• picachu

Porrsurfar era killar?

Jag skulle allt bra gärna vilja veta. För bilden som tjejtidningar och kvällspress ger, är att 75% av alla killar i åldrarna 20-35 (typ) använder porr regelbundet.

Jag köper inte det. Min man gör det inte. Eller har jag blivit grundlurad? (för i så fall får han väl säga till så kan titta ihop)

Hur är det med era killar? Kollar de på porr? Vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Porrsurfar era killar?
  • Maria

Pickolina, det är möjligt at det kunde funnits något sådant råd om att bränna egna skivor OM hon hade fått en instruktionsbok...men de snålar ju in på allt sådant numera. Ok, den kanske fanns att ladda ner från någonstans men som sagt hon vet mycket litet om datorer (ja jag kan inte skryta med att vara någon expert heller...) .

• pickolina

Maria
    Förstår.. Det är ju varken konstigt eller ovanligt att folk inte är så insatta i det här med datorer. Trist bara, för hennes plånboks skull.. ;) Men, det ligger ju i ens eget intresse att lära sig, för att slippa dylikt. Oftast har man väl som tur är vänner som kan mer oxå, som man kan be om hjälp av... Jaja, spelar ju ingen egentligen roll... :)

Hur som helst, en bra brandvägg, ett bra virusskydd + en drös med andra program kan skydda en från det mesta och rädda de flesta problem... Brandväggar och virusskydd är absolut inte fullgoda skydd!

Men om man skyddar sin dator så är nog risken liten att ofrivilligt få barnporr i sin dator och om man mot förmodan skulle få det så har man väl ändå sådan koll att man upptäcker det direkt och gör något åt det.

Om man inte kan så mycket är det kanske en annan sak...så klart....

Det är något jag skulle ha i åtanke om jag hittade knasiga saker i min dator. Har killen koll på datorer eller ej?!..

• vemod

Ja då var det dags igen...har jobbat natt och råkade sätta mig vid hans dator..suck.... fan

• pickolina

vemod
    Var det samma typ av porr denna gång??? Olaglig porr dvs... Om det skulle vara så, då har du ett allvarligt problem att ta tag i... Usch, stackare!

• vemod

ja...Pickolina....å vem fan ska jag prata med?...går ju inte att bara dra upp nått sånt här hur som helst!..Fan är bara så chockad just nu....

• pickolina

vemod
    Förstår att du måste vara chockad. Jag kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas.. Fy vilken avskyvärd situation! I sådana här fall önskar man verkligen att man hade bra svar att ge.

*kramar om*

• picachu

Skickar också en kram till vemod.

• Lena+Mattias=sant

Anmäl honom. Du kan göra det anonymt. Han förtjänar inte bättre när han har gjort så igen.

• picachu

Urk, jag tror inte att det är så lätt som att "bara" anmäla honom - det ligger ett enormt svek mot det förtroende hon givit honom. Dessutom har vemod berättat att ho blivit utsatt i sin barndom. Om du orkar anmäla - fine, gör det, men glöm inte bort att ta hand om dig själv, prata med någon som kan hjälpa dig att ta itu med detta.
    f*ck, hela min värld skulle rasa samman om jag upptäckte något sådant, det skulle vara som att allt jag tagit för givet inte är sant.

• pickolina

Om man tänker rent förnuftigt, utan att blanda in känslor...vilket vemod självklart inte kan göra... Då skulle jag kolla om det fanns den typen av filer/bilder på datorn och sedan polisanmäla. Så att polisen får gå igenom datorn. För om en man (kvinna) har den dragningen så är det en sjuk människa som kan skada många. Bara att man "föder" den industrin gör ju att man skadar massvis med andra människor.

Helt allvarligt.. Jag skulle nog inte våga stanna hos den här killen om jag vore dig.

• pickolina

Jag håller med picachu, försök hitta någon att prata med och få stöd av. Kurator, psykolog, vän eller någon som arbetar på ett ställe där de arbetar med sådant här dagligen. Det finns att söka upp på nätet. HOPP är exempelvis en förening som arbetar med "överlevare"...och kanske behöver du stöd från någon/några som vet vad det innebär....de kan säkert oxå råda dig gällande hur du ska hantera din sambo.

• kackelmaja

Njae, ibland, om jag varit bortrest el inte varit intresserad ett tag (for mkt stress pa jobbet etc) sa tror jag det hander, men inget jag bryr mig om, snarare tycker jag det ar kul att retas och fraga varfor all history etc ar raderat i datorn , och da blir han sa generad hehe..
    Om han gjorde det fastan jag ar med pa sex ofta, eller om han sparade bilder sa skulle jag tycka att det var mindre roligt.

• Snart_FruL

Vemod jag kan inte förstå hur du känner, men jag känner med dig. Det måste vara fruktansvärt att hitta sånt i er dator, speciellt som du varit utsatt själv.

Har inga råd att ge, ville bara skicka en tröstkram.

Svar på tråden Porrsurfar era killar?