• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Bröllopstokiig

martinibruden : BIM = Beräknad Icke Mens = gravid, alltså igentligen när man ska ha mens men inte vill ha den.

Kaffe ska man inte dricka överdrivet när man är gravid, men om man inte vet om att man är gravid så kan man ju dricka både vin och kaffe. Jag har inte någon aning ännu så jag lever på som vanligt.

När man väl är gravid så brukar man inte kunna dricka kaffe eller vin eller annat. Jag kunde inte ens känna lukten av vin (som jag älskar) när jag var gravid (ofrivilligt) för ett par år sedan, kaffe smakade skit, så jag tror och vet enligt mig att kroppen säger ifrån automatiskt vad den vill ha eller ej under en graviditet

• A.M.

martinibruden:
    BIM är beräknad dag för mensen som man hoppas inte ska komma (Beräknad Icke-Mensdag) när man är på G i bebisfabriken ...

Det tog ett tag för mig att haja det när jag började hänga här och på familjeliv.se (fast det är roligare här på BT)

• martinibruden

okej...jag har BIM :D
    fast jag försöker väl inte seriöst att tillverka bebis. Tack för svaret!

• Jessie76

Ja, jag bor ju i Norrland så ni får ha överseende med mina ibland enkla åsikter - vi är ju såna här uppe, jävligt enkla ;-D

Jag undrar varför allt är så farligt att göra/äta/tänka/säga ??
    Jag fick höra att man inte ska äta rå fisk. Hallå... Det beror på vart den kommer ifrån tydligen.. Mögelost var inte bra heller... hmmm... Ok
    Däremot fick jag höra att bo i Stockholm eller någon annan storstad var ungefär som att röka 4 cigg/dag. Sådeså! Sug på den ni storstadsfjompar

Skämt åsido, man ska ju såklart vara försiktig - men det får ju inte gå till överdrift!
    Jag hade en gammal gammal släkttant (haha jag vet inte hur vi var släkt, men vi umgicks mycket iaf) som alltid brukade säga: vi ska ha i oss 7 tunnor skit innan vi dör. Och jag tror fan det stämmer! Vi behöver äta sand och snor och skit när vi är små för att få nåt immunförsvar eller vad f-n det nu heter - vad tror ni?

Är jag helt OT nu eller?! Nu sitter ni alla som fågelholkar och undrar - vad fan pratar hon om?!
    Skit i det, det är fredag - eller hur?

• Snart så....

Hjälp, hur ska det gå, jag älskar kaffe. Dricker bara 2 koppar om dagen som tur är men får väl sluta med det oxå :(
    Mkt saker som man inte får äta/dricka när man blir gravid, attans!

Man blir ju nästan knäpp av inte få testa, skulle helst vilja ha ett test som fungerar mkt tidigare. Dessa 2 veckor man måste vänta är ju värst.
    Ska försöka uthärda till måndag men får se om man kan :)

• skorpan_

Jaha, då var man ett år äldre igen.. babyverkstaden ligger nere då mannen är borta på tjänstresa. :(
    Fast man kan väl alltid hoppas att nåt ska fastna under helgen då han är hemma innan det bär iväg igen. Tyvärr inga tecken på ÄL men man kan väl få hoppas lite ändå..

Men jag håller alla tummar och tår för er CicciL och FruL att allt kommer att ordna sig, och självklart till alla er som väntar på ett +! :)

• Moppy

Jag håller med dig Jessie76 och CicciL. Tror inte man ska tänka så mycket på mat och annat, kroppen säger väl ifrån om den inte vill ha något särskilt. Däremot finns det säkert en poäng med att inte äta tex en massa insjöfisk (som innehåller massa kvicksilver) och rått kött. Men hur ofta gör man det ändå?? Kaffe kommer jag fortfarande dricka, can't live without my latte!

Anyway fortfarande BIM -3 så jag behöver inte oroa min lilla hjärna om detta ännu ;)

• Snart så....

Jessie76: Håller helt klart med dig!
    tex hur gör italienarna med all god mozarella, lufttorkad skicka osv...

Min blivande svägeska är gravid och jobbar på "Neo" så kommer nog lyssna mest på hennes råd och inte tro på allt man läser.

• Bröllopstokiig

Precis!! Hur gjorde de på 1800- talet då? hahahaha inte fasen lät de bli ost, fisk och kött, det var väl det ända de fick tag i, vad gäller matväg...

Tänker på min svärmor som var gravid slutet av 60-talet och i början av 70-talet, hon rökte till och med! Drack kaffe etc, och det är inget fel på min gubbe!

Tror man ska ta allt med en nypa salt och känna efter vad kroppen säger, man ska alltid lyssna på sin kropp.

• _koko_

Jessie76 - mitt i allt glömde jag faktiskt fråga. Men eftersom han inte sa något antar jag att det inte är någon fara. Kommer dock att försöka koppla bort allt vad barnalstrande heter den här månaden och bara försöka leva som vanligt och ha sex när det känns roligt och rätt. Har fått en käftsmäll av verkligheten och nu är det bara må-bra-fokus som gäller!

Hahaha tycker det verkar vara en klok tant - 7 tunnor skit, vad äckligt när man ser på det på det sättet!!!
    Vi stadsfjollor får nog i oss både det ena och det andra, så 7 tunnor kanske inte räcker för oss...? :D

Har för mig att jag läst att upp tom 3 koppar kaffe ska inte vara någon fara för fertiliteten?

Svar på tråden gravid? när märker man av det?