• picachu

Porrsurfar era killar?

Jag skulle allt bra gärna vilja veta. För bilden som tjejtidningar och kvällspress ger, är att 75% av alla killar i åldrarna 20-35 (typ) använder porr regelbundet.

Jag köper inte det. Min man gör det inte. Eller har jag blivit grundlurad? (för i så fall får han väl säga till så kan titta ihop)

Hur är det med era killar? Kollar de på porr? Vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Porrsurfar era killar?
  • Meddelande borttaget
  • skorpion -81

Till Lena+Mattias

Jag och min pojkvän har ett underbart varierat sexliv med aktiviteter ca 2ggr om dagen. Han kan bara inte få nog... och han måste ändå sitta och onanera framför datorn så fort jag inte är hemma.
    Det gör mig så ledsen och upprörd.
    Tycker att lilla jag borde räcka till men anledningen är att han har blivit beroende av att porrsurfa sedan sitt förra förhållande där han inte fick ngt riktigt sex efter att hans dåvarande tjej hade fött barn.
    Vet inte heller vad jag skall göra snart, är såååå svartsjuk och avundsjuk på dessa tjejer med stora bröst och smala kroppar :(

• JeckaH

Min man porrsurfar inte, men hade han gjort det hade jag inte blivit svartsjuk, jag hade blivit besviken! Jag är feminist och tror inte att det är nyttigt för dessa tjejer som exploaterar sig på nätet att stärka sitt självförtroende på det viset. Jag tycker synd om tjejerna och skulle önska att alla de som porrsurfar kunde inse att många av de tjejerna som de ser framför sig är olyckliga och utnyttjade. Många är inte ens 18 år....

Att stärka sin självkänsla med hjälp av bekräftelse för hur man ser ut är aldrig lyckat. Istället blir de finansiellt utnyttjade och sedda som enbart ett skal när allt de vill ha är respekt. Och respekt är knappast vad dessa män som tjänar pengar och tittar på dem känner.

Många hävdar att det jag skrivit ovan inte är sant, men då ska man också komma ihåg att de kommersiella krafterna inte tjänar så mycket på mina åsikter. De kommersiella krafterna är starka och påverkar oss alla. Inte minst de tjejer som "väljer" att ställa upp på lättklädda bilder och porr. Det intressanta är vad som driver dessa tjejer till detta och varför de "vill". Svaret är ofta att de är exhibitionister som vill vara i centrum till vilket pris som helst. Vilken psykolog som helst skulle hävda att ett sånt behov kommer från en väldigt låg självkänsla och ett desperat behov av bekräftelse.

Så bli inte svartsjuka tjejer, utan informera era män om vad de egentligen tittar på!

• Pepparmyntan

Bade jag och maken kollar ibland pa porr. Forsta gangen som jag upptackte att min man kollade pa porr blev jag ocksa ledsen och undrade om inte jag rackte till osv. Men jag har insett att sa inte ar fallet. Da jag sjalv kollar pa porr kollar jag inte for att jag tycker att killarna ar lackra. Det kan vara upphetsande fast killarna inte ar snygga alls.

Jag tror man ska skilja pa verklighet och fantasi. Man kan ha sexfantasier som man inte alls vill forverkliga. Jag tycker att killarna i filmerna blir minst lika objektifierade och exponerade som tjejerna.

• S-T

Jepps, han porrsurfar, om man räknar letande av filmer, och jag kommer fram och kikar över axeln. Sedan läser jag gärna själv sexnoveller online, vilket han å andra sidan inte är så intressserad av.

Porr och sexnoveller är utlopp för fantasier som man kanske aldrig skulle vilja leva ut. Som t.ex. totalt slaveri, beastiality (djursex), incest (inte barnporr då - aldrig barnporr - jag menar rollspel), eller liknande. (Fast mina fantasier ser lite annorlunda ut)

Jag vet inte riktigt varför det är en "jag räcker inte till"-känsla hos många kvinnor? Nu har jag ju iofs inte läst hela tråden, men ... han älskar ju dig i alla fall. Porr är just porr - på låtsas och ofta verkar det falskt.

Det slår du med hästlängder.

• Penny J

Fattar inte...vad är incest om det inte är barnporr?

• Buslinna

Incest har med släktskap att göra, inte ålder.

• S-T

Incest kan också vara rollspel, som sagt.

• S-T

Ang. onani.

Onani är ju att tillfredsställa sig själv. Det tycker jag ingår i ett "hälsosamt" förhållande med en själv. Sedan vet jag ju iofs att inte alla onanerar. Det har, för mig, inget att göra med att inte få sexuell tillfredsställelse från/av sin partner, utan mer att göra med att jag tycker om mig själv och min kropp. Jag tänder på mig. Ego-boost!

Vad är så fel med att fortsätta onanera även fast man har partner? Jag är lite oförstående. Förklara gärna.

Kanske borde jag ha en tröja där det står "Jag onanerar" eller "Stolt onanist" över bysten. På baksidan får det gärna stå "Det är min partner också".

(Borde jag döpa om mig till Ulric the Oddball nu?)

• Fino

Jag har redan berättat och försökt informera en hel del om porrens baksidor och tjejer som utnyttjas till karln. Och det var nog en av anledningarna till att han var inte öppen mot mig, han trodde det skulle bli ett himla liv ifall jag fick veta att han brukad titta när vi var ihop.

Sedan har jag försökt och se det från hans perspektiv och han säger som ovan att det är fantasier och härligt att titta på när man har lust. Han har också en ganska vanlig syn på fantasier, går igång bara med man och kvinna, och vanlig sex...
    Men förstås ser ju hon ut som en barbie.
    Han säger att han brukar tänka på oss...och när vi har det mysigt....

Jag blir förvirrad för det känns som jag inte fattar hur män tänker

Svar på tråden Porrsurfar era killar?