• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

fruL - här är jag. Tog en rejäl sovmorgon idag, eller, jag gick upp som vanligt men allt tog en faslig tid...

Jag är väldigt lättad att det inte var utomkveds, har läst så mycket otäckt om det. Men det känns ju inte direkt jättekul att nu behöva gå i 4 veckor och inte veta nånting mer...

Mensvärken kom ordentligt igår mitt på dan vilket förvånade mig eftersom jag inte väntade riktiga mensen förrän tidigast i helgen. Det såg nämligen ut som att det skulle bli som förra månaden när jag hade 10 konstiga dagar först innan mensen kom. Förhoppningsvis kan jag räkna tisdag som första mensdag då, för jag orkar inte med 2 veckors blödning igen...

En del kvinnor med endometrios måste först opereras för att få bort "det värsta", och sedan försätts de i tillfälligt klimakterium - med alla besvär det medför, och sen kan de förhoppningsvis bli gravida. Jag vet att jag målar f*n på väggen nu - jag har ju inte ens fått diagnos - men det är så skönt att få ur sig all oro här så kan man kanske tänka lite mindre på det sen...

Knäppt att det jag oroar mig minst för är om det är en "vanlig" cysta...

Hur går det för dig fruL, hur känns det idag? Får du åka hem snart? Tror det ska bli ganska fint här i helgen!

• _koko_

Just det, glömde det viktigaste:

Håller tummarna stenhårt för er som väntar på att få testa framöver, det är dags för lite glada nyheter tycker jag!!!

• Snart så....

CicciL: Själv har jag inga mensvarningar alls, brukar få dem några timmar innan mensen kommer. Lite trist då kan man inte känna av lite tidigare än på den dagen.

• Bröllopstokiig

Snart så....
    Men på ett sätt är det ju superspännade!!!

Jag misstänkergraviditet fortfatande eftersom boobsen (iaf den ena) har blivit mörkare runt vårtan så att säga och att det har ömmat... det känns som om de är större eller vill bli större Och det har jag aldrig reflekterat över innan... Åhh jag är sååå spänd och nyfiken!

• Jessie76

Håller oxå hårda tummar Lycka till allihopa - för visst var ni några stycken?

Koko, jag har glömt att skriva nåt till dig - förlåt - tråkigt att det inte var grav och att du måste vänta så länge på besked! Lite skönt att det inte var utomkveds - gör visst rackarns ont och sen måste det vara jättejobbigt att råka ut för
    Vad sa dom - är det någon idé att fortsätta försöka under dessa 4 veckor eller ska ni ta det lugnt? Nyfiken, du behöver inte svara om du inte vill

FruL - har du liknande problem som Koko eller är dom annars? När var det du skulle kolla upp detta? Du tänker börja med ppiller för att du har så ont vid mens eller?

Nyfiken i en strut kallas det

• Jessie76

Visst är det svårt att hålla sig från att testa? Ni e duktiga som lyckats så här långt

• Bröllopstokiig

Jessie76

Jag har testat, i onsdags efter jobbet (med kaffe urinen= not good) och det var negativt. Men jag tror jag testade för tidigt. Jag har BIM i dagarna, så jag ska se om jag kan hålla mig till måndag, det är bättre att vänta med att testa sig eftersom det lätt ger negativt utslag annars!

• martinibruden

vad är BIM? jag tror att det är nåt jag har nu men jag vet inte ..hoppas nån vill svara på en urbota dum fråga säkert

• Moppy

Angående detta med kaffe. Vissa säger att man inte ska dricka kaffe alls när man försöker bli med barn, och vissa säger att man ska dra ner på kaffet när man väl ÄR med barn.

En kompis som födde sitt barn i USA fick rådet av sin barnmorska där att inte dricka kaffe överhuvudtaget under graviditeten. Här ska man inte dricka mer än 3 koppar/dag tydligen...

Någon som har en teori?!? :)

• A.M.

Angående kaffe:
    jag har också läst o hört att man inte ska dricka kaffe medan man försöker bli gravid (eller röka heller för den delen). Koffein är ju någon typ av "gift" som stimulerar på fel sätt.

Killen däremot ska dricka kaffe (där stimulerar koffeinet tydligen på RÄTT sätt) - men dra ner på alkoholen och INTE ha datorn i knäet (för varmt för de små godingarna).

Förövrigt läser jag era inlägg - håller alla tummar, fingrar och tår jag har för er med kommande läkarbesök, plustestningar och aktiva försök i babyfabriken.

Hoppingivande FREDAGSKRAM - ska bli skönt med helg, även om vi ska ägna den åt att leka Ernst och äntligen få ordning i vår nya lägenhet efter sommarens flytt ...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?