• picachu

Porrsurfar era killar?

Jag skulle allt bra gärna vilja veta. För bilden som tjejtidningar och kvällspress ger, är att 75% av alla killar i åldrarna 20-35 (typ) använder porr regelbundet.

Jag köper inte det. Min man gör det inte. Eller har jag blivit grundlurad? (för i så fall får han väl säga till så kan titta ihop)

Hur är det med era killar? Kollar de på porr? Vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Porrsurfar era killar?
  • ladymarmelade

Kunde inte ha sagt det bättre själv pickolina :D

• Pepparmyntan

Haller ocksa med dig pickolina att man tander pa akten och inte pa manniskorna i p-filmen.

• soffan80

Jag måste klämma in en sak vad jag tycker .. jag tycker det är en stor skillnad på att titta på porrfilm och att ta hem bilder och titta på tjejer... låter säkert hel konstigt!
    Men jag är väl konstig

• ladymarmelade

Ta hem bilder? Menar du på nätet eller?

• Pepparmyntan

Om din kille kollar pa bilder pa en specifik porr skadis sa tander han troligtvis pa just henne eller hennes utseende.

• soffan80

bilder på "tjejer", jag skulle bli jättersårad om han satt och fantiserade om henne och "drägglade" , visst det kan han lika gärna göra när han se på porrfilm med,usch har svårt för att förklara utan att det låter jättefånigt, men sen kan jag själv erkänna att mycket bakom det är att jag själv inte gillar min kropp, och då skulle jag inte mår bättre av att se bilder på smala tjejer med silicon bröst! låångt ifrån hur en annan se ut..

• soffan80

just nu är jag lyckligt ovetande om det

• tattar-Emma

pickolina

Jo, jag håller absolut med om att svartsjukefrågan är en annan än den principiella. Jag skulle aldrig drömma om att bli svartis på en porrskådis (inte direkt som om jag ville ha hennes liv), men jag förutsätter att mina kompisar ser porr på ett nyanserat sätt, om de gör det.

• pickolina

Det jag tycker är lite läskigt är något som jag delvis tagit upp här tidigare... Jag tycker som sagt inte att det är något märkvärdigt med porr, filmer eller bilder... Det är främlingar, det är fantasier. Men det är många killar som pratar sex via chatt, msn, sms osv och skickar bilder/filmer på sig själva och tar emot bilder/filmer på tjejen + har telefonsex osv med tjejer de känner...och INTE anser att detta är att vara otrogen eller att gå över gränsen... Då reagerar jag oxå kan jag ju säga.

• strikeapose

Tydligt som sagt var att vi alla är olika. Och helt sant är att svartsjuka i många fall är obefogad, vilket jag också är MEDVETEN om. Men därmed inte sagt att det är lätt att styra undan när den känslan kommer. I mitt fall har det inte att göra med osäkerhet inför om mitt utseende eller min personlighet räcker till. Däremot blir man naturligtvis färgad av sådant man bär med sig i bagaget o eftersom jag i efterhand har fått veta att det funnits ingredienser i gamla relationer som jag inte hade tyckt om (om jag hade vetat om dem hela tiden), så har det lett till att jag blivit onödigt misstänksam i vissa situationer. Trist, och jag gör mitt bästa för att kontrollera det. I bland går det o i bland går det sämre.

Och vad gäller porren i jämförelse m sexchattande osv så tycker jag på ngt sätt att gränsen är hårfin. Att registrera sig som användare på en sajt där man kan ladda ner porr men som oxå har funktioner som "forum" o "chats" - känns mkt som balansgång för mig. Jag är ganska övertygad om att min pojkvän aldrig skulle vara med ngn annan el på andra sätt gå över gränsen, men vis av erfarenhet så kan INGEN någonsin veta till 100%. O det är möjligt att jag förknippar porrsurfandet med gamla händelser som är preskriberade. MEN, faktum kvarstår - jag tycker inte att det är helt okej att sitta o rota fram filmer på nätet som är "tillräckligt juicy" för att ladda hem. För mig vore det en HELT annan grej om han gjorde det helt öppet inför mig, i stället för i ensamhet när jag är på jobbet eller wherever.

Svar på tråden Porrsurfar era killar?