• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

FruL: Inte blir man klokare om man läser på CB hemsida:
    "Under de fruktsammaste dagarna är sekretet halt, elastiskt och vitt (vissa tycker det påminner om äggvitan i ett okokt ägg). Under de ofruktsamma dagarna har du förmodligen inte särskilt mycket sekret överhuvudtaget."
    Trodde jag hade lite koll men detta med babyverkstad är banne mig svårt hahaha

• _koko_

Precis som Snart så... säger liknar mina äl-flytningar okokt äggvita, medan övriga flytningar är vitare och tjockare på nåt sätt. Skulle alla flytningar ha med ägglossningen att göra skulle jag ha ägglossning hela månaden... ;)

• nu är jag fruL

hmmm, men då låter det ju nästan som jag har ÄL flytningar nu!!!! hur kan jag då ha testat pos på Äl testet förra veckan?

• skorpan_

Mens 2ggr på en månad är det möjligt?

Fick ingen mens i juli pg a stress tror jag. Men fick en liten blödning den 13 aug. Fast nu kom mensen som vanligt den 30aug. Min normala cykel har varit de senaste 3 månaderna på 28-30 dagar. Förutom hoppet i juli.

När kommer jag att ha ÄL?
    Allt detta var så mycket lättare när man åt p-piller, men vem har sagt att det ska vara lätt.. :)

• Magda78

Berner: ack så kloka ord...
    Som en kompis till mig sa: först oroar man sig för att bli gravid, sen missfall, sen förlossning, sen att de ska dö som små och sen att de ska bli knarkare som vuxna och dö... Gahhh oron kommer aldrig ta slut!

Känner ej tjej med två missfalls erfarenhet. De tror att hon båda gångerna fått missfall i ca v 10. Sedan har kroppen inte fattat att den inte är gravid längre förrän i vecka 12 och då börja stöta bort fostret. Så från v 10-12 hade hon blödningar fast ingen som helst smärta. Sedan när det väl kom ut gjorde det ont precis som mensvärk fast mer. Så jag tycker inte flytningen låter som missfall! Kan inte en flytning vara precis vad som helst? Tex för lågt ph etc. Känns väldigt svårt att tolka snigelspåren!

Skivbaren.nu: hade du mens/blödningar under dina första graviditet? Eller varför märkte du det så sent?

• Jessie76

Tillbax efter lunchen - vet ni? TVÅ chokladkakor hoppade efter mig på vägen så jag var tvungen att äta upp dom - tänk om dom blivit överkörda?! Hade ni kunnat leva med er själva då? Not! Så nu har jag gjort en god gärning (mens - suget känner man igen iaf )

• Snart så....

Glömde du den tredje? Nu är han bergis överkörd...

• Jessie76

Sluta! Jag får lov att gå ut å söka nu då

• _koko_

Bäst du gör det, för hur ska du kunna leva med dig själv annars?

999...

• Skivbaren.nu

Magda78
    jag hade ingen mens innan jag blev gravid heller, den var spårlöst borta i först 6mån, sen kom den 2ggr, sedan spårlöst borta i 8mån , sen hade jag en mens och sedan var den borta igen... inte funderade jag mer över de, men vid den sista gången hade jag då tydligt haft en ÄL nån vecka efter och då blev jag gravid.
    jag har väldigt få ÄL och stod i kö för en hormonbehandling, men hann aldrig påbörja den innan jag upptäkte att jag var gravid, jag reagerade alltså inte på att mensen försvann eftersom jag är van vid att den inte kommer.
    tilläggas ska väl att jag gjorde flera tester under den tiden som jag ändå var gravid men de visade negativt...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?