• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

Godmorgon allihop. FruL, blir nästan orolig för dig nu, tycker du ska lyssna på Jessies goda råd.

Jag ska till gyn idag. Mitt första gynbesök gjordes hos en manlig gyn (hade bokat tid hos en kvinnlig men pga missförstånd blev det en manlig och jag vågade inte säga ifrån, men det gick bra trots allt), och nu är det dags igen. Känns lite knepigt, men det ska nog gå.
    Ska be att han kollar så att allt ser bra ut, hoppas det gör det. :)

• _koko_

Jessie76- jag har läst att de kan klara sig upp till FEM dygn! :)

• mugglesfan

Jessie76:
    Bra rutet förresten. Jo jag tror att ÄL-stickorna är vårt sätt att försöka kontrollera det som inte går. vi vet eg att kroppen och naturen stämmer men vi inbillar oss att vi kan vara med och bestämma lite om vi gökar lite extra under ÄL.
    sedan så kan det ju ha lite betydelse om man som tex jag är 35 år och nu äntligen har mognat till att vilja skaffa barn - då vill man inte gå omkring och vänta i flera år på att bli gravid. jag tror man kan maxa sina chanser om man lyckas pricka ÄL (ev). men om man är 25 och har tid att vänta ett tag så tar det säkert direkt bara på jävulskap (dessutom är man ju mer fruktsam i den åldern).
    men jag håller helt med dig - det blir lätt lite fånigt med ÄL-stickor mm men det bjuder jag på...

• Magda78

Hej! Tack för er pepping!

Jessie76, jag ska faktiskt boka tid för inskrivning idag då kanske jag kan bomba barnmorskan med dumma frågor. Just nu känner jag att jag gärna bytt ut min oro mot lite illamående .

Jag vet att det är dumt att oroa sig och jag vet att ett missfall är naturens sätt att ta bort det som kanske var sjukt från början men det är svårt ändå! Det blev liksom så perfekt allt nu med majbarn och andra vänner som också väntar barn. Lagen om allts jävlighet kanske ställer till det för mig nu när jag för en gång skull fick till det som jag ville!

Jag har i alla fall inget mellanting i mina tankar, pendlar mellan att planera barnkammaren till att vara helt säker på missfall... varför inte bara slappna av dumma människa?

kram kram

• Jessie76

Nej, men ta det inte som att jag tycker dom är fjantiga - förlåt om det lät så! - jag menar bara att man kanske inte ska hänga upp allt på att det inte funkar "bara" för att man hade 6 när man hade ägglossning.
    Jag tror oxå på ödet - då det gäller allt - och när det är meningen så är det. Däremot inte sagt att jag oxå blir besviken när mensen kommer...... Jag har ju dock en "fördel" mot dom/er som inte vet att dom KAN få barn. Kan tänka mig att man funderar.

En sak till som lär irritera någon/några - Ha tid att vänta? Finns det något annat val? Skaffar ni inte barn annars eller? Jag bara undrar...

• Bröllopstokiig

Tack alla för att ni håller tummarna! Jag tror till 75% att jag är gravid, det är något som inte stämmer och brösten har ömmat och jag har dessutom fått ett ytligt blodkärl på ett av dem, vilket jag har läst mig till ska vara ett tecken. Men som sagt, man ska inte hoppas för mycket!

FRU L: Gumman!!!! Jag kan bara säga att jag har varit i samma sits som du! Jag har inte bara jobbat utomlands utan även pluggat under våran tid tillsammans. Inte snack om veckopendla snarare varannan måndads pendla. Jag bodde och jobbade i Dubai och sen flyttade jag till England, så jag vet om någon hur surt det är och hur ledsen man är. Jag gick ner 15 kg i vikt!

Mitt tips är att inte stressa fram detta med barn. Jag/Vi försökte 2 ggr under sommaren och prickade in rätt dagar i och med ÄL testet, men det blev inget. Jag tror det var för jag var mitt i all stress med bröllopsplaneringen och drack mycket och rökte... kroppen är inte redo att ta emot ett barn då!
    Man ska absolut inte var uppstressad! Den helgen du har ÄL nästa gång tycker jag att du i lugn och ro ser till att din man kommer dit där du är och att ni tar en avkopplande kväll eller helg eller var det nu kan vara! Det kommer att funka då. Se fram emot nästa ÄL och se till att ni gör något mysigt av den?
    Det kommer gå, det har jag bestämmt!

• _koko_

Ok....

Det här är jättekonstigt...

Jag känner mig bedövad i hela kroppen just nu...

"Mensen", som kom igår, är borta....

Tränade igårkväll och då trodde jag ju att det skulle börja flöda ordentligt, men det kom nästan inget alls, och har inte kommit något sedan dess heller. Var precis på toa, inte minsta prick på trosskyddet...

Tänk om det var en nidblödning ändå...

Hjälp...

:)

• Bröllopstokiig

koko:

HOPPAS!!!!!!!

Första gången jag blev gravid sprang jag till Ica och köpte OB för jag trodde jag hade fått mens, men det var det inte, jag var gravid. Men det kom mest brun gegga då.

Jag fick ju mens på bröllopsdagen, helt rött och hela toan full, sen kom det inget mer förrän 2 dagar senare. Så det var lite "uppfuckat" kan man säga...

Så det kan ju vara på det ena eller det andra 50% chans, vi hoppas alla att det är en nidblödning!

KRAM

• _koko_

Ja, asså jag fyllde inte ens minitamponger igår, så det var ju inte direkt någon störtblödning... Det såg ut som det på morgonen, för då droppade det och jag fick några små blodklumpar på toapappret, men sen blev det inte så mycket mer.

Vi får se efter helgen helt enkelt, antingen kommer mensen igång ordentligt eller så får jag testa. Ska bli intressant att se hur länge jag klarar av att vänta... :)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?