• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Hej allihopa!
    FruL - skriv på! Som sagt, det hjälper nog liiiite iallafall
    När var det du skulle till gyn förresten? Hoppas du får gå dit snart, så dom tar tag i dig. Sen tycker jag du ska tvinga den gynekologen att ge dig lite svar, så du får ro i själen iallafall. Sen undrar jag med ditt "gett upp" - har du tänkt plantera preventivmedel eller?

Håller faktist med oxå att det är tokigt med denna fixering, fast egentligen är det ju lika tokigt att säga att man ska slappna av och inte tänka på det - eller? Jag menar det är ju f**n omöjligt! Eller? Jag tycker det är jättesvårt, och jag vet ju att jag kan få barn - jag har varit gravid 3 gånger! Men ändå sitter man och funderar tycker jag....

Jag har haft jättekonstig mens - den höll på ända tills imorse (nästan 8 dagar - innan spiralen vart den max 3-4 dagar)och var svinäcklig typ 2 dagar på slutet. Sen kliar det och gör ont därnere.... Nu är det värsta mottagningen här men vad tusan

• Snart så....

Moppy, Frusofia, CicciL och här är en till med BIM sön/mån! riktigt spännande att höra hur det gick för alla. håller tummarna för alla...

Ska på tjejmiddag (kollegor) på fredag, hur skulle ni göra med vindrickandet? vad ska man skylla på? De vet att jag varit jätteförskyld, kan man skylla på att man vill ta det lugnt? Kanske kan göra test på morgonen för säkerhets skull?

• FruSofia

Snart så..
    Jag hade druckit vin på fredag om jag var du! Finns ingen anledning att inte göra det, så länge man inte passerat bim och står med ett positivt gravtest i handen. Den lilla cellklumpen som ev finns då tar ingen skada av det. Ang att göra ett test på fredag så kan du ju mycket väl göra det av ren nyfikenhet, men för vinets skull behövs det inte.

• Liten med Mindre

Jag har missat en språkdetalj:

BIM?

beräknad...?

• _koko_

Snart så... - jag skulle testa på fredag morgon, skulle det vara minus då skulle jag inte avstå alkohol. Men det är jag det. :)

Åh, vad kul att det är så många som får veta efter helgen!!
    Tråkigt att jag inte är en av er bara (skulle ju vara det)...

• _koko_

Det är ett jättekonstigt uttryck som står för Beräknad Icke-Mens... Har sett det på familjeliv, myntades antagligen där...

• nu är jag fruL

Apropå din fråga cicci. så ja vi körde för fullt den dagen jag hade full böj, dagen innan, dagen innan det och dagen efter full böj. Så jag kan säga att vi verkligen garderade med kryss. Vi körde alla dagar runt böjen.
    Så....
    Det borde ha tagit ...

Sen aprpoå rådet att inte tänka på att skaffa barn. Återigen. Visst det kanske man inte SKA men hallå är folk robotar eller? som kan styra vad de ska tänka på och inte? Jag kan INTE längta och hoppas på något och samtidigt strunta i att tänka på det. Nej jag är en känslomänniksa sorry...

ja synd för mig i alla fall...

Sen visst det finns solskenshistorier om att folk varit gravida trots mens och negativa tester. men helt ärligt hur ofta händer det?

Japp som ni ser så har jag inget positivt att säga alls.

Apropå resan så HATAR** jag att resa i jobbet och nu måste jag göra det i 2 månader!!!! Hade det varit enbart denna vecka hade det varit lugnt, men 2 månader.
    Cicci: befinner mig i värmland...
    2 månaders ÄL missas men jag har ju ändå gett upp så det spelar ingen roll...
    jessie: japp p-pilelr tar ju bort mensvärk så...

• Bröllopstokiig

ööhhh, nu dök det upp ett nytt (tror jag) uttryckt här: BIM - vad är det?
    ursäkta, är nog lite trög idag...

• mugglesfan

sorry, det hann visst förklaras innan jag hann få ut min fråga...
    när jag ändå är igång: det här med OT, står det för out of topic eller vaddå?
    trots snart ett år på BT har jag inte sett det förklarat ngnstans (jag fattar vad det är men inte vad förkortningen står för )

Svar på tråden gravid? när märker man av det?