• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • BrudSommar2006

Jag plussade i fredags! Det känns fortfarande overkligt, kanske borde man ge sig ut och införskaffa fler test bara för att vara säker. Nåväl, efter att ha varit nervös för att ÄL inte kommit igång efter pillerstopp och flera förpackningar ÄL-test så har det lyckats på andra försöket. Testade så klart redan i mitten på förra veckan fast jag visste att det var för tidigt men det var ju negativt. Så i torsdags kväll firade vi dagen vi träffades med champagne och så ger testet utslag dagen därpå. Nu har jag riktigt dåligt samvete. Dessutom har den där riktiga glädjen inte lyckats infinna sig, jag går bara och väntar på missfall, de här första tre månaderna, om man kommer så långt, kommer inte att bli roliga.

• Lapinette

Ett stort GRATTIS! Själv så mådde jag konstigt i slutet på förra veckan men det var bara inbillning. Går och letar efter symptom som inte finns. Vi får se om mensen kommer i slutet av veckan men jag är ganska så övertygad om att så är fallet.

• Bröllopstokiig

Godmorgon!
    Jag testade negativt i går (morgonen) men det sjuka är att jag fortfarande inte har fått igång mensen. Det har kommit typ ett kryddmått rött/brunt blod per dag sedan i lördags, men inte mer!!! Brösten gör fortfarande ont och känns som de ska sprängas... jag fattar ingenting. Jag lipade halva lördagen och halva söndagen, för jag insåg att det inte hade tagit denna tredje gången heller då.
    MEN jag har inte gett upp hoppet, för det är det sista som överger en!
    På gravtestet stod det att man kanske inte har ökat på hormonet HCG eller vad det hette och att det därför inte ger positivt utslag. Så innan mensen sätter igång med buller och bong, så tänker jag i min fantasi att det var en nidblödning (alltså att min lilla blödning är den som ibland kommer när ägget fäster) och att mitt graviditets hormon inte har börjat utsöndras. Maken o jag bestämde om jag nu inte är gravid trots bröst symptomen, så ska jag faktiskt kolla vad det är med boobsen, för jag har aldrig haft ont i dem en vecka innan mens och ihållande som de har varit!

Någon som fattar något eller har varit med om liknande?
    Jag tror jag hade BIM igår (då jag testade).
    Har inte mensen satt fart ordentligt till på onsdag/torsdag (vilket den säkert har) så får man väl testa igen... eller?

Usch vad jobbigt detta är, man känner sig så liten och labil och ovetandes!

• BrudSommar2006

Hej Lapinette och tack! Men som sagt, nu är jag mest nervös att något annat ska gå fel. Grattis själv till lägenheten. Vi letar vidare.

Jag har också mått konstigt men har förträngt det eftersom jag läst så mycket om inbillningssymptom. Illa har jag väl inte mått men jag har definitivt känt mig spänd och öm i magen. Jag visste inte riktigt när jag skulle ha mens heller eftersom hela cykeln blev så sen men jag tänkte att 14 dagar efter ÄL måste man ju kunna testa. Sedan kunde jag inte hålla mig så klart och testade flera gånger. Positivt blev det dag 12.

• _koko_

Grattis grattis grattis BrudSommar2006!! Det var ju precis det jag efterlyste, lite glada nyheter!

Oroa dig inte nu utan gläds över pyret i magen!!!

CicciL - jag vet ju av egen erfarenhet att mensen kan spöka ordentligt när man går och väntar, men jag hoppas såklart ändå för din skull.

FruL - hur är det med dig? Haft en skön helg iaf?

• Lapinette

CicciL - det är ju bara tredje försöket. De flesta lyckas inom ett år... där är vi ju inte än. Detta var även mitt tredje försök och visst jag vet inte om det har funkat eller ej men jag är helt inställd på att det inte gick. Det är bara att ta nya tag inför försök fyra!

• axis

BrudSommar2006: Stort grattis!
    En liten fråga... Fick du något utslag på ÄL-testet? Har själv också lång och konstig cykel efter p-pillerstopp och jag har inte lyckats få utslag på ÄL-test trots att jag är på dag 29 nu. Hade min förra mens (första riktiga efter p-stoppet) på dag 35.

• BrudSommar2006

CicciL - vet du när du hade ÄL? 14 dagar är vad jag förstår vanligast innan nästa cykel men få har längre än 16 dagar tycker jag mig ha läst. Nu håller vi tummarna för dig!

Det borde ju börja trilla in fler och fler glada nyheter de kommande veckorna tycker jag, tråden har ju varit vid liv ett tag nu.

Jag är också nyfiken hur det är med FruL. Varför har du varit så övertygat om att du inte kan bli gravid? Har du fått besked om att något är fel? Annars tycker jag inte alls att du ska ge upp!

• Snart så....

Godmorgon,

Jättegrattis Brudsommar2006!

Mensvarningar kom igår kväll och mådde inte alls bra, grät hejdlöst till Sagan om ringen av alla filmer. Imorse kom mensen med besked :(

• BrudSommar2006

Axis - Första månaden efter att jag slutat med piller körde jag inte med ÄL-test men hade kort cykel på 25 dagar så inför månad två så började jag med CB ÄL-test dag 8. Jag hann göra av med de första sju stickorna, köpte nya och hann göra av med nästan alla. Så till sist när jag hunnit ge upp hoppet men som tur var inte slutat med att testa så fick jag fullt utslag. Det kändes skönt att veta att i alla fall den biten fungerade. Vad jag förstår så får man mens även om man inte haft ägglossning men den kommer sent och är mer utdragen och det tyckte jag inte stämde på mig. Så var det ju inte heller visade det sig. Hade det inte tagit så tror jag inte att jag hade kört med stickor en månad till, dels blev det dyrt, dels så har jag lärt mig känna igen symptomen. Lycka till!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?