• picachu

Porrsurfar era killar?

Jag skulle allt bra gärna vilja veta. För bilden som tjejtidningar och kvällspress ger, är att 75% av alla killar i åldrarna 20-35 (typ) använder porr regelbundet.

Jag köper inte det. Min man gör det inte. Eller har jag blivit grundlurad? (för i så fall får han väl säga till så kan titta ihop)

Hur är det med era killar? Kollar de på porr? Vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Porrsurfar era killar?
  • fröken Inga

S.T

Håller med dig. Konstigt att det ska vara så skamligt. Okej att det var en dödssynd på 1600-talet men det fanns mycket å som ansågs syndigt på den gam,la tiden.

• strikeapose

Skamligt? Jag vet inte om jag har tyckt mig avläsa några nyanser som rör "skam" i de flesta inlägg här. Min egen tvetydighet består som sagt var i att det ju inte är ngn idé att sticka huvudet i sanden år 2006 när det dagligen diskuteras o debatteras om hur kvinnor ofta utnyttjas o förminskas till objekt i många sammanhang. Visst, männen i porrfilmerna utsätts för förnedring även dem eftersom de reduceras till "en snubbe med stor k-k", MEN allt som oftast är det ändå tjejerna som ligger där o får jättedildos i alla hål samtidigt. Det är inget jag skulle vilja att min mamma, mina framtida barn eller min bästa polare skulle utsättas för. Men icke desto mindre tycker jag det kan vara upphetsande att titta på i vissa lägen. O DET känns faktiskt jävligt förlegat. Fanns det annat att tillgå än dessa hardcorerullar vore det bra, men det sorgliga är just att det ofta handlar om unga tjejer vars kroppar blir till allmän egendom för att till syvende o sist tillfredsställa män. JAG tycker inte att det är fair!

Precis som någon skrev så känner jag oxå att jag emellanåt inte förstår hur män funkar. Men min teori är att de har lättare för att separera kärlek o sex. Således kan de säkert porrsurfa för brinnande livet utan att vi eg har ngn anledning att bli svartis eftersom det inte har något med oss, deras flickvänner/sambos/fruar att göra. Men lik förbaskat framkallar det känslor av svartsjuka hos mig. Jag har grubblat mycket över detta de senaste dagarna o måste nog ta upp det på ngt bra sätt. Men HUR övergår fortfarande mitt förstånd.

• prick

Undrar som Penny J om det där med incest. Det har en negativ klang för mig. Ok jag fattar att det inte behöver ha med barnporr att göra men ändå... För mig betyder incest typ att äldre släktingar typ pappa eller morfar har sex med en yngre släkting. Känns inte helt rätt... Rollspel? Jag fattar inte tror jag...

• S-T

Okej, ska ge mig på att försöka förklara det där med incest, så som jag menade.

Incest handlar om sex mellan familjemedlemmar. Det kan vara morbror, pappa, mamma eller farbror Kalle. Ofta börjar ju övergrepp av detta slaget i barndomen i verkligheten.

Vad jag syftade på med rollspel, är att dessa saker är tabu. Därför är det intressant att "leka ut" (leva ut?) dessa fantasier. Ju mer tabu, desto större kick.

Det har faktiskt inte med snuskighet eller något sådant att göra. Det handlar helt enkelt om att testa gränserna - i fantasin och/eller med partnern.

Att man inte skulle utföra dylika handlingar mot/med barn/annan släkt tycker jag är självklart.

Det är en lek, vuxna emellan.

• prick

Hmm... ja jag fattar nu. Känns fortfarande mycket konstigt för mig men det skadar ju ingen annan så... Fast när man träffar farbor Kalle på nästa släktträff då? "Tjenare Kalle...Jag och min sambo lekte att jag och du hade sex igår..?" (ironi...)

• Clobberella

Man behöver ju inte leka att man är den riktiga farbror kalle, man kan väl leka "nu är jag din farbror" utan att låtsas vara en riktig släkting. (Nej, vi brukar inte leka att vi är släkt, men jag kan förstå varför andra skulle vilja göra det)

• prick

Jo jag inser det clobberella... Fösökte bara dra det till sin spets och skämta till det lite...

• Clobberella

Visste inte hur allvarlig du var, sorry

• prick

Nej det är svårt att visa nyanser i sitt språk när man skriver. Särskilt när det rör sådana "tunga" ämnen som incest. Vet inte riktigt vad som är ok att skämta om heller... Kanske var jag otydlig.. Inte helt ovanligt med missförstånd här inne..

• skorpion -81

strikeapose

Lycka till! Om du känner att det är olustigt att han sitter och porrsurfar så är det bättre att konfrontera honom med det så att han känner till dina känslor inför det hela. Jag tror att många killar inte förstår eller ens kan tänka sig att vi går runt och är svartsjuka och nedstämda för att de kollar på sådant. Inte bra att bara gå och grubbla för sig själv, det har jag fått lida massor för i mina dar.

Svar på tråden Porrsurfar era killar?