• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Magda78

Men hallå nu vet jag, alla som undrar kan ju skicka in ögonbilder till Berners mamma så kanske hon kan agera gravtest!

Nämen ärligt talat jag börjar bli nojig här på jobbet tänk om mina ögon strålar "på smälllen" - tyckte just att en tant log extra snällt mot mig.

• A.M.

Magda78:
    Apropå män som lever i förnekelse - en kompis till mig ska snart ha barn och hennes kille vill verkligen ha barn, m,en vägrade att tro på det - t o m på ultraljudet så smög han omkring och tittade bakom skärmen så att sladdarna var rättkopplade och att det inte låg en annan "på riktigt" gravid tjej därbakom som undersökningen EGENTLIGEN gjordes på ... !

Det brukar bli riktigt verkligt för männen när de kan känna sparkar! Och även för vissa mammor ...

/A.M. - som fortfarande själv kan glömma bort sitt välsignade tilstånd och förvånat titta ner på kulan ...

• Magda78

A.M: hahaha jag kan se det framför mig!

Det kan vara så att man karl får för sig såna saker också. Inte så att han inte vill utan för att han tror att kanske grav testet visade fel och att det är ju såååå långt borta att det inte ens är värt att prata om! Även om det är 8 mån bort så bara måste jag babbla om det!!

Det måste dock vara lite lättare att fatta när du har kulan? Jag glömmer bort hela tiden bort mitt välsignade tillstånd och sen när jag kommer på det igen så får jag samma känslor igen fast light lixom... "panik-hjälp-jihooo-jaaaa".

• A.M.

"panik-hjälp-jihooo-jaaaa" ... Det var bra. Precis så känns det fortfarande!
    Trots, eller kanske på grund av, att jag sedan förut har en nio-årig son. JAg menar - jag borde ju veta vad som väntar ... och så samtidigt ska jag börja om med alltihopa småbarnsgrejset igen! Men denna gång är pappan en klippa!!!

• Jessie76

Usch, nä jag tror inte det blir nåt nu.
    Jag håller på FruL och hoppas jag blir sist Det vart alldeles för verkligt nu

• Jessie76

Jag fattade det med smileyn, det är lugnt

• Toca

Magda78
    Det är int säkert att du fattar fast det blir en kula. Jag glömde bort magen hela tiden och sprang in i saker och folk...
    Efteråt glömde jag bort att jag inte var gravid och la handen skyddande på magen i folksamlingar och så...
    Jag har aldrig varit så förvirrad som under och direkt efter graviditet!!!

• Storasystern

Hej på er!

Jag har smygläst lite i er tråd ett tag. Vi gifter oss nu i höst och jag har slutat med p-piller, men så himla aktiva har vi väl i ärlighetens namn inte varit. Men det är otroligt informativt att läsa allt ni skriver, så jag smygläser i informationssyfte! ;) Man vet ju aldrig... Hoppas ni inte misstycker?!

• Bluebride20??

lånar tråden och frågar om man kan känna de första symtomen en månad efter samlaget?

• Magda78

Toca: haha ja det låter verkligen förvirrande!

Bluebride20: En månad efter det samlag som du tror befruktade? Ja det kan man helt klart och om du inte är graivd borde du i såna fall fått mens för ca två veckor sen..? Jag kände något efter ca 1 vecka (efter ägglossning/samlag) - kändes som mensvärk. Nu har det efter plusset i lördags gått 5 dagar och jag känner för närvarande ingenting särksilt, så lite att jag tom testade det andra testet igår bara för att få det bekräftat... och visst var det så!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?