på tråden.

• mlu

Lapinette:
    Sjalvfallet kommer jag att visa bilder har pa traden efter brollopet. Sitter just och kliurar pa hur jag skall komma till Stockholm, hrm... har namligen ingen flygbiljett till mitt eget brollop men det ordnar sig. Skall forsoka aka redan nu pa fredag da det ar en massa praktiska sysslor nasta vecka sasom mote med fotograf, prast, harfrisor, ja, allt som liksom maste goras pa plats!!

Jag forstar om Du saknar Frankrike, sa otroligt bla himmel nastan varje dag!! Jag har konstaterat av dom 65 dagar jag varit dar sedan slutet av april har det varit regn och mulet i 1 1/2 dag. Tror att jag haft extrem tur, men i alla fall. Man blir ju sa otroligt glad av solen. I sondags promenerade vi runt kuststigen runt Cap Ferrat, -jattefint!!

• Lapinette

Gillar på "Capen", Ferrat och Antibes. Har promenerat där många gånger men min absoluta favorit är fortfarande bergen. Antingen Esterel eller de "riktiga" bergen uppåt land. Där är man ute i fullständig natur, milsvidd utsikt och massor av härliga dofter. Speciellt i februari då mimosan blommar. Mmmmm....

Andra favorit ställen är bergsbyarna så som Eze, St Paul och Gourdon. Som du märker älskar jag bergen. Kusten är vacker också men när det gäller stränderna på Rivieran så har jag absolut inte såld. Har under våra 2,5 år i Cannes bara varit nere och badat 2 ggr. Då ska tilläggas att jag älskar att bada men vi fördrog poolen. Det är trångt och svårt att hitta parkering och vattnet är ju inte så där azurblått som på Sicilien/Kroatien/Grekland.

Oj, nu blev jag helt förlorad igen... rivieran...suck!

• mlu

Lapinette: St Paul ar jattefint. Sag en tavla dar i somras som vi faktiskt var och inhandlade i lordags, en brollopspresent fran mina foraldrar. Jattefin!!! Tycker dock att det var betydligt mysigare dar nu an i augusti da vi trangdes med otroligt manga andra i de sota sma granderna. Har lite samma erfarenhet av Eze, vi har bara varit dar en gang; -i Juli!

Svar på tråden Summan av allt