• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Magda78

Skivbaren.nu: jo det stämmer jag plussade i lördags! Jag är nu inne på 4:e veckan, känns konstigt men det är ju så man räknar. Jag förstår vad du menar med att slippa början, just nu känns det ju bara som att man vill zappa sig fram till 12:e veckan... men så länge jag och magen mår bra så ska man inte klaga.

• mugglesfan

ooops, jag syftade på chokladkakorna med smileyn - vad lurigt när du hade hunnit lägga in ett inlägg till (blev ju lite fel med smiley som svar på det sista inlägget...)

• _koko_

Jag tror vi har två potentiella plussare framöver! :)
    Om ni inte framkallar alla symptom förstås, fruL och Jessie... ;)

• Skivbaren.nu

Jessie76
    Man kan testa sig från den dag då man borde ha fått sin mens.
    så ska den komma den 7e så kan du testa den 7e, fast väntar man några dar så skadar de ju inte heller...
    är de neg. och man ändå misstänker att man är gravid kan man ju vänta en vecka eller två och göra ett nytt test igen.
    kissa på stickan direkt på morgonen, de står inte på förpackningen, men hormonet är mest konsenterat då vilket gör att du kan få bättre resultat :)

• Skivbaren.nu

Magda78
    Grattis! vad mysigt, njut av graviditetn så länge de går... man saknar de. Min minsta är snart 14mån. tiden går så fort...
    Ja visst är de en konstig räkning, jag hade jättesvårt att lära mig att ex. v.4+5 var eg. v5 och inte vecka 4som jag ville ha de till. och att sedan förstå hur man kan vara gravid två veckor innan man eg är gravid är ändå svårare att förstå.
    Känner du av några gravtecken då?

• Berner

Min mamma säger alltid och har alltid haft rätt hittills att det syns i ögonen. Vet dock inte hur.

• A.M.

Jessie76:
    Såhär skulle jag göra i din sits: Köp Clearblue Digitaltest (då får du en mätmackapär och tre teststickor). Eftersom du inte riktigt vet när mensen ska komma så testa en gång den 7:e - sedan 3-4 dagar senare och, om mensen fortfarande inte kommit, den 14:de ...

Lycka till!!

• nu är jag fruL

Hmmmm
    jag tror dock INTE att jag är grav. Det är nog precis som förra månaden att jag bara inbillar mig allt...

och jag har haft liknande flytningar förut flera gånger så jag tror att det bara är en del av min mens cykel. Orsaken till att jag har snurrat till så mycket är att jag alltid har förknippat den här flytningen med att HA Äl , men det hade jag ju enligt testet förra veckan. Så vad betyder den då???

Fattar ni vad jag snurrar om eller?

• _koko_

fruL - jag börjar bli lite osäker på om jag förstår, men jag tror tyvärr inte att flytningen betyder någonting alls.

Det här skriver jag med min allra varmaste omtanke: försök släppa det, jag tror ingen kan svara säkert utan bara spekulera. Och det blir du ju inte klokare av.

• Magda78

skivbaren: nej jag känner mig faktiskt precis som vanligt! Har haft lite "mensvärk" på kvällarna men annars inget särskilt förutom kass kondis på träningen... Funderar faktiskt på att göra det andra testet också i mitt tvåpack bara för att få det bekräftat! Om inte annat så för karlns skull som lever i total förnekelse!

Berner: fasen också jag som hade hoppats att mina fd kollegor hade fel! ...kände mig kanske mest utanför för att jag inte också hade "the force".

Svar på tråden gravid? när märker man av det?