• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nu är jag fruL

tack koko!!!
    Det är precis det jag behöver göra. Usch man kan ju inte bara deppa ner sig direkt. Livet blir inte så tjosan om man tar ut alla sorger i förtid. Jag VET ju inte att det inte tagit varför sörja då?

• nu är jag fruL

hej Toca
    Här är alla välkomna
    Det är alltid bra att ha någon som "vet" att fråga annars sitter vi väntande här och har den ena eller andra konstigatse iden

s vad jag skulle vilja veta är just, vilka symptom hade du p att du var gravid. När kom de, hur märkde du dom osv
    tack på förhand FruLlan

• Toca

fruL
    Med den första fick jag otroligt ont i brösten. Trodde de skulle sprängas så första dagarna gick jag utan bh.. När jag hade testat mig och fått ett mycket svagt plus fick jag sån fruktansvärd mensvärk. Jag trodde att jag hade inbillat mig pluset. Men mensen kom ju inte..
    Med andra barnet fick jag inga symtom alls. Det var min sambo som undrade varför jag inte fått mens och jag trodde han hade räknat fel.. Då vi var på väg att åka på kryssning tänkte jag att jag skulle bevisa för honom att jag visst kunde dricka vin så jag köpte ett test (tvåpack eftersom jag tänkte testa igen när jag trodde det blivit nåt). Det blev en nykter båtresa...
    Efter ett par veckor båda gångerna har jag varit sjukt trött. Det går inte att beskriva riktigt men jag sov nästan dygnet runt och var ändå supertrött båda gångerna.

• _koko_

fruL / Toca - guuuu vad trötta vi ska vara framöver, och vad ont vi kommer få i brösten!! :D
    Faktiskt jättetröttsamt att inbilla sig alla dessa symptom när det sen visar sig inte vara nåt!

Men ändå vill man ju läsa om symptom, för tänk om... kanske... jaja, vad är väl en bal på slottet? ;)

Välkommen Toca - här är vi inte alltid rationella och normala men förhoppningsvis tycker du det är ok att hänga här ändå. :)

• Toca

_koko_
    Tack tack. Har hängt med och läst från början. Himla kul att återuppleva alla egna riktiga och inbillade symtom. Det är bara 2,5 år sen jag var i samma sits som er.
    Tusen lycka-till-kramar.

• nu är jag fruL

Här har vi så pass mycket symptom och är otroligt skengravida, så det är bara det sista lilla med den enorma magen som fattas
    Fast jag har ju tilloch med utvecklat hunger symptomet och måste äta jämt, s den är vel inte lågnt bort med eller utan bebbe i magen

Helt plötsligt kom jag att tänka på att jag varit otroooligt trött den senaste tiden men så kommer jag på att det KAN ha vara för att jag sover för lite och flänger runt för mycket... eller...

• Toca

fruL
    Ledsen att göra dig besviken men tröttheten har kommit efter 6-8 veckor. Dvs när man redan vet...

• _koko_

Hahahaha, ja, jag var helt sanslöst trött strax innan mens förra månaden (orkade knappt vara vaken på jobbet), det såg ju jag som ett symptom...

Men ok, då kan man inte lita på det heller... ;)

• Toca

Tröttheten kanske beror på andra nattliga aktiviteter förutom sömn? Då kan det ju i alla fall vara värt att gäspa..

• Jessie76

Willkommen Toca - alla får va me här, de e ju så kul å prata tjockisar OCH bebisar då förståss

Nä, jag vet ju och jag har ju redan barn så liiite sugna är dom väl på mig ändå...
    Fast som jag sa - jag behöver ju int va hemma så länge, då kan ju mannen va hemma istället
    Jag tror inte jag får stanna ändå, men då är inte dom nåt att ha heller så whatever... Men det skulle ändå va tråkigt som fan
    Man e inge splittrad

Svar på tråden gravid? när märker man av det?