• picachu

Porrsurfar era killar?

Jag skulle allt bra gärna vilja veta. För bilden som tjejtidningar och kvällspress ger, är att 75% av alla killar i åldrarna 20-35 (typ) använder porr regelbundet.

Jag köper inte det. Min man gör det inte. Eller har jag blivit grundlurad? (för i så fall får han väl säga till så kan titta ihop)

Hur är det med era killar? Kollar de på porr? Vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Porrsurfar era killar?
  • pickolina

Jo att vi blir mer och mer öppna och toleranta kan jag hålla med om... Men jag tror inte att de gamla grekerna eller romarna osv hade så simpelt sex heller... Jag vet faktiskt inte om jag tror att själva sexet har förändrats SÅÅ mycket...

• honken

När det gäller porr surfning så tror jag inte att vi ska underskatta våra killar...
    Jag vet att min sambo har tittat och garanterat gör det emellanåt, men skulle han titta på barn porr då skulle han åka ut fortare än f-n.

Jag personligen skulle aldrig kunna leva med en annan man som jag vet har sådana tankar och fantasier. Tänk den dagen man skaffar barn och dom drar hem kompisar, jag säger bara NEJ och åter NEJ!
    Tycker fruktansvärt om dig Vemod! Får nästan ont i magen, tycker att du förtjänar bättre!

Jag litar på min blivande man alla gånger, men det e klart att dom porrsurfar mer än vad vi tror, trots att man har ett fungerande sexliv där han alrig under 8 år behövt höra ett nej, men ändå... Män är alltid män *ler*

• tattar-Emma

silvera

Haha, det minns jag inte. En kompis skickade över den på datorn för att chocka mig, jag sparade den inte så länge ;)

• strikeapose

Vemod - jag tycker VERKLIGEN att du ska dra öronen åt dig om det är barnporr du hittat i datorn. Jag kan personligen inte komma på en enda förklaring eller ursäkt jag skulle köpa i ett sånt läge. Hur ställer du dig t ex till att skaffa barn med en kille du vet har tänt på sådant?

Förlåt, jag menar verkligen inte att strö salt i såren. Men mitt tips är att verkligen gå t botten med diskussionen om du väljer att fortsätta m honom. Jag menar - VARFÖR vill ngn titta på sådant?

• pickolina

Håller med! Jag skulle gå till botten med det... Jag skulle hellre dumpa en oskyldig kille i det fallet än att leva med risken och ovissheten. Finns inte på kartan att riskera en sådan sak...!

• silvera

tattar-Emma
    Attans oxå! Den som verkade vara så bra!

• vemod

ja ni..jag funderar verkligen... som jag skrev förut så har jag gjort klart vad som gäller, å vad jag tycker om det. Jag har själv blivit utnyttjad när jag var liten och äldre som barn...hände under en period. Detta har jag berättat för honom, jag har inte gjort det förut för det är inget som jag ens tagit fram inför mig själv..men nu fick jag en anledning, vi har pratat mycket... jag vill ändå varna alla...jag har sett hur det dimper ner en massa reklam från dessa sidor å det kanske är så? att man en gång har råkat besöka dom!!! Det räcker ju att skriva fel!! jag tror att jag har full kontroll nu..för jag är inte dum vad det gäller datorer... jag kollar å jag hackar mig in om jag vill! Men ni ska veta.. jag är så ledsen och full i "hål" i min själ just nu så... jag är tacksam om ni står ut med mig här, har ingen att ventilera detta med alls.

• pickolina

vemod
    Självklart!!! Ventilera, ventilera, ventilera! Förstår att detta är ett ämne man undviker..det skulle ju kunna ställa till så mycket om du pratade ut med vänner och/eller familj...
    Usch, jag tycker så synd om dig!.. Vilken mardrömssituation!..
    Jag vet faktiskt inte hur man kan "råka ut för en sådan sak" men å andra sidan har jag datorn full av div skyddsprogram/rensningsprogram så jag tror inte ens att jag kan råka ut för sådant..... Men det kanske kan hända så klart, att man får ner fel filer när man laddar ner vet jag ju tex är vanligt och inget man direkt kan skydda sig mot, vad jag vet.....

Usch... Om du vill gå ännu längre så finns det spionprogram som man installerar i datorn, som gör att du ser ALLT han gör.... Om det är rätt eller fel att göra en sådan sak lämnar jag till dig att bestämma själv för detta är en extrem situation.

• honken

Till Vemod!
    Jag förstår eller så gör jag egentligen inte det.... hur detta måste få dig att må. Jag skulle nästan tro att det vore bra för dig om du hade ngn nära att lita på i detta fallet så att du får ur dig en del känslor.

Som du skriver så har du själv varit med om ngt förskräckligt och det gör det ännu värre idag att gammal skit dras upp igen=) Fy farao vad världen är orättvis ibland!!

JAg tycker dock att det är bra att du kan skriva om det här! Jag vill, kan eller ska inte tala om för dig hur du skall göra för det är ju helt upp till dig, men det jag kan göra är att få dig att fundera kring frågor som du kanske inte ser helt klart i under situationen som sådan!

Frågan du måste ställa dig är om du ska våga tro på din kille. Jag tycker att egentligen så väljer du att lita på han och släpper det som varit, eller så måste du välja att ta en annan utväg och det vill säga lämna honom.

Frågan du då bör ställa dig är om du vågar riskera att han kanske inte talar sanning. Du har själv varit med om det, skulle du vilja utsätta dina egna barn för detta?

En annan sak som jag tycker blir fel är att om du väljer att tro på honom och sedan ska du sitta och gå igenom hans dator för att se om det verkligen stämmer. Hur länge måste du fortsätta på det sättet iså fall? När vågar du lita på honom på riktigt. Jag tror att det gäller att förslåta o gå vidare eller helt enkelt inte förlåta och gå vidare utan honom!
    HAr ni inget skydd på er dator? Då borde den blockerat detta trots att han kanske gått in på ngt som ej var med vilja.... MAn tar sig inte in på sidor som man absolut inte vill in på om man har ett bra skydd...

Men att förlåta honom och sedan samtidigt misstro honom, att kolla upp han och hans saker o dator blir jätte fel tycker jag. Det du gör i ett sådan läge är att du ser till att hamna i ett dåligt förhållande som står för opålitlighet och "disrespect".

Kan du leva med tron att han kanske är en sådan person som tänder på detta? I så fall lever du ju faktiskt med en sjuk människa som behöver hjälp innan han gör ngt galet!! Vågar du verkligen chansa? kan du sova gott på nätterna sen du fått barn med denna man?

Vill inte göra det svårt för dig, men detta måste du nog fundera kring för att själv kunna ta ett beslut som du kan bli lycklig av!

Finns här för dig när du än behöver det! Skriv o få ur dig dina tankar och besvikelser....

Lycka till! Du är stark fdu fixar det!
    Kram

• tattar-Emma

Det brukar vara rätt lätt att se om det är reklam det rör sig om, det beror helt på vad du har hittat - hur det ser ut och var det legat. Om du är osäker kan du ju skriva lite mer om det så kan vi hjälpas åt att analysera.

Svar på tråden Porrsurfar era killar?