• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Emma1986

okej.. någon annan som vet om minipiller påverkar ett test??

• sweetstreet

Oj! Jag har nu surfat runt lite mer och läst lite mer om detta med graviditeter och att bli med bar. Himmel! Hade ingen aning om hur mycket som finns att veta! Och känner mig totalt dum i huvudet ;) eftersom jag inte alls vetat om ens en promille... Nidblödning. Hm, ok, kanske var det en sådan då? Kände inte ens till detta begrepp innan....!

Tack för ert stöd! Jag tror minsann jg ska springa iväg och köpa ett grav test rätt snart då! Fast jag känner mig dum för jag drack ett glas vin igår eftersom jag ju trodde det var safe eftersom jag ju fått en liten blödning under natten till igår. Och tänkte att "jaja, nu kom den iallafall då." Men sedan har det ju som sagt inte kommit något mer.

Och usch, nu blev jag nästan lite "nervös" vid tanken på att verkligen testa mig. :(

Jag VILL ju jättegärna att det ska vara positivt, men å andra sidan tror jag att jag fortfarande känner mig jätteskraj för att det ska vara så. Helt knäppt, jag vet! :)

• sweetstreet

"med barn" ska det ju vara såklart ;)
    Inte "bli med bar"

Hehe!!! :D Med "bar" ska man ju inte alls bli just nu gissar jag.....

• Bluebride20??

_koko_ jag vet, borde inte jag heller göra, men jag drömmer mig bort. Har just tittat på en änglaklocka som jag blev förtjust i och som tydligen är populärt.

• Emma1986

någon som vet om minipiller påverkar ett test??

• sweetstreet

Emma1986,
    Sorry jag har ingen aning. Men jag hittade en sida www.gravid.se där man kan ställa frågor till en barnmorska. Kanske kan du testa det?? Lycka till!

M.B.,
    Jag skulle haft mens i början av denna veckan. Men den har inte alltid varit helt punktlig utan ibland kommit ett par dagar "sent", så det var därför jag itne trodde det var något särksilt denna gången heller.

• _koko_

Bluebride 20?? - för mig är det ett dåligt omen, vill inte ens fantisera utifall att jag inte kan bli gravid...

sweetstreet - haha, så är det, man vill testa, men bara om man får ett plus... :D

• Bluebride20??

_koko_ jag förstår dig. Jag tänker inte köpa någon vagn heller förrän efter jul eller så i så fall om inte killen vill köpa en tidigare.

• sweetstreet

_koko_

Nej det är helt knäppt vad man går runt och blev helt knasig nu! Borde jobba, men har jättesvårt att fokusera just nu för jag tänker bara på att jag borde köpa ett grav test..... :(

Och du det där med att inte riktigt förstå sig på ÄL stickorna känner jag också igen!! :)
    Jag testade faktsikt 2 gånger (månader alltså) och den första använde jag alla stickorna i testet och fick ändå aldrig något positivt utslag. Så nästa gång köpte jag två test och använde alla stickorna i det första och sedan två från det andra. Så jag insåg att jag troligtvis aldrig "hann fram" till rätt dag med det första testet.

• _koko_

Bluebride20?? - betyder det att du är gravid? Tror inte du har skrivit om det? Minns att du kanske trodde att du var det... :)

sweetstreet - Ja, jag har ju minst en vecka kvar till jag kanske är där du är just nu, så jag är rätt lugn för tillfället. :) Som jag skrev tidigare har jag inte lika mycket prestationsångest den här månaden heller, men det betyder ju inte att man är mindre knäpp, hahaha...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?