CicciL,
Jättetråkigt!! Jag vet känslan när man verkligen tror att det är på riktigt, men sedan visar det sig att det inte är det.
En sak som jag funderar på är ifall du ev. kan ha varit gravid ändå i den bemärkelsen att ägget befruktades? När jag läste på universitet (evigheter sedan visserligen) så minns jag några föreläsningar där man pratade om just befruktning och graviditet. Det var f.ö första gången jag hörde talas om att man bara kunde bli gravid ca 3 dagar per månad...
Iallafall så pratades det då om att ägget faktiskt kan bli befruktat men att detta inte alls alltid behöver leda till att det fäster i livmodern (=graviditet). Detta är tydligen inte alls något ovanligt och det enda man märker så tidiga "missfall" på är just att mensen blir lite sen. Man testar då negativt på gravtest trots befruktat ägg eftersom ägget aldrig fäst, och jag tror att hormonet (hcg??) inte börjar produceras förrän ägget fäst.
Jag tror att det då pratades om att man har ca 35% chans till att ägget ska fästa efter befruktning, eller liknande? Kanske minns jag fel? Någon annan som känner till detta?
Iallafall så har jag själv funderingar över detta eftersom min mens var ungefär en vecka sen förra gången och jag hade också otroligt ömma bröst, och givetvis då trodde att det var på gång, hispig som man ju är nuförtiden... ;)
Så det är ju inte bara det att ägglossningen ska komma igång och att ägget ska bli befruktat, utan också att det hela ska fästa så det kan börja växa. Hm! man kan bli frustrerad för mindre!! :0