• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

Jessie76 - det är en diskussion som bara kan bli infekterad. Vettiga människor (som vi :D) vet att man inte kan generalisera alls kring detta, varje situation är unik. Precis som du säger kan en människa vara jätteung vid 21 och en annan väldigt vuxen vid samma ålder. Jag tycker vi struntar i de kommentarerna.

Det är en underbart solig dag i stockholm idag! :)

• nu är jag fruL

Bra sagt koko (och jessie också så klart! )
    jag gillar inte alls när man generaliserar. Srn tycker jag att det är lite naivt sagt för det är så att det verkligen blir MYCKET svårare att bli gravid om man är lite äldre.

Nej fram för att man ska skaffa barn när man är REDO själv!

• Liten med Mindre

fruL

Tror inte att det var ett missfall. Om det mot alla odds skulle varit det, så var det nog dömt att hända ändå.

Säkert inget att oroa sig för. Rid på du. ;)

• A.M.

fruL:
    Ett missfall visar sig väl vanligast genom smärta och/eller blödning. Mjölkaktig flytning har jag aldrig hört någon koppla ihop med missfall. Oroa dig inte för det! Vad kan flytningen bero på? Du hade ägglossning för en vecka sedan? Kan det vara så lyckosamt att det kan vara en reaktion på att ett befruktat ägg fäst? (Fast då kan man OCKSÅ få en blödning - det hade jag) Eller var ridbyxorna för täta & varma så att flytningen beror på det? Har du ALDRIG lite annorlunda flytningar annars? Jag menar - det är så lätt att övertolka alla signaler ... Det är ju det en av minitrådarna i den här tråden handlar om . Jag tror inte att det är någon fara!

• _koko_

fruL - jag har aldrig hört talas om att en VIT flytning skulle tyda på missfall! Vita flytningar har jag till och från mest hela cykeln, så för mig skulle det inte vara något konstigt. Kan det vara så att du haft det förut också men inte tänkt på det eftersom du inte letat symptom (som A.M. är inne på)?

En kompis till mig var med om en bilolycka(!) när hon var gravid, och bebisen klarade sig utmärkt!

• mugglesfan

Jag tror definitivt inte att ridningen har orsakat missfall. Har du ev fått missfall så var det ngt fel på det fostret iaf. Ett friskt foster ska inte påverkas av sådant. Men flytningar kan man ju få av andra orsaker än ÄL, det varierar ju lite. Det är säkert helt normalt (variationer i kroppen är ju normalt )

• Jessie76

Nope inte jag heller... Kanske du ändå skulle ta det lugnt som du sa och inte rida på så vilda pållar Förutom maken då

Nä, menade inte å ta en diskussion, sen tror jag hon menade att uppmuntra oss gamlingar att det inte var så farligt att bli 30 Isf - tack för uppmuntran

• A.M.

Jag har alltid tänkt att barn är något man får, inte något man skaffar ... MAn kan planera sig blå och ändå inte bli gravid eller så blir man gravid på studs. Andra blir gravida "på ett bananskal" utan en tanke på om de ens vill.

Barn kommer när de kommer oavsett ålder på föräldrarna. Sedan är det ju en fråga att kunna ta emot dem, praktiskt och mentalt - och det har ju inte egentligen heller alltid med ålder att göra.

• nu är jag fruL

hej hej hallå
    Fyyyyy vad ni är söta som engagerar er så djupt i mina stackars flytningar
    ha ha det där lät lite pervo!

Jo jag brukar ha dessa vita flytningar men har förknippat dom med ÄL. Men den startade ju för en vecka sedan så det hela kändes så konstigt att flytningarna kom nu. Fast å andra sidan har jag aldrig testat när jag skulle ha ÄL tidigare, så jag kanske inte märkt att vita flytningarna markerar slutet eller nåt på Äl och inte början.

tack för alla tips och råd!! ni är toppen

Jessie: du har rätt att det nog var så hon menade. Och det är skönt med alla som säger åt en att stressa ner och ta det lugnt. Även fast det inte alltid är s lätt.

• Jessie76

En fråga (visserligen borde jag kunna detta, men vaffan ha överseende ) - jag fick min förra mens den 10 aug. När ska jag ha den ungefär nu då?
    Bara så jag vet... Jag kan inte säga vad jag har för cykel för jag har ju inte haft den så länge pga spijjjalen...
    Kan ni hjälpa mig? Man borde ju ändå kunna säga när senast den borde komma...
    Nu pratade jag med min syrra - hon fick senaste mensen när min precis var slut. Hon hade fått det här konstiga första äckliga mensen (ni vet... ) och sen har det slutat. Hon har oxå haft oskyddat - inga barn sen tidigare heller... Tänk om vi båda skulle bli samtidigt? Coolt...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?