• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Magda78

Hmmm intressant att läsa om motionen... Jag tränar regelbundet och kommer fortsätta så länge det känns bra.

Mina symptom var ack så tydligare innan plusset, kan kanske bero på att man nu har slutat känna efter! När jag lagt mig på kvällarna har jag lite "menssmärtor" bara men annars allt som vanligt tom bröna.

_koko_: godissug yes det är ett symptom, jag blev ju anfallen av både cocosbollar och wienerbröd innan plusset

• _koko_

Magda78 - Just det, det hade jag glömt!! Hahahahahaha, ja då måste det ju bli ett plus den här månaden (att jag bara hunnit några dagar efter förmodad äl är ju heeeelt oväsentligt!!!) :D :D :D

• mugglesfan

Själv tänkte jag nog att så länge det känns bra så måste det vara ofarligt att träna men det går så mkt rykten. Inte för att jag behöver tänka på detta ännu (ännu inget nytt på plusfronten) men det är bara en sådan sak jag funderat på.
    På vissa pass har jag tom sett tjejer med ganska stora kulor som tränat på som 17, tom hoppat och haft sig och det verkar ju gå bra.

• Berner

Mitt absolut första symtom när jag väntade mitt första barn var att jag köpte en burk oliver??!! och smälde i mig på väg hem från affären...
    Fattade inget eftersom jag dels inte gillade oliver då- nu njuter jag av dem...och har gjort sedan dess ..i 16 år!
    Jag hade försökt att bli gravid en längre tid och hade påbörjat en utredning med div prov mm Att man sedan råkar vara gravid när man får beskedet att jag och min dåvarande man troligen aldrig skulle få barn tillsamman gjorde inte min förvåning mindre när det sedan bara blivit.
    Det var lycka och räddsla på en och samma gång. Nu har jag en 15,5 årig kille som även fick en lillebror några år senare. Men att vara tonåringsmamma är en helt annan historia....

• Liten med Mindre

Angående träning:

Så länge du mår bra, barnet mår bra och du tycker att det är kul ska det gå bra att träna.

Det som är bra att tänka på är att fokus ska vara på barnet och inte dig - satsa på att behålla din kondition/styrka, men inte på att bli så mycket bättre.

Undvik att träna till mjölksyra eftersom barnet delar blod med dig och kanske inte gillar att få träningsverk (så tolkar jag det). Stretcha med måtta och undvik snedbelastning av bäckenet (utfalls, hög steplåda, mycket stående cykling med dålig teknik,...)

SATS har en artikel på sin hemsida:

www.sats.com/sv/traning/grupp/grupptraning_i_sal_sv/grupptraning_i_sal_klasser_sv/traning_under_och_efter_graviditet.htm

• Magda78

Benrer; Vem har sagt något om tonåringar? Såna har inte vi beställt!

Roligt att höra en solskenshistoria för visst finns de.

• Magda78

Ja det har jag förresten också hört om träning att under graviditeten kan man inte förbättra sina förmågor dvs inte få bättre kondition och inte bli starkare men däremot kan man underhålla det man redan har och det är nog ingen dum idé med tanke på vad som komma skall.

• Jessie76

God morgon i verksta´n!
    Allt väl med alla brudar idag?

Jag har oxå symtom utav bara den, men vad tusan - det är väl för att man så gärna vill

Jag undrar - dom här barnen det är synd om med unga föräldrar - vad räknas som "för ungt"? Bara en stilla undran....
    Tror nämligen att det har att göra med hur man är som person mer än hur gammal man är... Jag har en syrra som likväl kunde fått barn när hon var 15, men jag själv fick vid 21 och det var nog ungt för mig! Min mamma fick vår lillasyster vid 38 och nu är hon 54, jag skulle till och med kunna tänka mig henne som mamma igen!
    Men som sagt, bara undrar....

• Liten med Mindre

Magda78

Du KAN nog förbättra dig - men det vore dumt att försöka eftersom kraften bör gå till barnet, och inte till att bygga upp dig själv efter nedbrytande träning.

Så lite återhållsamhet ni träningsnarkomaner!

(Tur att vi kan "dra ner" på den mest krävande gympan när vi blir gravida. Intensiteten i alla fall. :D )

• nu är jag fruL

Hejsan alla
    Hur har ni det med ev graviditeter och symptom Några övningar som varit lyckade Nu menar jag kanske inte bara att de let till ev graviditet utan kanske att de bara varit kul!

Nåja, min make var borta på tjänsteresa och själv är jag lite "öm" i grenen efter ridning så jag hade nog inte pallat någon humpning.

Men nu kommer vi då osökt in på det där med träning. Som ni fattar så rider jag ( Häst Jessie ditt pervo ) och jag har tänkt fortsätta med det under en ev graviditet fram tills det känns otympligt. Visst jag kanske inte kommer rida banhoppning på stallets busigaste avkastar hästar, men annars.
    Jag har kollat upp det där med ridning och graviditet och frn flera håll fått höra att det är helt okej att fortsätta. Träning (inte kanske just ridning) verkar tom vara bra under en graviditet.

MEN efter gårdagens pass fick jag en konstig mjölkaktig flytning. Hmmm orolig som man är så börjar man ju spekulera i eventuella orsaker. Jag tog ju ÄL test för en vecka sedan och fick böj, så då måste det ju ha varit så att jag hade ÄL då. vad betyder då denna flytning?
    Kan den ha med ÄL att göra? varför kommer den då 1 vecka efter böjen ?

som ni märker så undrar jag massor.
    För det är så att jag genast började oroa mig för att jag skulle ha orsakat ett missfall av ridningen.

SNÄLLA HJÄLP vad betyder min flytning!!!!

ps mycket skönt att ha ett forum där man kan diskutera såna lite ovanligare saker som flytningar ds

Svar på tråden gravid? när märker man av det?