• picachu

Porrsurfar era killar?

Jag skulle allt bra gärna vilja veta. För bilden som tjejtidningar och kvällspress ger, är att 75% av alla killar i åldrarna 20-35 (typ) använder porr regelbundet.

Jag köper inte det. Min man gör det inte. Eller har jag blivit grundlurad? (för i så fall får han väl säga till så kan titta ihop)

Hur är det med era killar? Kollar de på porr? Vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Porrsurfar era killar?
  • JeckaH

Jag förutsätter att min man inte ljuger för mig, ärlighet är stommen i ett förhållande.

Sillal:
    Du menar alltså att män är så karaktärssvaga att de inte klarar att hålla sig ifrån porr, eller att de inte kan ta konflikten med flickvän eller fru angående viljan att porrsurfa?
    Jag hade verkligen mer förtroende för det manliga släktet än så......

• Lena+Mattias=sant

Jag tror killarna ljuger om det för att de egentligen inte ser något fel i det men att det framställs i media som att alla tjejer tycker porr är hemskt och då vet de helt enkelt inte vad de ska göra när de får frågan.

• pickolina

Sillal --- Precis, min åsikt oxå...och nu fick jag det bekräftat.. *s*

JeckaH --- Tyvärr är det ju så sanningen ser ut. Det gäller ju dock inte alla killar självklart.. Men MÅNGA...!

Lena+Mattias=sant --- Precis!.. De ser inget fel med det men vet att det anses lite "fult" och är helt enkelt rädda för vad deras flickvänner/fruar skulle tycka och göra om de fick veta.

Jag märker ju skillnaden..eftersom jag är så extremt öppen om sådana saker så är killarna det oxå...de vågar berätta för mig... Men när de dejtar andra tjejer så håller de det för sig själva... *s*

• Fino

Vemod,
    jag är så ledsen för din skull
    kan säga såhär
    jag är så arg på min man, han ljög rakt upp i ansiktet på mig också,Jag har bevis , tidpunkt och att han laddat ner en mängd.
    Nu var det mest vanlig porr, vanliga o vanliga ja big tits hit och dit och virtual... sådana som det ser ut på kameran att man sjlv har sex.

Man blir sårad att de inte står för vad de gjort, idag har han erkänt allt (vad jag vet) och säger att han måste ha ljugit för sig själv. Jag är rätt naiv och oskuldsfull efter denna händelse så går jag runt och tycker att alla män ljuger. Då mina vänner säger , "nej min man tittar inte han har ju män"
    flinar jag och samtidigt blir jag lessen. För jag trodde ju så en dag.

Inget fel ifall han tittade och förklarade att det fyller en behov hos honom, gav mig en ärlig chans att förhålla mig till det men ärligt talat att ljuga i flera år. Vem vet vad de mer kan ljuga om?

KLart det finns porr som kan vara egggande, men jag har svårt för gangbang filmer och även min man säger att han inte föredrar dem. Men samtidigt snackar vi om alla unga killar och deras syn på sexualitet. Så påstår han " men hon är ju med på det" och då tänker jag men aja...killar resonerar annorlunda...

Önskar jag hade gömt något för honom i alla dessa år. Han ville inte nämna porr för tänk om jag fick för mig att titta (det ville inte han nog).SUUUUR

• Fino

menade han har ju mig" i tidigare citat
    blev fel

• Sillal

JeckaH - Ja många av dom och fler vad man tror tyvärr

pickolina - Ja du har så rätt så, och det e sånt jag igentligen kan bevisa..

Hade jag inte jobbat med det hade jag inte kunnat svara på det.

• Lena+Mattias=sant

Jag tror inte att unga män och kvinnor får en skev bild på sex utifrån porr lika lite som jag tror de får en skev våld från våldsamma filmer. Förtsatt förståss att de är mogna nog när de tittar på dem (iaf 15år).

Jagg tror de får en skev bild utifrån hur kvinnors ord inte respekteras i samhället i stort och att män som tar för sig och struntar i andra får beröm och uppmärksamhet.

Att media gör allt för att ge ungdommarna dåligt självförtroende gör inte heller saken sämre.

• vemod

Fino... tack för att du berättade..jag känner igen mig i det du förklarar. Jag gjorde som ni sa..tog han igen...efter att jag åter kollat hans dator! Det jag letade efter nu var datum samt adresser till dessa sidor. Det jag hittade förklarar inget "intrång" eller hackers...Jag sa det att jag är inte dum i huvudet. Han nekar ändå. Säger att det kan vara spam eller nått jovisst!!! Men..om det var nått sånt då? Då skulle han reagerat mer tycker jag..t ex..han jobbar långt hemifrån. Hade det varit jag...och jag varit oskyldig...skulle man inte åkt hem direkt? Fått panik? För vem vill bli anklagad eller ha något sånt i sin dator? Nej..jag vet inte..jag har aldrig varit så lycklig med nån..å så upptäcker man nått sånt här..helt plötsligt har du en främling framför dig.. jag har inget emot porr..det har jag sagt till honom ochså men sån här porr som inte är laglig och är så förbjudet....varför tittar man ens på det..???

• Fino

Får man fråga vad det för porr det handlar om? asså om du vill berätta

Jag kände exakt som du, en främling ch dess värre en man som man ligger med och man undrar Vem är han? Vad tänder han på egentligen. han brukade säga att han bara gillade rumpor, sen såg man bara bröst i datorn...nu kanske jag flinar. Men jag kan säga att sårad blev man och fortfarande känner man ärren

Samtidigt är jag allt mer osäker på hans prat för han LJUGER så jävla bra att jag aldrig kan fatta

• Maria

Om det handlar om porr som inte är laglig så måste det ju vara antingen barnporr eller extrem våldsporr, eftersom detta är de enda slagen som är olagliga i Sverige. Och i så fall skulle jag tycka det var extremt allvarligt. Det är ju faktiskt så också att ni bara genom att ha dessa bilder i datorn riskerar polisingripande och åtal. Det är ju helt förbjudet att ladda ned sådant. OM man skulle få något sådant t.ex. som spam så skall man ju genast radera det, ja helst först skicka en adressen eller länken till polisen (adress childabuse@rkp.police.se ).

Svar på tråden Porrsurfar era killar?