• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nu är jag fruL

Här kommer depp tanten
    Känner mig fortfarande helt förkrossad och har gett upp hoppet. ALLT är bara elände. Det hjjälper ju självklart inte att jag befinner mig långt hemifrån och bara vill hem.

Skönt att höra att ni tycker det är okej att gnälla. men det känns inte så kul att sitta här och se livet helt nattsvart när alla andra glädjs åt sina plus och symptom. Jag känner mig som det svarta fåret som bara förstör.

koko: jag är helt imponerad av din positiva attityd!!!! Jag håller tummarna för ditt samtal och har känslan av att det kommer gå bra.

cicci: Testade du för tidigt så är ju inte resultatet tillförlitligt alls. Du är nog gravid ska du se testa igen senare.

Själv har jag till makens stora sorg gett upp hoppet om att vi någonsin ska kunna få barn. löjligt kanske att sörja i förväg. MEN då är jag vel löjlig då

• Bröllopstokiig

nu är jag fruL:

Vart befinner du dig för någonstans i Sverige på din tjänsteresa och vad är det du jobbar med? Jag reser med i mitt jobb ganska mycket ibland, jag är i media branschen.
    Måste bara få fråga dig FruL, har du testat med ÄL stickorna tidigare? Körde ni på den dagen det var fullböjj (typ den dagen o dagen innan och efter) ????
    Min mamma är inom sjukvården o en av mina kompisar är läkare så jag har frågat dem och det är inte jätte lätt att bli gravid om man inte kör just dessa tre dagar.
    Att det skulle vara det är ren skrämmseltacktik sa en av dem pga att det är så många i tonåren som inte skyddar sig och de är mer fertila. Vi som är över 30 har inte alls så stor chans nämligen om vi inte prickar ÄL.
    Så därför undrar jag om du verkligen prickade den förra gången? I fall du inte gjorde det gumman så kanske det inte är så konstigt ändå o man kan köra på nästa ÄL ordentligt!

Sen en annan grej. Jag letade efter symptom i går och gick in på familjeliv (oohhhh fy på mig att jag svek vår tråd en sekund ) men men det som var en lite positiv grej till oss alla var att en av tjerna hade fått mens och testat negativt hur många veckro som helst, men hon kände att kansek var det inte ngt som var helt ok i allafall. Hon trodde att hon kanske var i vecka 3 i går och sen igår e.m hade hon varit på gyn eller nåt och fått reda på att hon var i vecka 13 + 6 dagar (snart vecka 1f4 alltså) Snacka om chock! Och snacka om att det finns alla olika sortes händelser kring detta med gravid eller ej
    Så ge inte upp hoppet någon!

Kram!

• Lapinette

Ursäkta om jag frågar men, nu är jag fruL, hur länge har ni försökt? Vad jag har hört så blir 7 av 10 gravida under det första året så har ni hållt på i 1,5 så förstår jag din deppighet. Annars så är det ju hur normalt som helst att det tar lite tid. Alla är ju inte skapta på samma sätt.

Försök att njuta av livet och släpp kraven på barn så kommer det ett förr eller senare. Om ni har försökt i 1,5 år så kanske det är dags att gå till en läkare och kolla att allt står rätt till. Somliga behöver ju äta extra hormoner för att få fart.

Hur många dagar har du kvar borta? Se fram emot att komma hem och njut av allt som du värdesätter i livet. Träffa vänner, god mat, gott vin, resor eller vad det nu kan vara. Jag lovar... det kommer en liten bebis så småningom. Själv hoppas jag på samma sak bara att vår tillvaro har varit minst sagt turbulent sen bröllopet med flytt från Frankrike och nu vid denna ÄL så slog vi till och köpte lägenhet inne i stan för massor av miljoner. Tror att såna upplevelser inte riktigt förbättrar chansen att bli gravid liksom pressen att så gärna vilja. Cheer up!

• Snart så....

Nu är jag lite förvirrad, måste man göra ett gynbesök innan man börjar babyverkstaden? Själv har jag bara gått till ungdomsmottagningen(barnmorska) tidigare, sen jag var 16 och allt har varit tipptopp till jag var 23. Efter det har jag fuskat och bara gått på cellprovningen och då har de sagt att allt ser jättebra ut. Nu blir jag lite nojjig om det här med cystor mm kan vara ärftligt? Min mamma har haft massor men lyckades även hon bli gravid (sladd- lillebror)med hormonhjälp.

• Lapinette

Går du normalt en gång per år så kollar de av om allt ser bra ut. Själv har jag gått årligen då jag har knaprat p-piller och min läkare har då checkat allt och tagit prover. Inget att oroa sig över.

• Bröllopstokiig

Lapinette:

hej!!! Det var länge sedan jag hörde av dig. Grattis till lägenheten!! Vad roligt, vart för någonstans ligger den om jag får fråga?? Jag bor ju med inne i stan

Du får hoppa på honom igen! Vi hade lite mycket med bröllop på vårt 2a försök, så det blev inget även att vi körde som kaniner, men nu väntar jag med spänning på nästa svar, som jag borde få om 5 dagar eller så!

• frumyrin

Halloj alla som önskar bli gravida!
    ett litet tips från barnmorskan (mej) äl har man mellan 2 menstruationer, dvs ca 14 dgr e mensens 1:a dag, om man har regelbunden mens. Strunta i äl tester, kostar bara pengar, älska lite extra runt "dag 14" istället ;). Köp inte dyra gravtester, det är gratis hos barnmorskan. Om ni ändå vill testa hemma vänta 10 dgr efter väntad mens för om man testar för tidigt kan det visa negativt även om man är gravid. Hormonet hcg har inte hunnit börja produceras i de mängd det behövs för att påvisas i ett test. LYCKA TILL! Kramen

• Liten med Mindre

Frumyrin

En liten fråga som du kanske har svaret på (fick inget förut). Jag vet ju att jag som kvinna vänder mig till barnmorska / gynekolog om jag misstänkter att något inte är som det ska. Men var vänder sig en man?

Vill vara förberedd på alla eventualiteter?

• Fru annaglitter

frumyrin
    fast det stämemr inte alltid
    vet själv att min äl är dag 18 tex...

• Fru annaglitter

18 dagar efter mensens första dag alltså

Svar på tråden gravid? när märker man av det?