• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • sweetstreet

Det där med att "ta ut saker i förskott" är ju något jag absolut inte vill. Så jag skulle inte börja fundera på inköp av barnskaer förrän ganska långt fram i en ev graviditet.

Men vi är ju alla olika.

I USA har de ju s.k "baby showers" och det handlar inte om at duscha några barn! :D
    Utan det är en "fest" man har innan barnet är fött och där folk kommer med presenter till barnet! Snacka om omvänt från Europa där man inte gör något innan eftersom man ju "aldrig kan veta". Och man vill inte gärna sitta i ett börproppat barnrum om något går fel....

• Bluebride20??

_koko_ jag vet inte, jag har mått konstigt sen i lördags, ska försöka köpa ett test nu i helgen eller på måndag för att kolla, om inte annat så tänker sambon och jag ändå börja försöka.

• Eden-06

Hej tjejer. Pratet om Äl-stickor. Visst är det svårt att prcka in rätt dagar. ÄL hos olika människor kan kan ju vara både tidigt och sent i menscykeln. Har en kompis som jobbar på en IVF-klinik (provrörsbefruktning) och hon säger att det är vanligt att man inte har ägglossning varje månad. Svårt det där - då vet man inte om man missat den med stickorna eller den bara har uteblivit den månaden.

• Eden-06

Hett mellan lakanen både igårkväll och imorse för oss och sen när jag använde ÄL-stickorna var det full böj

Spännande att se hur det går

• sweetstreet

Kom iväg och köpte ett test. Men det visade negativt, så jag gissar att mensen bara är lite senare än vanligt.... :(

• skorpan_

Sweetstreet tråkigt med negativ resultat!

Känner igen det där med att mensen uteblir, har oxå haft punktblödning men att mensen kom senare iaf. :(
    Men det är väl bara att hålla tummarna för nästa ÄL period. :)

• Bluebride20??

Testade mig idag, men det visade minus. Varför har jag då mått illa i en vecka?

• FruSofia

Tråkigt med era neg test!

Emma 1986
    Minipiller påverkar INTE resultatet av gravtestet!

• sweetstreet

skorpan_

Tack för uppmuntran!
    Ja, egentligen är det ju inget att deppa för i nulget tycker jag. För jag vi har inte alls hållit på särksilt länge och "försökt", så jag har modet uppe. Det var mest det att eftersom den var lite sen så började man ju självklart fundera. ;)

Bluebride20??,
    Kanske av annan anledning? Ibland tror jag man "känner efter" lite för mycket också bara för att man så gärna vill att det ska finnas några symptom. Man letar liksom efter symptom som egentligen "inte finns". Eller misstolkar, förstorar sådant som kanske finns.

Jaja, fick iaf reda på att en av mina bästa vänner ska ha barn i början av nästa år. Så det var jättekul!!!! Fast man blev ju ännu mer sugen då såklart. :(

• skorpan_

Sweetsreet

Ja, helst vill jag se resultat redan nu. Men tyvärr så är det lite för tidigt..Väntar på ÄL till slutet av veckan-
    helgen men mannen min är på tjänsteresa så vi får väl se hur det blir denna månad.

Visst ser man en massa gravid kvinnor o söta bäbisar överallt nu! Drömde t om att jag var gravid i natt, undrar vad det kan betyda?! :)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?