• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

Det går inte riktigt ihop i hjärnan för mig ang ÄL??
    Enligt alla dessa beräkningskalendrar så skulle jag ha haft ÄL i måndags. Då jag inte haft tid att shoppa ÄL test började jag undra när jag fick dessa vita flytningar (som FruL beskriver) igår. Dessa kan ju vara symptom på ÄL? Sprang och shoppade ÄL-test CB igår och testade imorse utan böj. Kan ÄL vara så mkt senare än "beräknat"?
    Läste att någon fick på sin 18:de dag...
    På vilken dag har ni som plussat haft ÄL?

• A.M.

Jessie76:
    Jag gissar att du borde få mens 7-14 september (vinner jag något om jag har rätt? )

Snart så...:
    Jag hade ägglossning på dag 16-17 i menscykeln (men jag har också länge haft en cykel på sammanlagt snarare 35 dagar än vanliga 28). Tiden INNAN ägglossning kan variera fr kvinna till kvinna och även tiden mellan ÄL och mens.

• A.M.

sammanlagt snarare 35 dagar än vanliga 28 skulle det vara!

• Jessie76

Ok, tack för hjälpen. Jag känner nu att den är på G så inte den här månaden alltså....
    Nu börjar man gå in på att få gå höggravid på sommaren nästa år - phu

• A.M.

Jessie76: Jag håller tummarna fördig och alla andra här inne. Och som vi tidigare skrivit om - graviditetssymptom kan vara förvirrande lika menssymptom (smärta t ex)
    Lycka till!

Och att vara höggravid på sommaren är inte helt fel ... skönt att slippa krångla på sig vinterkängorna t ex

• _koko_

När ägglossningen inträffar beror ju på hur lång cykel man har. Eftersom cykeln kan vara allt mellan typ 20 och 40 dagar är det ju hopplöst att gissa när ägglossningen sker (ska vara 14 dagar före påföljande mens första dag).

Och sen kan man ju rubba sina cykler genom att tänka för mycket på dem också... ;)

• Berner

Magda78
    En dag finns det bara en tonåring där hemma och man undrar var de änglar som bodde här förut har tagit vägen...
    Tonåringar beställer man inte, man bara får dem varken man vill eller inte.
    Men dit är det ju långt för er tjejer!
    Lycka till med att bli gravida eller ta väl hand om de barn ni väntar!
    Tiden går fortare än man tror.
    Tids nog är det bara gubben och ni kvar så vårda kärleken på vägen!
    Småbarnstiden är lika slitig som underbar.
    Glöm inte att vara ett par inte bara mamma och pappa!
    Talar av egen erfarenhet, men är sedan några veckor lyckligt omgift och har det ni väntar på bakom mig.
    Låter som en gammal tant , men har faktiskt några år kvar om jag mot förmodan vill börja om igen.

• Snart så....

Har cykel på 28-30 dagar så får nog testa mig varje dag nu så man får riktigt koll på ÄL. Antingenen har den redan varit eller så kommer den.
    Förra ÄL så stämde dagar och symptomer ihop men använde inga ÄL-test.

• Skivbaren.nu

Ni som letar efter symptom, jag vill bara säga att alla känner inte av dem, precis som nån annan skrev vem de nu var (minns inte) att den hade haft två helt olika graviditeter, så har mina två varit med.

Med första så upptäkte jag i vecka 14 att jag var gravid (alltså i 4e månan) jag hade mått bra hela tiden, inga symtom alls, men sen gick de desto fortare för inte mer än någon vecka senare kom de första sparkarna och buffarna från magen.
    jag mådde bra ända tills de sista veckorna på slutet då jag hade mycket förvärkar mm.

Min andra graviditet var hemsk, jag mådde illa långt innan jag ens hade testat positivt och de höll i sig ända tills hon föddes :/ så graviditeter kan verkligen vara olika.

så ni som letar symtom, testa även om ni inte känner något, visar de negativt försök igen, visar de positivt, njut av graviditeten! för de är inte kul att må dåligt genom en graviditet!

• nu är jag fruL

hmmm jag har fastnat lite i mina flytningar! alltså inte bildligt

Men alltså är det inte så att ÄL testet visar att man kommer att ha Äl om 2 dagar ca. Det är vad jag fattade av beskrvningen på CB. Testet borde ju varit tillförlitiligt och visat rätt. jag fick utslag på tisdagen och antog då att min ÄL skulle vara på torsdagen. har jag rätt? Varför fick jag då flytning nu? markerar detta slutet på ÄL? eller vad? och hur kommer det sig att man då har Äl i 1 vecka, är inte det konstigt.

Gud vad jag tjatar idag. men hoppas ni står ut

Svar på tråden gravid? när märker man av det?