• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Magda78

skivbaren.nu: ja då förstår jag att du inte fattade! Kroppen e knäpp ibland... Tyckte du att det kändes skönt att ha missat dina första månader av graviditeten eller var det något du saknade?

Blev förresten så sur på några tanter på min f.d arbetsplats, de kunde inte fatta hur folk kan gå omkring och vara gravida för det känner man "minsann på en gång"! Men hur fasen ska man kunna känna igen känslan när man aldrig haft den förut?? Kärringar...

Har också stött på tjejer på en annan arbetsplats som säger att de alltid ser om någon är gravid (alltså innan det är officiellt)eftersom de själva är mammor och "det syns i ögonen". Men detta är något som bara tjejer som redan har barn kan se. Yeah right.

• _koko_

...och Skivbaren.nu tog inlägg 1000!!!!!

Starkt jobbat alla underbara här och tack igen fruL som startade tråden för över en månad sedan!!!

• _koko_

Kan fö absolut tänka mig att det kommer att synas i mina ögon när(!!) jag blivit gravid... :)

• Snart så....

Tror oxå att det blir svårt att dölja, man kommer ju vilja skrika ut det :)

• nu är jag fruL

Näeeeeeeeee
    inlägg 1000 hade ju jag paxat!

attans vad vi har varit duktiga!!!!

Undra hur mnga gånger vi använt ord som ÄL, CB, hoppelihoppat osv
    svaret är nog mååååååånga!

Hurra för oss för 1000, vi tar vel 1000 till va ?

sitter fortfarande och grubblar på vad min flytning kan betyda. Har nu strukit missfall, men kan den ha betytt ÄL trots att jag testade för det förra veckan
    hmmm vad jag är insnöad!

• _koko_

Jahapp, så var det dags igen, liten brunaktig flytning och ljust ljust rosa på pappret, tyiskt att jag tog vita trosor idag!!!
    Samma sak som förra månaden - ungefär 10 dagar innan mens Vaf*n, ska jag behöva blöda i två veckor igen??? :(

Känns plötsligt VÄLDIGT bra att jag har gyntid inbokad nästa vecka, ska peppra honom med frågor då!!

• Skivbaren.nu

magda78
    Hur långt gången är du? för jag tycker mig komma ihåg att jag läste att du testat positivt en massa sidor bak :)
    Jag tycker att de känns bra att ha missat de med första barnet, för de första tre månaderna innebär ju ganska mycket oro. och då händer ju inte så mycket i alla fall.

De där tanterna kan jag inte heller förstå för alla märker ju inte på en gång att de är gravida, men som en del som går en hel graviditet utan att mära att man är gravid de har jag oxå svårt att förstå även om jag vet att de händer.
    Men mår man som jag gjorde under andra graviditeten, då kan nog ingen missa att man är gravid, jag levde på isbitar, citron och körsbärstomater i 9mån.

• Jessie76

FruL - det kan inte tyda på pregnancy då? Jag vet inte men vad skulle det annars vara? Om du inte haft konstiga flytningar förut, jag menar det kan ju hända - eller?

Jag mår så illa, det är konstigt... Tänk om inte mensen kommer ändå? Fast det känns faktist så som att den är på väg...
    Nu mår jag så jäkla dåligt att jag håller på att spy
    När kan jag testa då om jag ska ha mens mellan 7 och 14 sept?

• mugglesfan

Jessie76:

Förut i den här tråden tror jag att det var några som fick en massa finnar av att sluta med p-pillren. Jag har själv haft en del acne och sedan i dec har jag använt en gel som heter Finacea (utskriven av hudläkare). Den gjorde att acnen i princip försvann så när jag gifte mig i juli så var jag så fin i huden som jag aldrig varit. Sedan bröllopet har jag ju slutat med p-piller och var beredd på att få tillbaka alla mina finnar (p-pillren gjorde att jag hade mindre acne än utan men det försvann aldrig helt före gelen). Jag slutade med p-piller för 4 år sedan när jag och min dåvarande gjorde slut men var tvungen att börja igen för jag ville inte se ut som ett monster
    Iaf, vad jag skulle komma till är att nu är jag inne på ca 6-7 veckan utan p-piller och inga finnar så långt (peppar peppar) så det måste vara att Finacea har hjälpt! Ville bara tipsa om det är ngn annan som har samma problem... Läs mer här: www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=5

• Skivbaren.nu

nu är jag fruL
    en flytning, eller mer flytningar än vanligt?
    för mer flytningar än normala fall är vanligt att ha även under en graviditet pga slemhinnorna och hormoner.
    men tyvärr kan flytningar betyda så mycket, ÄL, mensen på väg, graviditet, mm.

såg att ni pratat ridning tidigare med, man kan rida långt in i en graviditet så länge man inte har foglossning för då bör man inte träna mer än de chema man får av sjukgymnast eller bm. för att inte anstränga sig och få mer ont än man hade tidigare...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?