• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Emmylou

Hej alla underbaaaara kvinnor i bebisfabriken!

Idag är´det äntligen fredag och jag ska iväg till svärmor med min man och ÄL testet i släptåg . Inget utslag än så nu oroar man sig för att man är en av de som ingen Äl har...Ja ja, ni vet hur det är .

Min bästa kompis och hennes sambo är också i barnfabriken nu, vi har Äl samtidigt så nu håller vi tummarna för att allt går vägen .

Har kommit till stadiet då det värker i magen då jag ser små underbara bebisar, vänder mig om efter barnvagnar på stan och knappt kan sova utan att drömma om det...men jag vet ju att man måste slappna av.... . Hej hopp allihopa nu, trevlig helg och massor med lycka till kramar!

• mugglesfan

Nickedockan: jag pratade med min barnmorska och hon sa att det inte behövs ngn period av "rening" från p-piller. Man kan börja producera från dag 1 man slutar, det är inte så att det blir konstiga foster el så, det är bara en myt (som jag också hade hört).
    Om doften har jag inget tips tyvärr, har aldrig hört liknande. Bäst att höra med MVC tycker jag!

_koko_: jo fast jag menar mitt husband som i ett band som spelar musik. Äh, det är ett jättedåligt skämt vettu!

• Nickedockan

Mugglesfan

Jasså! Visserligen trodde jag inte att det skulle påverka fostret, utan snarare att det kan dröja innan ägglossningen kommer igång normalt. Åtminstone vet jag några stycken som det tagit ett år eller så för, innan de blev gravida, efter att ha slutat med p-piller. Fast det kan ju ha andra orsaker också.

Nån annan som vet nåt om doften...........? Eller ska jag ringa MVC kanske...

• nu är jag fruL

Hejsan tjejer
    Oj vad ni är aktiva och duktiga!!! Den här tråden kommer bli en långkörare. I alla fall 9 mnader va?

Har ont i äggisarna och har som mensvärk även fast mensen ska komma först om en vecka... Men jag hoppas och tror inget för det var ju samma sak förra månaden och då var det ju falsk alarm

Dessutom så har jag typiskt pms humör och vad jag har hört så försvinner pms besvären som aggressivitet när man är gravid.
    Så ytterligare ett tecken på att jag INTE är gravid

• _koko_

fruL - jag har också mensvärk redan... Inte mycket, men det känns obekvämt liksom.
    Klart vi är på smällen! :D

Fast egentligen vore det bättre med nästa månad, för jag ska på en liten resa i månadskiftet och det skulle vara helt omöjligt att dölja att jag inte dricker... Har till och med funderat på att stanna hemma om det skulle ta nu! Men det är klart att jag ändå hoppas... :)

• _koko_

mugglesfan - Hahaha, ja, och det var därför jag undrade varför du har ett helt husband!! *Förvirringen är total*

sjysst med en man som är ett helt husband, vad spelar han? trummor med fötterna, gittar med ena handen, bas med den andra och sen munspel? Hehe, nej, det är förstås du som är bandet... :D

• mugglesfan

Jajamänsan jag är instrumentet he he...
    Han är rätt bra på att spela faktiskt...

Nickedockan: jo ägglossningen kan ta tid att komma igång men med att "rena" kroppen uppfattade jag inte som att vänta med att göka tills ägglossningen kommit igång, utan mer som att p-pillren skulle "gå ur kroppen" el så. Och det är som sagt inte nödvändigt för att allt ska gå bra. Men ägglossning är ju rätt nödvändigt Fast man kan ju köra igång och öva - det är tur att det är en behaglig övning. Tänk om det hade gjort ont istället!

• _koko_

Ja, du är såklart INSTRUMENTEN, shit vad jag är puckad idag, kan inte skriva nånting rätt!!

Måste vara att jag är gravid... :D
    Fast det är klart, om det är ett grav-tecken att vara förvirrad så har jag varit gravid hela mitt liv...

• mugglesfan

lustigt, jag läste faktiskt intstrument och inte band... så jag förstod precis!
    att jag är så intuitiv måste väl vara för att jag är gravid...? är inte mammor väldigt inkännande och intuitiva?

• Jessie76

Hahaha fan va ni låter bildade!
    FruL - i vårt tempo får vi nog köra den här tråden flera ååååår
    Nu håller jag tummarna för er andra på cykeln - kom igen nu, vänta inte! Guppa utav h****te nu sista dagarna!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?