Tydligt som sagt var att vi alla är olika. Och helt sant är att svartsjuka i många fall är obefogad, vilket jag också är MEDVETEN om. Men därmed inte sagt att det är lätt att styra undan när den känslan kommer. I mitt fall har det inte att göra med osäkerhet inför om mitt utseende eller min personlighet räcker till. Däremot blir man naturligtvis färgad av sådant man bär med sig i bagaget o eftersom jag i efterhand har fått veta att det funnits ingredienser i gamla relationer som jag inte hade tyckt om (om jag hade vetat om dem hela tiden), så har det lett till att jag blivit onödigt misstänksam i vissa situationer. Trist, och jag gör mitt bästa för att kontrollera det. I bland går det o i bland går det sämre.
Och vad gäller porren i jämförelse m sexchattande osv så tycker jag på ngt sätt att gränsen är hårfin. Att registrera sig som användare på en sajt där man kan ladda ner porr men som oxå har funktioner som "forum" o "chats" - känns mkt som balansgång för mig. Jag är ganska övertygad om att min pojkvän aldrig skulle vara med ngn annan el på andra sätt gå över gränsen, men vis av erfarenhet så kan INGEN någonsin veta till 100%. O det är möjligt att jag förknippar porrsurfandet med gamla händelser som är preskriberade. MEN, faktum kvarstår - jag tycker inte att det är helt okej att sitta o rota fram filmer på nätet som är "tillräckligt juicy" för att ladda hem. För mig vore det en HELT annan grej om han gjorde det helt öppet inför mig, i stället för i ensamhet när jag är på jobbet eller wherever.