• picachu

Porrsurfar era killar?

Jag skulle allt bra gärna vilja veta. För bilden som tjejtidningar och kvällspress ger, är att 75% av alla killar i åldrarna 20-35 (typ) använder porr regelbundet.

Jag köper inte det. Min man gör det inte. Eller har jag blivit grundlurad? (för i så fall får han väl säga till så kan titta ihop)

Hur är det med era killar? Kollar de på porr? Vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Porrsurfar era killar?
  • Maria

Frågan om man av misstag kan få ned barnporr till datorn - jag skulle nog tro att man kan det om det gäller någon enstaka bild som ligger under falsk flagg och utger sig för att vara något annat eller som skickas som spam eller så - filter och antivirusprogram klarar inte alls alltid av sådant. Men om det skett av misstag så kan det nog bara röra sig om något enstaka fall. Att någon skulle få massor av sådana bilder i sin dator utan att själv vilja ha det verkar extremt långsökt. Och skulle någon av misstag få något sådant så är ju den normala reaktionen att genast radera filen i fråga.

Jag skulle nog också ha blivit extremt misstänksam om jag hittat något otillåtet i vår dator. Som jag skrivit tidigare så skulle jag inte acceptera vanlig porr heller men barnporr ligger på ett mycket allvarligare plan, inte bara för att det är olagligt men också för att det onekligen väcker frågor om personen i fråga har en dold sexuell läggning åt det hållet. Kan en sådan person verkligen bli en god far till kommande barn ??

Vad det gäller de bilder som du hittade Vemod, så har du ju gjort allt som går rent fysiskt, raderat filerna, anmält osv, men sedan återstår ju frågan om tillit och om du verkligen kan tro på förklaringen om hur bilderna kom dit. Jag menar då en full förklaring, i detalj, inte något allmänt om "att man kan få med sådant." Jag förstår att det måste kännas hemskt att komma i en sådan situation som du har nu, du har inte märkt några sådana tendenser tidigare och nu plötsligt kommer detta fram.

• dunde

Jag och min kille tittar på porr tillsammans.. jag tycker att det är kul och upphetsande.. =)

• pickolina

Man kan visst skydda sig mot spam och div annat som kan hamna i datorn när man surfar och/eller laddar ner osv... Finns jätte bra program att använda sig av.

Jag surfar jämt numera, sedan jag blev sjukskriven.. Jag laddar ner, jag söker på allt mellan himmel och jord på nätet osv osv... Å jag porrsurfar oxå... Trots detta har jag aldrig fått en massa skit i min dator eller ofrivilligt öppnade sidor etc... Detta pga att jag skyddar mig!

Jag har någon enstaka gång fått fel fil nerladdad, detta pga att de döpt filen efter något annat som jag sökt efter... Men då raderar man ju filen, svårare än så är det inte...och har de lagt i en massa spioner å maskar osv så tar mina program hand om dem...

Så om man skyddar sig ordentligt och anv datorn med lite "vett och etikett" så får man inte sådana saker i sin dator....

Man kan ju aldrig vara helt säker så klart... De är ju smarta, datahackers... Å har man inte koll så kanske man råka ut för sådant?!

• Maria

Pickolina, visst kan man skydda sig och visst finns det motprogram. Men 100%-iga är de helt klart inte. Just sådant som när de kör med falsk flagg och utger sig för att vara något helt annat än det är blir svårt. Maskar och liknande tar ju ofta antivirusprogrammen, men man kan ju ha otur och drabbas av en ny variant som ännu inte finns med i deras databaser. Nya sådana kommer ju varje dag. Och du kan ju genom en enda felstavning i en adress få en helt annan sida än du tänkt dig in på.

Men visst, radera går ju alltid ! Värre är ju om de t.ex. kan ändra dina sök- eller startinstälningar så att du hamnar där de vill att du skall hamna, inte dit du tänkt dig. Jag har en väninna som råkade ut för detta - hur hon än försökte att radera och rensa så kom en massa goja upp på hennes dator. Ok, hon var ingen dataexpert men det är ju inte de flesta. Och när hon förgäves försökt bli kvitt eländet under en längre tid gav hon till slut upp och köpte en ny dator.

• tattar-Emma

Maria

Hennes problem hade säkert gått att fixa, men är man inte så duktig blir det ju svårt. Köpa ny dator verkar extremt. Fixade hon ingen kompis som kunde titta på det?

• pickolina

Köpa en ny dator???
    Varför inte bara formatera den???
    Om inget annat lyckas så lyckas ju det definitivt!.. Annars brukar kunskap lyckas lösa mycket, eller ett bra program som kan återställa datorn...

Nej jag vet att inga program eller skydd är 100%-iga... Å visst kan man råka ut för en hel massa men det handlar oftast om okunskap av användaren. Om man har lite koll, skyddar sig bra och använder datorn med "vett och etikett" så klarar man sig väldigt bra... Jag råkade oxå ut för sådana saker som du beskriver när jag var ny på det här med datorer men man lär sig mer och mer och det var många år sedan jag råkade ut för några konstigheter.....

Nu är ju inte alla så kunniga på datorer och jag är absolut ingen expert heller men jag ville bara påpeka att man kan skydda sig ganska bra och om man gör det och ändå råkar ut för sådana saker så skulle jag nog börja ana ugglor i mossen om man säger så.....

• jocelyn

Rent teoretiskt kan man ju tänka sig att barnporr ramlar in i datorn om man letat porr under rubriker som "barely 18" "barely legal" osv. Finns TYVÄRR en marknad för dessa pre-teen filmer/bilder där flickor ser ut att vara typ 11-12 även om de kanske ÄR 18. Från dessa sidor antar jag att man kan få spam o annat till "värre" siter o med yngre tjejer.
    Bara en tanke.

Min sambo är inte intresserad av porr på nätet eller tidningar i någon större utsträckning. Han vill hellre se på mig, drömma om mig osv :)
    Dock ser vi på filmer tillsammans ibland och jag har köpt playboy tll honom som överraskning någon gång. Känner att detta är något helt naturligt och hälsosamt.

Om jag hittade filer i hans dator med mycket unga tjejer skulle jag förmodligen spy (och göra slut!) eftersom han/vi har ett barn i tidiga tonåren.

• Maria

Pickolina, dels kunde hon inget om datorer, dels hade det inte gått att formatera om den och få igång den igen eftersom hon köpt den färdig med allt installerat och aldrig fått med några CD att installera från. Hon lämnade först in den på service på något ställe, fick sedan tillbaka den och de sa att allt var fixat och sedan efter att hon börjat använda den igen så kom samma skräp tillbaka...då gav hon upp och köpte en ny...

• pickolina

Maria
    Man får oftast inte med några skivor när man köper ett datapaket där allt är förinstallerat... Stämmer! MEN om man läser insrtuktionsboken (vilken man borde) så står det att man ska bränna en egen start-skiva ifall man skulle behöva installera om programmen i framtiden..

• pickolina

Rent teoretiskt så skulle jag oxå lämna min partner om jag hittade barnporr... Vet dock att det är en helt annan femma när det är känslor inblandade och man är mitt uppe i situationen. Jag skulle dock försöka reda ut det och kunde jag inte känna mig 100% säker på att han var helt oskyldig så skulle jag vara tvungen att göra slut för det är en risk jag inte är villig att ta. Sedan är väl frågan, kan man vara 100% säker...???

Svar på tråden Porrsurfar era killar?