• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • skorpan_

Oj, kärt barn har visst många namn! Sweetstreet ska det juh vara!

• sweetstreet

skorpan_
    Lycka till med ÄL och allt!!! ;)

Själv får man väl först invänta mensen om fortfarande inte kommit, trots negativt test.... Och sedan är det väl bara att köra på igen!! D

• skorpan_

Sweetstreet

Hmm, kanske ska ta ett test till om ett par dagar, ifall den inte kommer..! :)
    Hur många dagar är den sen nu? Tyvärr så har det hänt mig att den inte kommit alls en månad fastän neg.resulat.

• sweetstreet

skorpan_

Nu är det helt klart att man inte var på tjocken denna gången. För nu kom den.

Det konstiga är att jag är både lättad och besviken på samma gång. Blev nog trots allt lite omskakad där när jag faktiskt ett tag trodde att jag kanske kanske var gravid...

Men nu får man väl som sagt sikta in sig på nästa månads ÄL. Fast det kanske blir knepigt att få till det de rätta dagarna för jag tror vi får besök i en vecka just under den tiden man borde jufsa som mest. Hm!

• skorpan_

Sweetstreet

Ja, visst är det otroligt hur man hinner ställa in sig på att man kan vara gravid innan man ens fått nåt resultat.

Jag håller tummarna för nästa period! :)

• _koko_

God "morgon" mina damer!

Nu har jag jättemycket gravsymptom, jag ska räkna upp dem för er!

- metallisk smak i munnen
    - illamående
    - ont i utsidorna på brösten
    - har varit jättetrött hela helgen

Tyvärr är jag helt säker på att allt märks bara för att jag känner efter så himla mycket, chansen att jag är på smällen är minimal. Har likadana flytningar som förra månaden, illamåendet försvinner när jag inte tänker på det, och bröstvärken har nog faktiskt gått över... Dessutom är jag inte särskilt trött alls just nu faktiskt...

Ojojoj... :D
    Hur går det för er andra? fruL, dagen M (som i Mens, eller helst inte förstås...)börjar närma sig va? Håller tummarna.
    pirr! - Den här veckan för dig med eller?
    Och Mindre?

• Bröllopstokiig

Hejsan Tjejer!
    Nu är jag tillbaka i Stockholm efter en helt fantastisk honey-moon i Thailand. Och HJÄLP vad ni har skrivit, det har ju tagit en stund att läsa igenom tråden!!

Jag hade sex varje dag i Thailand och i tisdags förra veckan var det full böjj på ÄL testet som jag hade släpat med mig från Sverige. Tog det tidigt på morgonen och sa inget till min man, eftersom jag inte vill stressa fram att det var den dagen. Men på kvällen hade vi sex och sen när jag sa till honom att jag hade ÄL hoppade vi på varandra igen vid midnatt. För att gradera oss, så försökte vi även på morgonen ( dagen efter eftersom det är max 48h man har på sig), men då gick det inte alls för oss, eller honom, kunde liksom inte få till det på beställning, så vi käkade frukost och sen innan lunch sprang vi tillbaka till våran poolvilla och körde på i solsängen. Tjohoo.... Dessutom hade vi sex förra måndagkvällen, alltså innan det gav utslag på tisdagen, så nu vore det jävligt konstigt om jag inte vore gravid.
    Ska väl ha mens till helgen, så jag lär ju veta om en vecka.

KOKO Ag sympton, så vet jag att det inte finns några som helst tecken för graviditet förrän i vecka 5. Så detta med illamående etc, tror jag dessvärre är skensymptom. Jag har ju varit gravid innan och jag mådde inte pecka förrän i vecka 6-7 någon gång. Men det är ju individuellt!

Ja så nu får vi ses om det är en liten smekmånadsbebis i magen. har redan kollat när den ska komma, o det verkar som det är dags i slutet av maj i så fall.

• A.M.

CicciL
    Hej o grattis till bröllop, lyckad smekmånad och produktiv babyfabrik Håller tummarna för er!

JAg har så smått väntat på att du skulle vara inloggad igen för jag undrar lite om hotellet ni bott på Evason resort & spa, var det va? Men det finns två enligt Internet, Hua Hin och Phuket ... Ert upplägg med egen pool och butler verkade så sjysst.
    Är det något att rekommendera? Vi åker nästa år ...

• _koko_

CicciL - välkommen hem!!!
    Ja, det var precis det jag menade, det ÄR bara självframkallat, men just därför är det skönt att få vräka ur sig det här och sen försöka lägga det bakom sig.

Observera försöka... ;)

• Bröllopstokiig

A.M.:

Det var helt fantastiskt bra. Vi hade bokat en studio, men min man hade ändrat det utan min vetskap och ändrat så vi fick Pool-Villa. Det går inte att beskriva i ord vilken service vi fick, det var outstanding!
    Blev välkomnade av general manager, resort manager, spa manager etc personligen. Hade V.I.P status och var inbjudna på cocktailparty osv. Rummen var helt grymma, att bara kunna hoppa rakt ner i sin egen pool 1 meter från sängen är en känsla svår att beskriva, särskillt när man är på honeymoon. Butlern var on call 24 timmar, alltså dygnet runt. Hon kom springande så fort vi ringde, behövde vi tandkräm till i morgon kom hon med en gång med dem på silverfat. Hon bokade in massage och fixade allt. Fyllde kylen med det vi villa ha och bjöd på champagne, frukt opch choklad etc. Hon var precis som på en film... stod i givakt hela tiden och följde ibland med oss till en av restaurangerna och visade oss vårat bord etc. Galet!

Även om man bor i något av rummen eller i en studio, så är det otroligt hög standard och ett fantastiskt område!
    Vill man äta lite billigare så finns det restauranger utanför resorten som har billiga priser, men det är ju inte dyrt på resorten om man jämför med andra ställen och till och med Sverige.
    Massage och Spat på resorten var outstanding med och igen, om man vill ha billgare alternativ så fanns det på stranden utanför resorten.
    Jag kan verkligen rekommendera detta!
    Vill man inte ha en poolvilla med butler hela tiden, kan man ju boka det kanske de 3 första dagarna och sedan ta ett vanligt rum, för det kostar ju en del med detta upplägget.

Googla på Evason resort & Spa, HuaHin, så kan du se bilder.

Koko: Tack! Det känns lite konstigt att vara hemma och vara fru. Nu sitter man här på jobbet igen. Men det är ju tur att jag har er, denna tråden förgyller just nu min tillvaro! Visst är det så att man inbillar sig hela tiden. Jag ska ärligt säga att jag går och känner efter med. I helgen så sa jag att det inte var gott att röka till min man, när vi tog ett glas... hmmm och fick ju för mig att det var ett tecken. Fast man vet ju att det inte är det! Ha hahaha ja visst är man knäpp!

kram kram

Svar på tråden gravid? när märker man av det?