• picachu

Porrsurfar era killar?

Jag skulle allt bra gärna vilja veta. För bilden som tjejtidningar och kvällspress ger, är att 75% av alla killar i åldrarna 20-35 (typ) använder porr regelbundet.

Jag köper inte det. Min man gör det inte. Eller har jag blivit grundlurad? (för i så fall får han väl säga till så kan titta ihop)

Hur är det med era killar? Kollar de på porr? Vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Porrsurfar era killar?
  • Lena+Mattias=sant

Fino: assossierar du inte i konstiga banor ibland? Under vissa perioder assosierar jag allt till min sambo hur långsökt det än är. Sen så tror jag det snarare än handling än utseende som han kopplar till er. När det gäller utseende på tjejer i porrfilmer verkar det bara finnas två typer: silikonbröst och nästan plankor

• prick

Jag attraheras av andra än min sambo. Jättemycket ibland. Älskar min sambo ändå. Massor. Man har ju liksom ett "eget" sexliv också, förutom det med sin sambo. Jag menar alla (?) både män och kvinnor onanerar väl? Är det också otrohet då?

• pickolina

Jag vill bara säga en sak angående männen i p-filmerna, som diskuterades lite tidigare... När de anställer killarna så går de inte på utseende och det är väl därför det ofta kan vara mindre attraktiva killar. Att kunna få stånd "on command" och hålla ståndet i timtal är svåååårt och få killar klarar det och det de går efter när de anställer killarna. Tjejerna kan använda glid och fejka och därför kan de vara mer selektiva när det gäller tjejerna....

• Pepparmyntan

Det ar just det att utseendet i p-filmerna ar inte det som gor att man tander pa det hela.
    sjalv fantiserar jag sallan om min man. Brukar istallet fantisera om pahittade man eller om ex som jag har haft riktigt bra sex med. Tycker inte att det har med otrohet att gora. En fantasi ar trots allt en fantasi.

• pickolina

Jag förstår inte alls varför man reagerar på om ens partner kollar på porr, så länge det inte går över styr (missbruk) eller det är tjejer som han känner...

Mitt ex och jag brukar tex skicka bilder och filmer till varandra och sexchatta osv och det tycker jag är otrohet om jag gör med någon annan än sin partner...

Men främmande människor är ju just bara fantasier och ofta inte ens det... Jag kollar ofta inte ens varken på tjejen eller killen när jag kollar på porr.. Jag kollar på akten och så tror jag det är för många killar oxå.

Att kolla på porr och/eller att onanera har ju INGENTING med ens partner att göra och jag förstår inte hur man kan känna sig svartsjuk eller osäker pga en sådan sak?!

• tattar-Emma

pickolina

Men förstår du att alla inte har en männiko- och sexualsyn som är förenlig med porr?

• ladymarmelade

Är det inte så att man känner sig svartsjuk just för att man känner sig osäker?

Varken jag eller min pojkvän har något emot porr, och jag skulle inte ha något emot om han ville kolla när han är ensam.

pickolina
    Håller med dig, om man skickar sexsms ellerbilder till någon annan så tykcer jag också att det är en form av otrohet. Eller att tex logga in på en sexchat.
    Om jag kollar på porr tänder inte jag heller på människorna i filmen, utan precis som pickolina sa, man tänder på själva akten.

• pickolina

tattar-Emma

Jag kan förstå om man ogillar porr och är emot det... Huruvida det är rätt att i det läget förbjuda sin partner porr vet jag inte om jag kan hålla med om dock. Om man känner att det är ett krav man har för att kunna vara med sin partner så är ju det något man måste komma överens om gemensamt självklart och om partnern går med på det så är det ju upp till honom/henne. Sedan får man väl hoppas på att partnern verkligen respekterar detta och inte går bakom ryggen. Fast allt det tycker jag är en helt annan fråga... Det jag inte förstår riktigt är att porrfrågan är så känslig för många tjejer, varför man tar så illa vid sig, varför man tar det så personligt???

Självklart är vi alla olika och det är ju helt underbart men jag förstår det ändå inte riktigt...och jag tycker att det är väldigt synd oxå, för dessa tjejer mår ju dåligt över något som de absolut inte skulle behöva må dåligt över, för att de just tolkar något på ett sätt som kanske inte speglar sanningen... Precis som obefogad svartsjuka i största allmänhet.

• pickolina

ladymarmelade

Jo jag tror oxå att svartsjukan bottnar sig i osäkerhet...

• pickolina

Jag tycker att det är så trist när man läser om tjejer som blir svartsjuka när deras killar kollar på porr och känner sig osäkra på sig själva, sitt utseende och sin partners kärlek osv... Oftast handlar ju inte porren om sådana saker alls och dessa tjejer mår dåligt över något pga att de tolkar det/läser in något som inte finns där. Det är så trist och onödigt.... :(

Svar på tråden Porrsurfar era killar?