• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • mugglesfan

Vore det inte käckt med ett piller man kunde äta som styrde in ÄL till ett fixt datum - det skulle passa oss planeringsfantaster
    Kan ingen uppfinna det?

• _koko_

fruL - nä, det här var flera år sedan, men det gör fortfarande lite ont när jag tänker på det... Nu tillbringar jag alla mina vardagar i Stockholm. :)

mugglesfan - jag är helt inne på din linje, fast samtidigt skulle man ju bli helt knäckt då om det inte tog ändå... Så mitt piller måste inte bara garantera äl en viss dag, utan även pigga spermier och en välkomnande livmoder! :D

• mugglesfan

ett piller för mannen också då som garanterar pigga simmare, männen får väl också bidra med att äta piller
    tänk vad annorlunda ens liv förmodligen hade sett ut om inte p-piller hade funnits. då hade man kanske varit mamma för länge sedan, inte pluggat utomlands, inte jobbat med det man gör idag, inte varit gift med den man är idag (hemska tanke). jag träffade ju min man via mitt jobb... uj, tack och lov för pillren ändå
    vad jag menar är att man är så van att kunna styra sin kropp (åtminstone i att _inte_ få barn) så nu vill man kunna styra den att _få_ barn lika lätt. frustrerande att det inte går...

• pirr!

vore inte dumt med ett piller som fixade allt detdär.. risken är bara att man kanske aldrig skulle våga!

Vi tänkte köra varannandags-modellen nu när mensen upphört och ägglossning sannorlikt är i antågande. Då behöver man ju inte veta exakt när ÄL är, utan garderar sig lite. Dessutom ser jag mycket fram emot tätare sex då vi tillhör de kvällströtta som aldrig får till det på veckorna!!!

Lycka till - YOU LIGHT UP MY DAY!!!!

• mugglesfan

pirr: har ni bestämt er för varannandagsmetoden gemensamt? låter som en bra metod men jag tycker det är svårt att få till det så ofta på ett naturligt sätt. man får nästan bestämma att man ska köra hårt ett tag så att det "tar". man kanske får anstränga sig lite extra i det här fallet dock...

• _koko_

mugglesfan - ja, tänk vad mitt liv hade sett annorlunda ut iaf, då kanske jag hade haft sexlust och inte varit konstant halvnere under alla de år jag ätit piller...

pirr! - låter som en bra metod, tuta och kör. :)

• pirr!

Jo, pratade faktiskt om saken igår..
    Han föreslog varje dag, men så påläst som jag blivit tack vara denna tråd kunde jag informera honom om att kvalitén på de små simmarna skulle vara bättre varannan dag..
    Nu är det väl upp till bevis om vi pallar! Startskottet (ha,ha) går ikväll..

• Bröllopstokiig

Jag är öm i brösten, ha ha ha, undrar om jag kanske är gravid i allafall eller om det är inbillning

Varannandag körde vi de första 2 gångerna och det blev inget, trots att jag visste att ÄL var i antågande, så denna 3e gången körde vi varje dag, men såg till att det gick 24 timmar mellan gångerna

Det vore konstigt om det inte har tagit denna gången! Men jag vågar inte ta något test än på 5-6 dagar.

Ja ja....

• Bröllopstokiig

_koko_ :

Ja visst brukar man!! Men å andra sidan brukar jag ha otur med. Nu börjar jag verkligen bli knäpp här, inbillar mig att jag känner mig konstig och pirrig och så vidare... Jag kommer bli såååå besviken om det är negativt test, eftersom vi verkligen gav allt denna gången!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?