• picachu

Porrsurfar era killar?

Jag skulle allt bra gärna vilja veta. För bilden som tjejtidningar och kvällspress ger, är att 75% av alla killar i åldrarna 20-35 (typ) använder porr regelbundet.

Jag köper inte det. Min man gör det inte. Eller har jag blivit grundlurad? (för i så fall får han väl säga till så kan titta ihop)

Hur är det med era killar? Kollar de på porr? Vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Porrsurfar era killar?
  • Socking

Fino

Jag vet exakt vad du går igenom. Jag kom på min kille med att porrsurfa och han nekade givetvis trots bevis. jag hotade att lämna honom men trots detta gjorde han det igen, porrsurfade bakom min rygg. Han blev bättre och bättre på att dölja det då han kom på hur man kunde radera temp files osv. Jag känner mig fortfarande sårad och besviken att han fortsatte att ljuga och gå bakom min rygg. Idag kan jag fortfarande inte lita på honom, vad säger att han inte kan ljuga om annat oxå? Jag konfronterade honom med att han förmodligen är sexmissbrukare eftersom att han inte kunde sluta trots att han höll på att förlora sin fästmö. Jag låste datorn och idag kan han erkänna att han hade problem även om han inte kunde inse det då...

Men hela den här soppan har satt mitt självförtroende i botten och jag känner innerst inne att jag aldrig kommer att kunna förlåta. Så fort jag ser en snygg lättklädd tjej idag så mår jag dåligt, då jag tänker att han förmodligen blir upphetsad av henne...

Så jag ville bara berätta att du är inte ensam.

• Swing

Om min man inte blev upphetsad av snygga, lättklädda tjejer vore det något fel på honom!
    Jag VET att vi älskar varandra precis som vi är och att vårt långa förhållande betyder allt för oss båda. Sen kan vi såklart bli sexuellt upphetsade av olika saker, som liksom inte har med det "riktiga" livet, och oss, att göra. (Jämför med att jag inte heller tror att livet är som i alla fantasifulla actionfilmer. Eh, hoppas det här låter begripligt?!)

• fröken Inga

Det gör han absolut. Jag gillar det inte. Har försökt men tycker att det avskyvärt. Men jag kan inte bestämma över honom på det sättet. Så han har sitt porr men ser till att det ligger gömt i datorn så jag slipper "springa" på det.

• Meddelande borttaget
  • strikeapose

Ja. Han porrsurfar. Som fan. Och jag skriver detta i affekt efter att ha sett vilka sidor han varit inne på bara i dag. Blir ledsen o svartsjuk.

MEN, grejen är den att jag samtidigt är lite kluven inför det faktum ATT han porrsurfar. Vi "leker" nämligen en hel del när det gäller sex, o det händer ganska ofta att vi tittar på porr tillsammans. Men tanken på att han ensam sitter o letar upp filmer som han sedan laddar hem är det som gör mig ledsen. Att det finns stunder då han ensam ägnar sig åt det. När det är bortom min kontroll lixom.

Men hela porrgrejen är j-vligt dubbel för mig. Jag tycker eg att det är ett h-vete att kvinnor objektifieras o utnyttjas på det sättet, på samma gång som jag kan bli upphetsad av att de andra människor ha sex. Känsligt på många sätt m a o.

Jag kan dock inte tänka mig att ifrågasätta hans porrsurfande o t ex föreslå att vi ska göra det i hop. Om det överhuvudtaget ska göras. För då tror jag att han fortsätter o gör det i smyg genom att radera spåren i datorn.

Men icke desto mindre känner jag mig kränkt på ngt sätt. Som att jag inte riktigt duger utan måste vara som porrbrudarna i filmerna. Ska dock tillägga att han i övrigt är världens finaste. Men hur GÖR man??

• Mastermind

Nej, inte så ofta. Jag är värre än honom, haha. :D Han sitter mest och spelar datorspel.

• Lena+Mattias=sant

Bäst att skriva detta i förebyggande syfte. Nej jag är inte upprörd. Nej jag klankar inte ner på er, jag försöker bara förstå.

Varför tittar ni tjejer på vad era killar gör med sina datorer? Får de inte ha något privatliv? Vill ni att de ska se allt ni gör på datorn?

Jag vet att min kille porrsurfar, precis som att han vet att jag gör det. Dock kollar vi inte upp exakt vad det är den andre tittar på/läser om. Det är ju ett intrång i privatlivet.

Era partners kanske porrsurfar av uttråkning och behöver då mer stimulerande saker att göra på fritiden. Kanske uppmuntra honom att ta itu med en hobby? Eller kanske mer hushållsarbete...

• Fino

strikeapose, exakt som dig tänker jag.
    Mycket dubbel och känslor som att det inte är okej att kvinna objektifieras men samtidigt att mann själv kanske går i gång.

Men min grej är definitivt att jag inte tycker om att han ska sitta och tända på dem och det har jag sagt.Han känner nog likadant med tanken att jag ska sitta och göra samma sak.

han säger att han ska respektera det. Jag vill inte förbjuda men samtidigt hitta en lösning där vi inte blir sårad och om han känner för att titta vill jag att han ska vara ärlig mot mig.

Mitt självförtroende är botten och ska tillägga att man är en nygift brud som inte mår så bra

• fröken Inga

streakapose

Det där med porr tror jag är en lite skam grej. Män har fått lära sig redan när de var små att porr är F E L. Därför blir det också lite extra spänning. Min kille vill absolut ha porren som "sin lilla hemliga grej". Det är också fantasi och inte verklighet för honom. Det är vad jag säger till mig själv för att klara av svartsjukan. Men opm jag ser de där tjejerna på skärmen blir de verkliga för mig. Säg till honom att sopa igen sina spår och visa lite respekt.
    Du kanske själv har någon fantasi som han måste respektera.

• Lena+Mattias=sant

Förresten: Ingen av er har funderat på att ge honom alternativet att titta på sådana bilder på er?

Svar på tråden Porrsurfar era killar?