• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Midsommar07

Jag kanske skulle kolla upp det här med min gyn då. Det kan ju inte vara normalt att det går så här länge imellan...

• Liten med Mindre

Grattis igen Brudsommar2006!

CicciL - vad trist med mens. :( Det lät ju så hoppfullt när proffsen hade uttalat sig. Jag får väl tyvärr säga att jag också hade vansinnigt ont i brösten före förra mensen. Det fick både mig och maken att hoppas. Men sen blödde det. Och den här gången jag fick mens var brösten lugna - men jag mådde otroligt illa istället. Det brukar inte heller hända.

Kroppen retas något otroligt med mig! Och er andra också helt klart.

• skorpan_

Midsommar07

Min mens har varit hattig sen jag slutade med p-pillren. Det har hänt att det gått upp till 45 dagar emellan blödningarna.
    Det svar jag fick från gyn då, var att det var inge att oroa sig för. Det kunde dels bero på att jag var orolig/stressad. Hade ett bröllop att planera. :)
    Men sen ett par månader så har den kommit ganska så exakt.

Men självklart är du orolig så bör du kanske kontakta BM.

• Midsommar07

Jag tror att jag ska vänta några veckor till sen tror jag att jag får ringa min BM. Är lite hispig för sånt här.

• sweetstreet

CicciL,

Jättetråkigt!! Jag vet känslan när man verkligen tror att det är på riktigt, men sedan visar det sig att det inte är det.

En sak som jag funderar på är ifall du ev. kan ha varit gravid ändå i den bemärkelsen att ägget befruktades? När jag läste på universitet (evigheter sedan visserligen) så minns jag några föreläsningar där man pratade om just befruktning och graviditet. Det var f.ö första gången jag hörde talas om att man bara kunde bli gravid ca 3 dagar per månad...

Iallafall så pratades det då om att ägget faktiskt kan bli befruktat men att detta inte alls alltid behöver leda till att det fäster i livmodern (=graviditet). Detta är tydligen inte alls något ovanligt och det enda man märker så tidiga "missfall" på är just att mensen blir lite sen. Man testar då negativt på gravtest trots befruktat ägg eftersom ägget aldrig fäst, och jag tror att hormonet (hcg??) inte börjar produceras förrän ägget fäst.
    Jag tror att det då pratades om att man har ca 35% chans till att ägget ska fästa efter befruktning, eller liknande? Kanske minns jag fel? Någon annan som känner till detta?

Iallafall så har jag själv funderingar över detta eftersom min mens var ungefär en vecka sen förra gången och jag hade också otroligt ömma bröst, och givetvis då trodde att det var på gång, hispig som man ju är nuförtiden... ;)

Så det är ju inte bara det att ägglossningen ska komma igång och att ägget ska bli befruktat, utan också att det hela ska fästa så det kan börja växa. Hm! man kan bli frustrerad för mindre!! :0

• sweetstreet

Midsommar07,

Min mens tog ca 3 månader på sig att komma igång ordentligt efter att jag slutade med pillren. Har hört att detta är helt normalt.

_koko_,

Jätteskönt att höra att du mår bättre nu och klarar av att inte tänka för mycket eller oroa dig!! :)
    Stor kram till dig!

Förresten var är fruL??
    Känns det bättre nu FruL eller är det fortfarande lika deppigt? Stor kram till dig med!

• Bröllopstokiig

sweetstreet:

jag tror att det är precis så som du skriver, helt övertygad! Eftersom jag aldrig har ont i brösten (och de ömmar fortfarande) så tror jag att ägget var befruktat men att det inte fäste och därmed sköljdes ut med mens nu. Jag är verkligen super deppigt! Fy fan! Och vi som hoppades på en liten smekmåndads bebis. Jag var ju så när som 80% säker att jag var gravid, det har känts annorlunda i kroppen osv.
    Läste faktiskt på familjeliv att det finns dem som har fått mens, även att de varit gravida. Men den turen har jag nog inte. Det fullkommligen rinner floder mellan benen. Men som jag sa innan, hoppet är det sista som överger en, och det enda som får mig att fortfarande hoppas är att mina boobs inte är som de ska... (men innerst inne ver jag ju).
    ja usch och fy, vi får ta nya tag igen. Jag ska iaf ha en vit månad och inte röka så mycket, så kanske det går bättre.

• 162ochenhalv

oj det var längesen jag var inne på denna tråden... jag gjorde test idag för min mens är en dag sen... och gissa om jag blev chockad! klart plus - jag som inte trodde det denna gången, förra månade var jag övertygad om att det var bebis på gång.. nu är det det!!! ihhh helt chockad!

• Liten med Mindre

162ochenhlav

Jättegrattis till dig med! Vilken trevlig överraskning. :)

Inga skoj symptom att rapportera?? ;)

• 162ochenhalv

Denna gången har jag inga symtom alls mer än att mensen är sen å jag känner imellanåt lite spänd i magen, som om man ska få mensvärk... lite ont i brösten,,, men det har jag haft från å till i två månader nu ;) skumt...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?