• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Bröllopstokiig

BrudSommar2006:
    Jag hade ÄL den 5/9.
    Har precis ringt till BM och fått tid. Hon tror att jag är gravid och sa att ClearBlue testerna är missvisande så här tidigt. Hon sa att jag inte får röka/dricka alkohol och att jag ska passa mig för viss mat. Så hon verkade övertygad om att det var en nidblödning.
    Eftersom boobsen inte är som de ska och jag har fått ytliga blodkärl på ena, så trodde hon att det var positivt men att mitt HCG hormon inte har börjat komma igång ännu.
    SÅÅÅÅ jag HOPPAS att hon har rätt. Jag ska ta ett nytt test senare i denna veckan om inte mensen kommer igång!

• skorpan_

Grattis Brudsommar2006!

CicciL
    Spännade! Håller alla tummar och tår för dig! :)

• Bröllopstokiig

Kan meddela att jag fick MENS nu, usch vad hemskt att vara på jobbet. För 30 minuter sedan var jag glad och trodde att det var nidblödning och öven BM trodde det. Men jag är övertygad om att det är mensen som har kommit nu! Skit trist. Jag är jätte ledsen!

• skorpan_

Vad tråkigt! :(

Jag som höll alla tår så det krampade! ;)

Men vad kan orsaken vara för dina ömmande bröst då, mensvärk?

• BrudSommar2006

CicciL - vad tråkigt! Det som lät så positivt bara alldeles nyss. Jag hade ÄL 4/9 och räknade med att mensen skulle komma idag fast lyckades ju ändå slippa gå i ovisshet över helgen. Men det är bara att ta nya tag då!

• _koko_

Jag tycker bm och gyn borde vara jätteförsiktiga med vad de säger... Säg gärna att man ska låta bli cig och alkohol för säkerhets skull, men man blir ju sååå hoppfull när de, med all sin erfarenhet, säger att de tror att man är gravid!

Stor kram till CicciL!!!

• _koko_

Snart så... - tråkigt att höra att det inte tagit sig för dig heller den här månaden!!

Ni kanske märker att jag mår bättre nu. Jag låter bli att tänka på det så mycket. Har accepterat att jag inte kan få veta mer förrän om drygt 3 veckor, och tänker inte gräva ner mig. Mensen verkar snart vara över också, skööönt.
    Blödde igenom 4 plustamponger på en timme i helgen (har ALDRIG hänt förut), hoppas väl lite att det var något som rensades ut, men vi får se.

Kram på er allihop!

• Midsommar07

Har en liten fråga, hur lång tid tog det för er innan mensen började fungera normalt efter ni slutat m p-pillrena? Jag slutade 6/6 och fick mens först 20/7 och sen har det inte hänt någonting efter det. jag vet att jag inte är gravid för vi andvänder dykardräkt ;) Är detta normalt. Börjar bli lite orolig, vill bli gravid efter bröllopet...

• Lapinette

Det är säkert, precis som allt annat som har med kroppen att göra, olika. Själv fick jag min första mens 28 dagar efter min sista "p-piller mens". Gången efter det var det dag 29. Så för mig vart den regelbunden direkt efteråt. Det finns säker någon annan här inne på tråden som har en helt annan erfarenhet.

• Snart så....

Koko: ja det är jättetrist, försöker att tänka på annat och hur vi ska göra nu.

BrudSommar2006: vilket märke av ÄL-test använde du? CB? Nu när omgång 2 misslyckades "normalt" så ska jag banne mig börja testa från dag 7 efter mensen. Är lite osäker om billighets testerna är lika tillförlitliga som cb?

Midsommar07: Min mens kommer nästan lika regelbundet som vid användade av piller. Nu kan det variera mellan 28-29 dagar.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?