Frågan om man av misstag kan få ned barnporr till datorn - jag skulle nog tro att man kan det om det gäller någon enstaka bild som ligger under falsk flagg och utger sig för att vara något annat eller som skickas som spam eller så - filter och antivirusprogram klarar inte alls alltid av sådant. Men om det skett av misstag så kan det nog bara röra sig om något enstaka fall. Att någon skulle få massor av sådana bilder i sin dator utan att själv vilja ha det verkar extremt långsökt. Och skulle någon av misstag få något sådant så är ju den normala reaktionen att genast radera filen i fråga.
Jag skulle nog också ha blivit extremt misstänksam om jag hittat något otillåtet i vår dator. Som jag skrivit tidigare så skulle jag inte acceptera vanlig porr heller men barnporr ligger på ett mycket allvarligare plan, inte bara för att det är olagligt men också för att det onekligen väcker frågor om personen i fråga har en dold sexuell läggning åt det hållet. Kan en sådan person verkligen bli en god far till kommande barn ??
Vad det gäller de bilder som du hittade Vemod, så har du ju gjort allt som går rent fysiskt, raderat filerna, anmält osv, men sedan återstår ju frågan om tillit och om du verkligen kan tro på förklaringen om hur bilderna kom dit. Jag menar då en full förklaring, i detalj, inte något allmänt om "att man kan få med sådant." Jag förstår att det måste kännas hemskt att komma i en sådan situation som du har nu, du har inte märkt några sådana tendenser tidigare och nu plötsligt kommer detta fram.